Віола – героїня комедії У. Шекспіра “Дванадцята ніч, або Що завгодно”
Образ, максимально повно виражає уявлення про людину епохи Ренесансу. Діяльна, сміливий, заповзятлива, щедра В. до того ж гарна, добре освічена і виховання. Вона – господиня свого життя і, навіть опинившись у незвичній обстановці, у невідомому оточенні, може швидко осмислити, що до чого, і розмістити всіх до себе. Діючи і зачаровуючи, В. не кривить душею, чим ще більше підкуповує. Перша поява героїні відбувається після корабельної аварії, саме в той момент, коли вона вибирається на берег, врятована капітаном і матросами, втративши брата Себастьяна.
В. і справді вміє чудово вести діалог, у неї явна схильність до філософських узагальнень типу “природа під витонченої оболонкою приховує часто гниль” або “хто легковажно грає словами, може швидко зробити їх брехливими”. В. закохується в герцога і, за її зізнанням, сама не проти вийти за нього заміж. Олівія ж не відповідає Орсино взаємністю лише тому, що закохується “Шв., Або, як вона вважає, в Цезаря. Розмовляючи з герцогом, В., з одного боку, намагається не проявити свої почуття, з іншого – не забуває про необхідність дотримуватися такт. Що стоїть перед нею завдання дуже складна: повідомити герцогу про те, що Олівія не поділяє його почуття, не образивши його і не видавши власної радості. В. вибирає досить оригінальний тактичний хід: передавши про рішення Олівії, вона починає розповідати герцогу про те, як глибоко і щиро можуть любити інші жінки, таким чином нагадуючи йому, що Олівія зовсім не одна на світі. Не меншу витримку проявляє В. і в ті моменти, коли їй стає ясно, що її братові вдалося врятуватися і що він десь зовсім поруч. Вважаючи за потрібне довести свій план до кінця, В. зберігає абсолютне зовнішній спокій і чемність, коли її намагаються викликати на дуель за завдану комусь образу, чого вона, цілком зрозуміло, не скоювала (це було справою рук Себастьяна). Навіть зіткнувшись віч-на-віч з братом, В. проявляє стриманість і обережність. Вона вважає за необхідне спочатку уточнити деякі деталі, а вже потім визнати спорідненість. “У мого померлого батька над правою бровою родимка була”, – повідомляє В., на що Себастьян відповідає: “І мій батько мав такий же знак” і т. д.
В. зуміла вийти переможницею з найскладнішої ситуації. Зберігши з усіма чудові стосунки, вона отримала в чоловіки герцога Орсино, а її брат, теж багато в чому завдяки чарівності і красномовству сестри, взяв у дружини графиню Олівію. Вийшло, що В. боролася за двох і за обох досягла успіху. Її образ перегукується зі словами Г. Гейне з його поеми-статті “Жінки і дівчата у Шекспіра”: “Граціозна жіноча фігура, яка стояла за кермом на одному з суденець, крикнула мені, пропливаючи повз:” Правда, друже мій, тобі дуже хочеться отримати визначення шекспірівської комедії? ” Не знаю, чи сказав я їй “так”, але прекрасна жінка в ту ж мить занурила руку в воду і хлюпнула мені в обличчя градом дзвенячих іскор “Цією граціозною жінкою цілком могла бути героїня комедії” Дванадцята ніч “.
Схожі твори:
- Героїня романтичної комедії Шекспіра “Сон у літню ніч” Ім’я Титания драматург запозичив у свого улюбленого поета Овідія. У чарівному лісі, населеному парфумами, киплять такі ж страсті, як і у світі людей. Т. дорікає чоловіка, Оберона, за любов до Іполитові. При цьому вона не бажає розставатися із чарівним мальчиком-пажом, хоча прекрасно знає ревниву натуру чоловіка. У свою чергу Оберон...
- Аркадіна – героїня комедії А. П. Чехова “Чайка” “Чарівна пошлячка”, “чарівна каботінка”, “самовдоволена і самовпевнена провінційна знаменитість” – така А. в оцінці театральної критики. Основа характеру А. – “воля до самоствердження і слави” (слова Н. Є. Ефроса про Л. Б. Яворської, в якій сучасники бачили життєвий прототип А.). Син А. Треплєв з тугою і ревнощами говорить про те,...
- Сюжет комедії Шекспіра “Сон у літню ніч” Дія відбувається в Афінах. Правитель Афін має ім’я Тесея, одного з популярнейших героїв античних переказів про скорення греками войовничого племені жінок – амазонок. На цариці цього племені, Іполитові, і жениться Тесей. П’єса, видимо, була створена для спектаклю з нагоди весілля якихось високопоставлених осіб Ідуть готування до весілля герцога Тесея й...
