Аналіз вірша Рубцова “Росіянин вогник”
Я була зовсім як сніжна людина,
Входячи в хату (остання надія!),
И почув, обтрушуючи сніг:
– От пекти для вас і теплий одяг… –
У цих рядках автор показує чуйність і гостинність російського народу. Це ж він виражає в назві вірша – “Російський вогник” – як втілення доброти серед темного лісу. Оскільки він, також як і господарка хати, у яку він потрапив, був самотній, те, розглядаючи сімейні фотографії на стіні, він зрозумів, що дуже важливо пам’ятати про померлим на війні близьких, шанувати їхня пам’ять:
Як
У такий простій і дбайливій оправі!
И раптом відкрився мені
И вразив
Сирітський зміст сімейних фотографій:
Вогнем, ворожнечею
Земля повним-повна,
И близьких всіх душу не забуде.
Господарка дуже турбується про те, чи буде Війна й дуже її не хоче, оскільки це пов’язане із втратою близьких людей, з горем.
– Скажи, рідний,
ЧиБуде війна? –
И я сказав: – Напевно, не буде
– Дай боже, дай боже…
Адже всім не догодиш,
А від розбрату користі не прибуде
Автор показує бескорыстность росіян людей:
Але я глухим бренькотом монет
Перервав
– Господь із тобою! Ми грошей не беремо!
Тема добутку – Батьківщина, Природа, російські люди. Цим віршем Фляків хотів виразити любов і свою відданість до російських людей, їхнім традиціям і звичаям. У цьому добутку автор уживає повторення слів наприкінці рядка й на початку:
…Навколо мене снігу заціпнули.
Один живий у безкрайнім мертвому полі!,
Паралелізм:
За все добро розплатимося добром,
За всю любов розплатимося любов’ю,
Анафору:
…Гориш, гориш, як добра душа,
Гориш в імлі – і немає тобі спокою…
Антитезу:
Яка глухомань! Я був один живий,
Один живий у безкрайнім мертвому полі!
Раптом тихе світло (пригрезившийся, чи що?)
Мигнув у пустелі, як сторожовий.
Фляків використовує багато порівнянь: “…Я була зовсім як сніжна людина…”, “…Раптом тихе світло (пригрезившийся, чи що?) / Мигнув у пустелі, як сторожовий…”, “…І довго на мене вона дивилася, як глухоніма…”. Віршований розмір цього вірша – ямб, що надає йому відтінок замисленості, також у ньому автор використовує два способи римування – кільцевий і перехресний, що говорить про неоднорідність розповіда_ автором.