Вічні казки А. Ліндгрен
У повісті-казці А. Ліндгрен “Міо, мій Міо! “Розповідається про життя хлопчика – сироти, який виріс у дитячому притулку, а потім став приймаком в сім’ї, звідки втік з-за поганого з ним поводження. Герой потрапляє в Країну Прекрасного Далека, де і протікає основна дія книги. У цьому творі фантастичне тісно переплітається з реальним. Країна Прекрасного Далека чарівна, і в той же час все в ній реально. Її населяють такі ж люди, як і в дійсності. Тільки дорослі тут дуже красиві, а діти милі і привітні. І головне – тут немає страху, немає гноблення,
Але життя щасливих мешканців Країни Прекрасного Далека весь час загрожує небезпека. Неподалік від них знаходиться країна жорстокого лицаря Като, який перетворив своє царство в мертвий ліс. Маленький Міо вирішує захистити щастя і свободу поневолених злим лицарем людей. Він вбиває жорстокого Като і визволяє з неволі жителів, які ніколи раніше не бачили сонця. Міо не самотній у своїй боротьбі. Йому допомагають тварини та трави, дерева і гори, йому допомагають і люди: дають хліб, щоб герой втамував голод, плащ, який робить Міо невидимим, меч, пронизує груди Като.
У головного героя
Образ Міо дано в розвитку. Спочатку це самий звичайний хлопчик, але думка про визначене йому подвиг (про нього розповідають в старій легенді, яку нашептав Міо казковий колодязь), про страждання людей надає йому мужності.
До кінця твору Міо знаходить і батьківську любов і дружбу, домагається виконання всіх своїх заповітних бажань.
Малюк і Карлсон, який живе на даху
У цьому творі А. Ліндгрен розповідається про дружбу звичайного хлопчика Свантесон на прізвисько Малюк і незвичайного Карлсона, який живе на даху. Самотнім і нещасним відчував себе Малюк, поки до нього не став прилітати забавний і добродушний, невичерпний на вигадки товстун Карлсон.
Всі оточуючі вважають Карлсона вигадкою, фантазією Малюка. Однак сам Малюк ні хвилини не сумнівається в існуванні свого чудового друга. Причому він упевнений, що, незважаючи на наявність у Карлсона пропелера, що дозволяє йому літати, Карлсон – звичайний хлопчик, його товариш по іграх.
І дійсно, Карлсон – звичайнісінький товстий хлопчик, ласун, пустун, почасти егоїст. Він постійно шукає забав. Але якщо справа дійде раптом до біди, Карлсон завжди виручить, не підведе. До того ж він розумний, спритний, по-своєму добрий, намагається захищати слабких. Досить згадати, як він знущається над шахраями, що вирішили обібрати простака Оскара, і над батьками, які залишили без нагляду голодної дитини. У характері Карлсона впізнаються дитячі слабкості, і автор як ніби спонукає сміятися над ними.
Образ Малюка показаний письменницею в розвитку. Герой невпинно думає і розмірковує. Він дуже добрий, щедрий, поступливий. У ньому весь час відбувається внутрішня боротьба. З одного боку, Малюка захоплюють прокази Карлсона, а з іншого – він починає протестувати, коли пустощі переходять дозволені межі. Малюк обожнює тварин і дуже хоче мати собаку. Він поважає старших, допомагає слабким.
Весь твір пронизаний добротою, тонкою іронією та гумором. У ньому багато жартів, багато яскравих, запам’ятовуються виразів (“Спокій, тільки спокій!”, “Дело житейська” та ін.)
Пригоди Калле Блюмквіста
Головний герой цього твору А. Ліндгрен – Калле Блюмквіст – мріє стати знаменитим детективом, одне тільки ім’я якого примусить тремтіти весь злочинний світ. Письменниця показує, що джерелом даного захоплення є кіно і книги. Для Калле вистежування злочинців спочатку – лише захоплююча гра, якої він віддається з великим бажанням і азартом, хоча навколишні весь час підсміюються над ним. Але ось у місті оголошується справжній злочинець – дядько Ейнар.
Разом зі своїми друзями Калле невідступно переслідує грабіжника та його спільників. При цьому діти – і сам Калле, і Єва-Лотта, і Андерс – виявляють велику спостережливість, винахідливість, холоднокровність і кмітливість.
Проте після вбивства лихваря Грена головний герой розчаровується в обраній ним професії: “Калле повністю усвідомив все, що сталося, і те, що трапилося вразило його настільки, що він відразу ж втратив всяке бажання бути знаменитим детективом…”.
У цьому творі Ліндгрен говорить з дітьми серйозним, “дорослим” мовою. І незважаючи на те що книга весела і гумористична, вона змушує замислитися над важливими, зовсім не дитячими проблемами.
Пеппі Довга Панчоха
Дія цього твору А. Ліндгрен розгортається в маленькому шведському місті. На віллі “Курка” живе одна, без дорослих, дев’ятирічна Пеппі, дівчинка-силач. Разом з нею живуть кінь і мавпочка. Її мама померла, а батька – капітана і теж силача – одного разу змило з палуби хвилею, і він потрапив на острів веселощів, де став негритянським королем.
