Аналіз першого розділу поеми В. Маяковського “Хмара в штанях”
З появою в пресі ” Хмари в штанях” у російської поезії відбулося з-буття аж ніяк не рядове. Поема 22-літнього Маяковського замірялася на основи буржуазного миропорядка й пророкувала швидкий прихід революції. За словами самого поета, вона з’явилася результатом “выкрепшего свідомості близької револю-ции”. Свою поему Маяковський почав ще в першій половині 1914 року, після по-сещения Одеси під час чорноморського турне. В Одесі Маяковський закохався в юну Марію Денисову, дівчину незвичайної чарівності й сильного харак-тера.
Закохався
Сам поет так визначив зміст добутку: “геть вашу любов”, “геть ваше ис-кусство”, “геть ваш лад”, “геть вашу релігію” чотири лементи чотирьох година-тей”. Закінчена поема була до липня
У любов-ном трикутнику немає процвітаючого щасливого суперника, якого полюби-ла Марія. Вона взагалі не говорить при поясненні – любить або не любить, вона тільки повідомляє: “Знаєте, я виходу заміж”. Вона – Джоконда, “яку треба ук-расть!”. Її украли, купили, спокусили багатством, грошима, комфортом…
Лю-Бої із цих припущень може бути вірним. У трикутнику третім персо-нажем включенийі буржуазний жизнепорядок, де відносини між чоловіком і жінкою засновані на вигоді, користі, купівлі-продажу, але не на любові. Тут Маяковський типізує явище, іде від реального факту, тому що Марія Дени-Сова не виходила тоді заміж, це відбулося позднее.
И шлюб її не був шлюбом з розрахунку: інша доля, інший характер. І взагалі героїня поеми – образ із-бирательный (хоча на самому початку роботи над поемою Маяковський писав саме про Денисову). Ім’я Марія, як уважає поет, підходить до йому більше, ніж яке-небудь інше, воно здається йому найбільш жіночним. Герой поеми глибоко страждає. Страждання й розпач штовхають його до бунту, і страждання його вихлюпуються на такій потужній ліричній хвилі, що здатна затопити людини, захоплюючи його в потік небачених страстей
Саме отут народжуються парадоксальні метафори: Чую: тихо, як хворий з ліжка, зстрибнув нерв. Або: Мама! Ваш син прекрасно хворий! Мама! У нього пожежа серця
Або: Ока ослезненные бочками викочу, Дайте об ребра обпертися. І ін. Лад першого розділу, як і всієї поеми, відрізняє агресивна лексика, улич-ная брутальність і навмисний антиестетизм. Богохульство виявляє анархічні тенденції, бунтарську стихію поеми
Герой Маяковського являє собою могутній образ заперечення, бунту. Перший розділ поеми пронизаний темою любові, але ця любов нерозділена; і тому дуже сильна: Буде чи любов ні? Яка – більша або малюсінька? Знову закоханий вийду в ігри, Вогнем опромінюючи брів загин
Любов героя – настільки потужний імпульс, що вона внутрішньо його испепе-ляет. Але це почуття не автономно, воно здобуває характер соціальної драми. Моля про любов чистої, не споганеною ніякою користю, всю пристрасть отрица-ния поет переносить на буржуазне мироустройство. У ньому він бачить зло, позову-жающее мораль, і не бажає його більше приймати