Як писати твори. 6 клас
За вимогою чинної програми шестикласники повинні навчитися виконувати такі види творчих робіт:
– твір-опис природи (на основі особистих вражень і за картиною);
– твір-опис приміщення (на основі особистих вражень і за картиною);
– твір-роздум про вчинки людей на основі спостережень і вражень;
– твір-оповідання на основі побаченого і за картиною;
– замітка в газету з елементами роздуму про вчинки людей. Опис природи (пейзаж) – вид опису, який характеризує основні риси,
Ознаки природи будь-якої місцевості. Він
1) загальне враження,
2) опис основних елементів (зображувана місцевість, пора року, погода, рослини, люди і тварини);
3) висновок-завершення.
З описами природи ми найчастіше зустрічаємось у художніх творах. Але скласти твір-опис самому значно важче, ніж милуватись письменницьким шедевром. Адже описати пейзаж неможливо, не маючи власних вражень від побаченого, тому необхідно захопитись побаченим, зачаруватись природою. Створюючи опис за картиною, зверніть увагу не лише на її тематичне навантаження, а й на техніку виконання. Дайте відповіді на питання: Що зображено на
1) розташування приміщення і його площа;
2) кількість вікон, освітлення;
3) колір стін та їх оздоблення;
4) наявність і розташування меблів;
5) чи відповідає приміщення своєму призначенню.
Мета ділового та наукового опису – подати точну конкретну інформацію про приміщення та його елементи, без емоційної оцінки. У художньому описі автор має передати своє ставлення до зображуваного. Твір-роздум про вчинки людей (на основі власних спостережень і вражень) є одним із найскладніших видів творів за способами викладу матеріалу. Це зв’язний текст, який містить тезу (сформульовану думку автора щодо обраного питання), докази на користь цієї думки, а також висновок, який є логічним завершенням тексту. Речення перебувають у причиново-наслідкових відношеннях (у кожному наступному реченні подається обгрунтування, пояснення думки, висловленої в попередньому реченні). Написання твору-роздуму розвиває логічне мислення, вчить обстоювати власну точку зору і спростовувати хибні думки. Робота над роздумом про вчинки людей передбачає осмислення правил людського співіснування, моральних принципів життя суспільства. Для того щоб скласти твір-роздум на основі власних спостережень і вражень, слід назвати дійових осіб і дати перелік їхніх вчинків, проаналізувати ці вчинки і зробити висновок про власне ставлення до них.
Твір-оповідання на основі побаченого – це невеликий за обсягом твір розповідного характеру про одну подію з життя персонажа. Слід відрізняти оповідання від розповіді, бо воно є одним із різновидів розповіді. Саме в оповіданні можна виділити такі композиційні елементи: зав’язку (епізод, яким починається розповідь), розвиток дії (послідовний виклад подій), кульмінацію (момент найвищого напруження), розв’язку (заключну дію, яка є результатом названих подій). На відміну від розповіді, в оповіданні чітко висловлюється ставлення автора до зображуваних подій. Пишуться оповідання в художньому стилі, часто в них використовується діалог. Особливостями оповідання є розповідний спосіб викладу думок, нетривалий час дії, невелика кількість дійових осіб, стислість викладу матеріалу.
Замітка в газету – це невеликий текст публіцистичного стилю, повідомлення в газеті (стінгазеті), журналі, яка характеризується гостротою проблеми, стислістю, влучністю і нерідко містить звертання до читача. Замітка висвітлює важливий, цікавий для читача факт. Роботу над заміткою краще розпочати з аналізу заміток, дібраних із періодичної преси. В основу учнівської замітки береться важливий факт із життя шкільного колективу. Завдання замітки з елементами роздуму – привернути увагу читачів до певної проблеми, висловити авторське ставлення, а також переконати читачів у правильності чи хибності якоїсь позиції.
Важливий етап роботи – складання заголовка, який буде привертати увагу читача лаконізмом та сконденсованістю основної думки матеріалу. Замітку звичайно пишуть на окремому аркуші паперу, залишаючи поля для редакторських поміток. У кінці текст підписують і ставлять дату.
Схожі твори:
- Як писати твори. 7 КЛАС Згідно з програмою учні 7-го класу мають навчитися виконувати такі види творчих робіт: – твір-опис зовнішності людини (за власними спостереженнями); – твір-опис процесу праці (за власними спостереженнями); – твір-розповідного характеру (оповідання) за поданим сюжетом; – замітка в газету дискусійного характеру. Твір-опис зовнішності людини належить до складних творчих завдань. Провівши спостереження...
