ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ ВИВЧЕНИХ БУКВ. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “МІСТА УКРАЇНИ”. СКЛАДАННЯ УСНОЇ РОЗПОВІДІ ПРО РІДНЕ МІСТО (село)

Мета: закріпити знання учнів про звукове значення вивчених букв; вчити складати усну розповідь про рідне місто (село); провести роботу з дитячою книжкою; виховувати інтерес до читання.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Мовленнєва розминка

Розучування скоромовки

Їжак, їжаченя,

Їздять по гриби щодня.

Їжачиха помагає,

Сироїжки їм збирає.

2. Звукова зарядка

1) Назвіть голосні у слові “українка”; однакові звуки у словах “українка”, “україночка”,

“українська”.

2) Визначте наголос і кількість складів у словах: “гривня”, “гривні”, “гривень”.

3. Гра “хто більше?”

На дошці записані слова:

Київ, киянин, киянка, кияночка.

Діти читають написане протягом кількох секунд. Потім дошка закривається. учні по пам’яті називають слова.

4. Читання тексту “Гроші України”

5. Робота над загадками

– Прекрасне, горде й величаве

Стоїть на березі Дніпра.

Князів-русинів вічна слава

У назві міста ожива. (Київ)

– Цвітуть сади, Дніпро шумить,

І пісня ллється солов’їна,

І жайвір лине

у блакить.

Це рідна наша… (Україна).

6. Гра “Третій зайвий”

Київ, Полтава, Лтава, Ужгород, Запоріжжя.

Лтава, Уж, Дніпро, Луганськ, Лугань.

Фізкультхвилинка

III. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ (с. 119)

1. Робота за фотографіями

– Діти, наша держава велика, в ній є багато міст і сіл. Які міста та села ви знаєте?

– Згадайте, де живуть ваші родичі, знайомі. (Відповіді дітей.)

– Ось тут на фотографіях зображені краєвиди кількох міст. А хто знає, як називається головне місто України? (Київ) Так, правильно. Київ – це столиця нашої держави, найбільше місто. Чому Київ називають головним містом? (У Києві працює Верховна Рада України, уряд України, Президент України.)

– Як називається головна вулиця в Києві? (Хрещатик)

– На берегах якої річки розташований Київ? (На берегах Дніпра)

– Дніпро – це найбільша, наймогутніша річка в Україні. А які ще річки ви знаєте? (Відповіді дітей.)

– Як називається річка, що протікає через наше місто?

2. Опрацювання тексту “Міста України”

1) Читання тексту вчителем.

– На честь кого названо місто Київ?

2) Гра “Бджілки”. Самостійне напівголосне читання оповідання учнями.

– Прочитайте оповідання самостійно і запам’ятайте назви річок і міст.

3) Читання тексту учнями “ланцюжком”.

– Як ви розумієте слова тексту: “Кожне місто України славне своїм минулим і людьми, які в ньому живуть”?

4) Вибіркове читання.

– Знайдіть слова з буквою ї та прочитайте їх.

– Хто заснував місто Львів?

– На яких річках стоять міста Полтава, Ужгород, Луганськ?

5) Гра “Читає Незнайко”.

Учитель читає речення, навмисно замінюючи в ньому слова. учні відшукують речення і читають його без “помилки”.

І назвав це місто на честь свого сина Кия (Лева).

Полтава – на річці Уж (Лтава). Луганськ (Запоріжжя) знаходиться за порогами Дніпра.

3. Складання усної розповіді про рідне місто (село)

– Які міста України тобі відомі?

– Розкажи про місто або село, у якому ти живеш.

Потрібно дати можливість дітям розказати про своє село, місто чи селище, викликати почуття гордості за свій край і потребу дізнатися про нього якнайбільше від батьків, родичів, знайомих.

IV. РОБОТА З ДИТЯЧОЮ КНИЖКОЮ

Вікторина “З якої це казки?” (за сторінками прочитаних казок)

– “… А півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а мишенята танцюють та в ігри граються…” (“Колосок”)

– “… Кізонько моя мила, Кізонько моя люба, чи пила, чи ти їла?..” (“Коза – Дереза”)

– “… Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю…” (“Колобок”)

– “… От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і поніс додому…” (“Котик та Півник”)

– “… Я – Мишка-шкряботушка, я – Жабка-скрекотушка, я – Зайчик – побігайчик. А ти хто така?..” (“Рукавичка”)

– В одного чоловіка був кіт, старий такий, що вже не здужав і мишей ловити. От хазяїн його взяв і вивіз у ліс. Покинув його, а сам поїхав додому. Сидить кіт, коли це підходить до нього Лисичка. (“Пан Коцький”)

V. ПІДСУМОК УРОКУ

– Що нового дізналися на уроці?

– Що розповісте вдома батькам?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ ВИВЧЕНИХ БУКВ. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “МІСТА УКРАЇНИ”. СКЛАДАННЯ УСНОЇ РОЗПОВІДІ ПРО РІДНЕ МІСТО (село)