У Пеппі є друзі, брат і сестра Томмі й Аніка. Про проведення часу дітей, про бурхливі фантазіях Пеппі і розповідається в цій книзі.
У головної героїні дуже незвичайна зовнішність: це руда з веснянками дівчисько у величезних, як у Чарлі Чапліна, туфлях. На одній нозі – чорний панчіх, на іншій – коричневий, на плаття нашиті подекуди червоні клаптики. У цьому вбранні Пеппі дуже схожа на клоуна. Та й веде вона себе приблизно так само. Коли її одного разу відвідав папа Ефроім, вона від радості скочила на кухонний стіл, зробив стійку на голові і почала базікати ногами. І подібна придуркуватих виявлялася майже у всьому.
Але це не заважає нам захоплюватися Пеппі, тому що вона самостійна і дуже сильна дівчинка. Пеппі робить подвиг на пожежі, приборкує тигра у звіринці. Добра, справедлива і винахідлива, вона захищає слабких і скривджених. І навіть незважаючи на те що героїня часто поводиться невиховано, не хоче бути дорослою і не ходить до школи, вона викликає величезні наші симпатії.
Схожі твори:
- ЛІНДГРЕН, Астрід (1907 – 2002) ЛІНДГРЕН, Астрід (Lindgren, Astrid – 14.02.1907, Віммербю – 28.01.2002, Стокгольм) – шведська письменниця. Ліндгрен народилася в сім’ї землеробів “у старовинному червоному домі в глибині яблуневого саду”. Ще в школі їй пророкували майбутнє письменниці, називаючи “Седьмою Лагерлеф з Віммербю”; вона дала собі слово не писати, аби не бути...
- Казки “Малюк і Карлсон” і “Пеппі Довгапанчоха” Знаменита шведська письменниця Астрід Ліндгрен – автор тридцяти книг для дітей, переведених – за відомостями 2008 року – на 41 мову. Її твори, що викликають захоплені відгуки у світовій пресі, удостоєні золотої медалі Андерсена, витримали масу видань, знайшли друге життя в театрах, на кіно-і телеекранах. Ліндгрен, скромна службовець одного з...
- Моя подруга Пеппі Довга Панчоха (опис зовнішності героїні казки) Що б ви подумали, якби раптом побачили на вулиці дівчину-підлітка, на якій були б панчохи різного кольору? Ви скажете: нічого дивного немає, якщо йдеться про героїню казки Ліндгрен, шведської письменниці. Одну ногу Пеппі прикрашала чорна панчоха, другу – коричнева. Дивна дівчина, чи не так? На мою думку, нічого дивного немає....
- Астрід ЛІНДГРЕН 1907-2002 СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА Астрід ЛІНДГРЕН 1907-2002 Прийдешній світ багато в чому залежить від сили уяви тих, хто зараз вчиться читати… Астрід Ліндгрен Колись королева Швеції жартома, проте не без перебільшення, сказала, що Астрід Ліндгрен – найпо – пулярніша жінка у світі, а її слава затьмарює навіть королівську величність. Справді, популярність цієї...
- Детективна повість. Астрід Ліндгрен “Знаменитий детектив Блюмквіст” – ЗДАВАЙТЕСЯ – ВАС ВИКРИТО! ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи ЗДАВАЙТЕСЯ – ВАС ВИКРИТО! Урок 33 Тема. Детективна повість. Астрід Ліндгрен “Знаменитий детектив Блюмквіст” Мета: дати загальне уявлення про багатство і різноманітність книжкового світу за жанровими ознаками, авторським та тематичним принципами; вчити встановлювати послідовні, часові, причиново-наслідкові та смислові зв’язки частин тексту, оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви...
- АСТРІД ЛІНДГРЕН – СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ ЧАСТИНА СЬОМА СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ Літературна розминка 1. Розгляньте кадри з мультфільмів і назвіть зображених на них героїв. 2. З яких стрічок ці кадри? 3. Укажіть авторку творів, за якими було знято мультфільми. Розкажіть про одного із зображених персонажів. АСТРІД ЛІНДГРЕН Напевне, важко переоцінити популярність, яка...
- А. Ліндгрен. “Пеппі Довгапанчоха” УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС ІІ семестр ІЗ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРИ ХХ-ХХІ СТОЛІТТЯ (4 години) УРОК № 61 Тема. А. Ліндгрен. “Пеппі Довгапанчоха” Мета: ознайомити з життям і творчістю письменниці, зацікавити учнів, спонукати до читання; розвивати навички виразного читання, уміння аналізувати художній твір, висловлювати власні судження про героїв та художні...