- Як навчитися писати твори в 11 и 12 классах На уроках розвитку зв’язного мовлення старшокласникам пропонується навчитися писати твори, складніші, ніж у попередніх класах, за жанрами і видами. Це відгук про твір мистецтва, стаття в газету на морально-етичну тему, твори на суспільні та морально-етичні теми. Написання таких творів допомагає виявити широту світогляду, ерудицію, сприяє розвитку самостійності мислення, вимагає знань...
- Як писати твір у 9-му класі Дев’ятий клас – найбільш відповідальний і важкий етап шкільного курсу літератури. Перехід від уроків літературного читання до вивчення систематичного курсу літератури на основі художньо-історичних принципів вимагає якісно нового ставлення школярів до красного письменства. Дев’ятикласники-читачі перебувають у складному стані переходу від переважно моральної оцінки літературних творів до їх соціально-естетичного осмислення. Дев’ятикласникам...
- Як писати твір за спостереженнями в початковій школі Спостережливість дуже важлива для розвитку мовлення. Школа організує систему спостережень природи, окремих предметів і процесів. Усні оповідання й письмові Твори узагальнюють, упорядковують результати спостережень. Це твору_ опису. Працюючи над розгорнутим описом, учні виявляють ознаки спостережуваних предметів, виділяють істотні ознаки, синтезують. Опису привчають школярів до високої точності у виборі слів, до...
- Дев’ятий клас найбільш відповідальний і важкий етап шкільного курсу літератури Перехід від уроків літературного читання до вивчення систематичного курсу літератури на основі художньо-історичних принципів вимагає якісно нового ставлення школярів до красного письменства. Дев’ятикласни-ки-читачі перебувають у складному стані переходу від переважно моральної оцінки літературних творів до їх соціально-естетичного осмислення. Дев’ятикласникам притаманні своєрідні якості, пов’язані з віковим розвитком, віковою психологією, переходом від...
- Твори про тварин. Нарлз Робертс “Дитя океану”, “Дівчинка і ведмежатко” ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи ВІРНЕ СЕРЦЕ ЗВІРА Урок 27 Тема. Твори про тварин. Нарлз Робертс “Дитя океану”, “Дівчинка і ведмежатко” Мета: дати короткі відомості про життя і творчість відомого канадського письменника Чарльза Дугласа Робертса; викликати інтерес до його творів про життя тварин; розкрити причиново-наслідкові зв’язки дружніх стосунків людини і звіра;...
- Як писати есе Як писати есе Есе – невеликий текст, що виражає підкреслено індівідуальну точку зору автора. Тут обов’язковим є вміння висловлювати свої думки не тільки в слух, а й уміння викладати їх на папері. А це кожній людині вдається не так легко. Де ж знайти людину, що вміє зробити все швидко і...
- Як писати твір: порівняльна характеристику персонажів Зображення головного героя в романі М. Ю. Лермонтова “Герой нашого часу” Твір на прикладі порівняльної характеристики Онєгіна і Печоріна. Як відомо, Онєгін і Печорін належать до того суспільного типу людей 20-30-х років XIX століття, яких називали “зайвими” (“розумні непотрібності”, “страждають егоїсти”, говорив про них Бєлінський). Чому їх так називали? Що...
- Як писати твору на основі прочитаного в початковій школі Відгуки про прочитані книги дуже важливі для виховання юних читачів. У відкликанні школяр дає оцінку прочитаному (або переглянутому фільму, спектаклю). Ціль відкликання в тім, Щоб глибше, отчетливее усвідомити ідейний зміст і художні деталі. І підготовка, і опис відкликань зв’язується з уроками позакласного читання учнів. На цих уроках діти дають усні...
- Як писати твір по картинах у початковій школі Надзвичайно велика роль картини в розвитку мовлення учнів. Картина впливає на почуття дитини, відкриває перед ним ті сторони життя, з якими він міг би й не зштовхнутися у своєму безпосередньому досвіді. Картина допомагає глибше усвідомити ті явища, які вже знайомі школяру. Вона полегшує йому пізнання життя У школах використаються навчальні...