- Героїня комедії Чехова “Чайку” Аркадина “Чарівна пошлячка”, “чарівна каботинка”, “самовдоволена й самовпевнена провінційна знаменитість” – така А. в оцінці театральної критики. Основа характеру А. – “воля до самоствердження й слави” (слова Н. Е. Эфроса про Л. Б. Яворской, у якій сучасники бачили життєвий прототип А.). Син А. Треплев з тугою й ревнощами говорить про...
- Шлях Шекспіра від “Комедії помилок” до “Сну в літню ніч” “Сон у літню ніч” – найбільш романтична із всіх комедій Шекспіра. Це чарівна феєрія, і ще Бєлінський відзначив, що поряд з “Бурою” “Сон у літню ніч” являє собою “зовсім інший світ Творчості Шекспіра, ніж його інші драматичні добутки – мир фантастичний”. У цій комедії великий реаліст віддався на волю своєї...
- Героїня комедії А. П. Чехова “Вишневий сад” Образ Раневской невловимий у своїй принадності, увібрав у себе родові риси російської дворянської культури, що знайшли своє літературне вираження в Ларіних і Ростових, Кірсанових і Лаврецких, Обломових і Левиних. Поезія образа Раневской – у її нерозривному зв’язку з 337 садибою, стародавнім будинком, вишневим садом. Р. не представляє свого життя без...
- Героїня комедії Фонвізіна “Недоук” Сюжет п’єси Фонвізіна будується навколо подій, що відбуваються в селі, де живе все сімейство Простакових-Скотининих чекаючи весільної змови Тараса Скотинина з далекою родичкою Простакових – Софією. Історія, знайома сучасникам Фонвізіна по “середньому”, “міщанському” жанрі літератури, що наближала своїх персонажів до реального життя російських заможних дворян і міщан Пані Простакова живе...
- Героїня комедії А. Н. Островського “Остання жертва” Образ Тугина являє собою характерне для “пізнього Островського” художнє дослідження люблячої душі “лагідної” жінки (порівн.: Людмила в “Пізній любові”, Наташа в “Трудовому хлібі”, Віра Пилипівна в “Серце не камінь”, Евлалия в “Невільницях”, Ксенія в “Не від миру цього”). Тугина – “молода вдова”, закохана в чарівного шалапута, красеня Дульчина, бездумно й...
- Петруччо – герой комедії У. Шекспіра “Приборкання норовливої” Заповзятливий веронец П. – гідний син свого авантюрного часу. Судячи з окремих реплік, він багато побачив в житті і звик у всьому покладатися на себе. Він не пасує перед труднощами і тільки сміється, коли його лякають нестерпним характером нареченої Катаріни. Йому приспіла пора одружитися, і його майбутня дружина повинна бути...
- Загальна характеристика першого періоду творчості Шекспіра. Любовно-авантюрна комедія Шекспіра: особливості поетики та тематики 23. Загальна характеристика першого періоду творчості Шекспіра. Любовно-авантюрна комедія Шекспіра: особливості поетики та тематики. Комедии Шекспира принадлежат к числу самых замечательных образцов европейской комедиографии эпохи Возрождения. Шекспир прежде всего обращался к древнеримской комедиографии и к испытавшей значительное влияние ее итальянской “ученой комедии” 16 в. “Сон в летнюю ночь” (романтична комедія):...
- Картина світу у сонетах Шекспіра. Образи Друга, Смаглявої Леді та ліричного героя. Лаура Петрарки і Смаглява Леді Шекспіра 22. Картина світу у сонетах Шекспіра. Образи Друга, Смаглявої Леді та ліричного героя. Лаура Петрарки і Смаглява Леді Шекспіра. Как автор сонетов, Шекспир может быть отнесен к числу самых замечательных европейских поэтов Возрождения. Его 154 сонета были опубликованы в 1609 г. В отличие от банальных петраркистов Шекспир не порывался в...
- Шарлотта Кестнер – героїня роману Томаса Манна “Лотта у Веймарі” Історичний прототип – Шарлотта Кестнер, уроджена Буф, з якою Гете в молодості познайомився в Вецлара і описав їх відносини в романі “Страждання молодого Вертера”. Ш. К. у Томаса Манна – жінка років шістдесяти, досить повна, з вицвілими блакитними очима і попелясто-сірими волоссям, колись колишніми золотавими. У погожий вересневий день 1816...
