ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Щщ. ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША Г. МАЛИК “ЩО ДЛЯ ЧОГО ТРЕБА?”. ПОРІВНЯННЯ ВІРШІВ

Мета: закріпити знання учнів про звукове значення букви Щщ; формувати навички виразного читання; розвивати увагу, мислення, мовлення; виховувати працьовитість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Мовленнєва розминка

1) Розучування скоромовки.

Ящірка від дощику

В щілинку під ліщинку

Швидко шмигнула.

Йди іще, дощику!

2) Складання чистомовки.

Ча-ча-ча – звірі граються в… (м’ячу)

Ці-ці-ці – нападаючі – … (м’яча)

Чу-чу-чу – вовк ударив

по… (вівця)

Ця-ця-ця – судить гру у них… (зайці)

2. Гра “жук-буквоїд”

– Вставте букви, яких бракує.

На. а Батьків. ина з. етьс. Укра. ною.

3. Читання уривка вірша В. Симоненка і тексту “Наша Батьківщина”

4. Робота над віршем

Щасливий щиглик дзьобик має,

Щавель щоранку він щипає.

Щиглик трудився, борщ зварив,

Пташок на борщик запросив.

– Про кого розповідається у вірші? (У вірші йдеться про щиглика.)

– Якою буквою починаються перші три рядки вірша? (Літерою “щ”)

– Які звуки позначає ця літера? (Звуки та )

– Які слова з буквою щ є у цьому

вірші? (Щасливий, щиглик, щавель, щоранку, щипає, борщ, борщик)

5. Гра “добери риму”

– Доберіть слова, які можуть бути римами до запропонованих слів.

Край – … (грай, рай, вибирай).

Їжачок – … (павучок, бочок, черв’ячок, реп’яшок).

Весна – … (красна, ясна, голосна).

М’яч – … (скач, не плач, удач).

Мишка – … (кішка, книжка, доріжка).

Пташка – … (ромашка, комашка).

Калина – … (малина, Галина, машина, долина).

– Серед запропонованих слів виберіть і прочитайте тільки двоскладові (трискладові) слова; прочитайте вголос тільки слова з наголосом на першому (другому) складі.

6. Гра “Віднови вірш”

– Відновіть вірш на основі рими та змісту.

Киця любить, як по спинці

Кашку, молочко даю.

Гладжу киценьку свою,

Як дарую їй гостинці,

Фізкультхвилинка

III. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ (с. 130)

1. Повідомлення вчителя

– Сьогодні ви зможете відчути себе справжнім творцем поезії, співавторами вірша, який для вас написала відома дитяча поетеса Галина Малик. Разом із нею ви спробуєте відшукати рими, щоб вірш став досконалим.

Галина Миколаївна Малик народилась у 1951 році. Вона пише для малят казки, вірші, скоромовки, дражнилки, фантастичні п’єси. у всіх її творах головні герої – діти, бешкетники, звірята.

Від книжок цієї мудрої жінки душа переповнюється любов’ю і світить ясним сонечком, в серці завжди посміхається веселка.

Працює редактором і видавцем журналу для дітей “Віночок”.

Її твори перекладено російською, англійською, угорською, іспанською, італійською, німецькою, французькою мовами.

2. Опрацювання вірша Г. Малик “Що для чого треба?”

1) Самостійне читання вірша учнями.

– Уявіть себе бджілкою і напівголосно прочитайте собі вірш, додаючи слова-малюнки.

– Скільки слів вам довелося додати? Чому?

– Тепер прочитайте вірш голосно, інтонаційно виразно, чітко, як артисти. Ставте правильно наголоси.

– З яким настроєм ви читатимете вірш уголос? Спробуйте пояснити вислів “робота в руках горить”.

2) Відповіді на запитання.

– Як ви вважаєте, без чого жодне діло не кипітиме, не горітиме?

– Які повинні бути руки, щоб у них діло кипіло?

– Що потрібно, щоб руки такими стали?

3) Знаходження у вірші рими до поданих слів.

Перекопати – …

Гвіздок – …

Нарубати – …

Діло – …

Робочих – …

Наук – …

4) Порівняння віршів.

– Ви чудово попрацювали! Чи сподобалося вам дописувати вірші? Чому?

– Прочитайте ще раз вірш “Руки” на с. 123. Порівняйте ці два вірші. Що між ними спільне?

3. Робота над прислів’ям

– Як ви розумієте прислів’я?

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чого навчалися на уроці?

– Чи задоволені своєю роботою?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 2.50 out of 5)

ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Щщ. ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША Г. МАЛИК “ЩО ДЛЯ ЧОГО ТРЕБА?”. ПОРІВНЯННЯ ВІРШІВ