- Квіти незнайомого мистецтва або як писати твір з китайської та японської поезії Квіти незнайомого мистецтва або як писати твір з китайської та японської поезії Гортаючи сторінки збірки старовинних віршів, ми завжди стикаємося з вічністю. Вже пройшли десятки і сотні років як розпалися імперії, перетворилися в пил наряди, зникли з лиця землі міста й цілі покоління, а до нас все ще доходять ліричні...
- Твір-опис зовнішності людини. 6 клас МОЯ БАБУСЯ. Я люблю свою бабусю, і всі вихідні дні проводжу у неї. Бабуся невеличка на зріст, худенька, з блакитними жилками на шиї й руках. Риси обличчя виразні, чітко окреслені, правильні. Вони вказують на те, що раніше вона була красунею. Особливо мені подобаються її очі. В її погляді ніколи не...
- Твори про тварин. Людвіг Ренн “Отруйна змія Гінгу”, “Горила Мафука”, “Бегемот Понгу” ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи ВІРНЕ СЕРЦЕ ЗВІРА Урок 32 Тема. Твори про тварин. Людвіг Ренн “Отруйна змія Гінгу”, “Горила Мафука”, “Бегемот Понгу” Мета: ознайомити учнів з відомим німецьким письменником; викликати інтерес до його творів; розвивати навички виразного читання, вміння послідовно переказувати, оцінювати вчинки персонажів; виховувати любов до природи, спостережливість, допитливість....
- Твори на тему “Метелик” Варіант 1. Твір-опис метелика Я часто бачу в саду метеликів-кропивниць або ж кропив’янок. Вони невеликі, але помітні. У цих метеликів цегляно-червоні крильця з великими чорними цятками. Метелики цього виду, звичайно, носять таку назву не тому, що п’ють кров. Просто їхні гусениці виростають на кропиві. Крила кропивниць гарної форми, верхня їхня...
- Твори про тварин. Джеймс Олівер Кервуд “Гризлі” ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи ВІРНЕ СЕРЦЕ ЗВІРА Урок 30 Тема. Твори про тварин. Джеймс Олівер Кервуд “Гризлі” Мета: дати короткі відомості про життя і творчість американського письменника Д. О. Кервуда; викликати інтерес до його творів; розвивати навички виразного читання, вміння послідовно переказувати, оцінювати вчинки персонажів; виховувати любов до природи, спостережливість,...
- Учимося писати твір на уроці зарубіжної літератури Перше запитання, з якого починається кожна творча робота: “А гкий за обсягом має бути твір?”. Відповідь “Щоб розкрити тему” учням говорить усе і водночас нічого. Спостереження свідчать, що з роками обсяг письмових робіт школярів поступово зменшується. Тому відповідь педагога має бути чіткою: “Півсторінки вступ (чому я взявся саме за цю...
- Літописи як історико-художні твори монументального стилю Літописання займає особливе місце в літературі Київської Русі. Літописи – це історичні Твори, в яких розповідь велася за роками (“літами”). Кожен народ пам’ятає свою історію. Багато відомостей і спогадів про минуле знаходимо в народних переказах, легендах, піснях, що передавалися з покоління в покоління. Літопис як своєрідна форма літературного твору виріс...
- Любить людей мене навчила мати. Саме про рідних, ми і будемо писати А зараз спробуємо вернутися до найріднішої в світі людини – матінки, матусі. Чи навчила вона вас любити увесь світ? Якщо так, то… Чи замислювались ви коли-небудь над тим, що для вас означає слово “мати”, який образ вимальовується у вашій уяві? Людина з нагайкою в руках, яка примушує вас робити уроки,...
- Страшенно прикро не вміти писати Матеріал уроку. Ред’ярд Кіплінг “Як написали найпершого листа” (продовження). Мета. Продовжити роботу над казкою Кіплінга “Як написали найпершого листа”. Вчити складати характеристику героїв, доводити свої міркування. Удосконалювати навички читання. Розвивати вміння знаходити в тексті головне, формулювати основну думку твору. Виховувати шанобливе ставлення до наших пращурів, розуміння того, що без минулого...
- “Чи можна писати вірші після Освенциму і про Освенцим” Фразу “Після Освенциму не можна писати віршів” приписують Теодору Адорно, німецькому філософу, колишньому в’язневі цього страшного концтабору. Чи можна філософствувати на цю, досить делікатну тему? Перш ніж відповідати чи демонстративно дивуватися з приводу постановки такого питання, освіжимо в пам’яті зміст слів Адорно. Залишимо при цьому в стороні все те, що...