- Історія створення комедії – КОМЕДІЯ МОЛЬЄРА “МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ”. ВТІЛЕННЯ У ТВОРІ РИС КЛАСИЦИСТИЧНОЇ КОМЕДІЇ ЛІТЕРАТУРА XVII СТОЛІТТЯ: МІЖ ВІДРОДЖЕННЯМ І ПРОСВІТНИЦТВОМ § 7. КОМЕДІЯ МОЛЬЄРА “МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ”. ВТІЛЕННЯ У ТВОРІ РИС КЛАСИЦИСТИЧНОЇ КОМЕДІЇ Його комедії – як той безцінний дар. А зневажали їх – нездара та фігляр. Нікола Буало Історія створення комедії У 1669 році король Людовік XIV приймав у своїй резиденції у Версалі турецьких...
- Правила “трьох єдностей” у комедії – КОМЕДІЯ МОЛЬЄРА “МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ”. ВТІЛЕННЯ У ТВОРІ РИС КЛАСИЦИСТИЧНОЇ КОМЕДІЇ ЛІТЕРАТУРА XVII СТОЛІТТЯ: МІЖ ВІДРОДЖЕННЯМ І ПРОСВІТНИЦТВОМ § 7. КОМЕДІЯ МОЛЬЄРА “МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ”. ВТІЛЕННЯ У ТВОРІ РИС КЛАСИЦИСТИЧНОЇ КОМЕДІЇ Правила “трьох єдностей” у комедії У теоретичних працях класицистів щодо драматичних творів обстоювалися правила “трьох єдностей”: дії, місця, часу. Вважалося, що дотримання цих правил допомагає зробити твір більш правдоподібним, або, як сказали...
- Анна Кареніна – Героїня нашого часу Читаючи такі твори як “Анна Кареніна” Льва Толстого, чи “Пані Боварі” Флобера, ми задумуємось над тяжкою долею жінок, над змістом і ціллю їхнього життя. І хоча це дві, можна сказати, взаємо пов’язані речі вони часто не співпадають в нашому житті. Осуджує, чи оправдовує Толстой Анну Кареніну? І як слід розуміти...
- Еліза Дуліттл – героїня “роману в п’яти діях” Б. Шоу “Пігмаліон” Існує припущення, що Шоу запозичив ситуацію Е. Д. з роману Т. Смолетт “Пригоди Перегрина Пікля”, в одному з епізодів якої герой з успіхом видає якусь спеціально їм навчену дівчину-жебрачку за леді. Образ Е. Д. був створений для акторки Патрік Кемпбелл і дописували в процесі репетиції в лондонському “Театрі Його Величності”...
- Вічна тема любові в трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта” І. Запозичення сюжету трагедії “Ромео і Джульєтта” та нова трактовка італійської легенди В. Шекспіром. (В основі трагедії “Ромео і Джульєтта” – відомий сюжет давньої легенди, який використовували до Шекспіра англієць Артур Брук та італієць Маттео Банделло. На відміну від попередників, В. Шекспір створив гімн коханню.) ІІ. Тема трагедії – всеперемагаюча...
- Чому Наташа Ростова – улюблена героїня Л. Н. Толстого У романі Толстого ” Війна й мир” однієї з головних героїнь є Наташа Ростова. У цій героїні автор втілив, на його думку, ідеал жінки. Товстої малює Наташу в розвитку, він простежує життя Наташи в різні роки, і, природно, з роками міняються її відчуття, її сприйняття життя. Уперше ми зустрічаємо Наташу,...
- Другорядні героі трагедії Шекспіра “Гамлет” Майже кожен другорядний герой трагедії Шекспіра, реалізуючи свою життєву мету, потрапляє в ситуацію протистояння з Гамлетом. Утворі є кілька яскравих прикладів, які свідчать про смертельну рішучість молодого героя реалізувати своє завдання і прискорити прихід та становлення нового. На шляху захисту моралі першою жертвою Гамлета стає Полоній – канцлер колишнього і...
- Доктор Живаго Роман – Лара – головна героїня роману Приїхавши після смерті чоловіка з Уралу до Москви, мати Л., за порадою свого коханця-Комаровського, відкриває швейну майстерню. Л. вчиться в гімназії; відчуває дивну залежність від Комаровського і стає його коханкою, не відчуваючи до нього прихильності. Підозрюючи про їхні стосунки, мати Л. намагається отруїтися, але-залишається жива. Все більш переймаючись зв’язком з...