- А. Ліндгрен. “Пеппі Довгапанчоха”. Образ головної героїні УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС ІІ семестр ІЗ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРИ ХХ-ХХІ СТОЛІТТЯ (4 години) УРОК № 62 Тема. А. Ліндгрен. “Пеппі Довгапанчоха”. Образ головної героїні Мета: продовжити знайомство учнів із твором письменниці; допомогти зрозуміти його ідейно-художні особливості; розвивати навички вдумливого виразного читання, характеристики героїв твору на основі аналізу їхніх...
- Вічні теми життя в повісті “Тіні забутих предків” “Тіні забутих предків” – лебедина пісня кохання ненадуманого, природного, чистого, щирого, прекрасного. Михайло Коцюбинський дуже вдало поєднав українську міфологію із реальним життям. З перших днів свого народження Іванко Палінчук, головний герой твору, потрапляє в атмосферу фантастичних народних вірувань, які його батьки успадкували від давнішніх предків. У сім років він уже...
- Брати Лев’яче Серце (1973) – Астрід ЛІНДГРЕН 1907-2002 СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА Астрід ЛІНДГРЕН 1907-2002 Брати Лев’яче Серце (1973) Історія створення На місцевому кладовищі м. Віммербю знаходиться могила двох братів, які померли зовсім юними в один рік – 1860-й. Трагічна доля невідомих хлопців схвилювала уяву А. Ліндгрен. тому вона вирішила по-своєму розповісти про важливі для всіх людей поняття – життя...
- Короткий виклад тексту казки “Маленький принц”. Висновок Проходячи по пустелі, Маленький принц наткнувся на квітку, який насилу згадав, що бачив людей дуже давно. Квітка вважає, що людям нелегко ходити: вони без коренів і їх “жене вітром”. Малюк виліз на гору, звідки сподівався побачити всі-всі: і планету цілком, і людей. Але перед ним були лише скелі. Коли ж...
- Ш. Перро як основоположник європейської літературної казки. Збірка “Казки моєї матінки Гуски… “ УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС I семестр ЛІТЕРАТУРНА КАЗКА (17 годин) УРОК № 14 Тема. Ш. Перро як основоположник європейської літературної казки. Збірка “Казки моєї матінки Гуски… “ Мета: допомогти учням глибше засвоїти поняття про літературну казку; ознайомити з життям і творчістю основоположника європейської літературної казки Шарля Перро; розвивати...
- Вічні цінності в кіноповісті “Зачарована Десна” Творчість Олександра Довженка – явище особливе, багатогранне, масштабне. Він належав до геніальних творців, які сповна ввічнили свою добу і провістили шляхи, якими мистецтво повинне йти далі, підносячись на верхогір’я краси і правди. Народжений прекрасною землею, щедро обдарований здібностями і талантами, цей селянський син з берегів прекрасної Десни зумів піднятися до...
- МІФИ І ЛЕГЕНДИ. НАРОДНІ КАЗКИ. ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ. ЗАГАДКИ Чому у всіх народів світу виникали міфи і легенди? Чарівний світ українських казок. Казка – мистецька перлина народної Творчості. Казка – багатство українського народу. Перемога правди над кривдою (за казкою “Про правду та кривду”). Мудрість – найкраще багатство (за казкою “Мудра дівчина”). Образи фантастичних істот у казні В. Короліва-Старого “Потерчата”....
- Вічні трагедії людства На початку XVІІ століття відбулося зіткнення старого світла, у якому панували феодальна темрява й жорстокість, і нового світла, яким керують пагубні пристрасті й сила золота. Спостерігаючи за зіткненням двох зол, гуманісти того часу поступово зневірялися в добро, справедливість і дружбу. Англійський драматург У. Шекспір присвятив трагедію “Гамлет” саме цій зміні...
- Вічні проблеми добра і зла в трагедії “Гамлет” На початку XVII ст. зіткнення світу, в якому панують “сила золота і згубні пристрасті”, зі старим світом жорстокого феодального насильства похитнули світлу віру гуманістів у торжество добра, людяності, честі. Саме в ті часи англійський драматург Вільям Шекспір створює свій найбільш філософський і найпроблемніший твір – трагедію “Гамлет”. Принц Гамлет, головний...
- Мій шлях до школи. Твір-опис місцевості на основі особистих спостережень Багато хто з моїх однокласників мешкає у нашому будинку. Вечорами ми збираємось у дворі, згадуємо минулий день, приколи на уроках, граємо у футбол, бадмінтон – взагалі, скільки ще розваг можна знайти, коли не хочеться йти додому. Одного разу Юлька (вона сидить за першою партою, майже відмінниця) розповіла, що її батько...
- “Вічні образи” у світовій літературі Історія літератури знає чимало випадків, коли твори письменника були дуже популярні за його життя, але минав час, і їх забували майже назавжди. Є й інші приклади: письменника не визнавали сучасники, а справжню цінність його творів відкривали наступні покоління. Але в літературі є дуже небагато творів, значення яких неможливо перебільшити, тому...
- Вічні проблеми людського буття (За трагедією В. Шекспіра “Гамлет”) На початку XVІІ століття зіткнулися два світи: старий світ феодальної темряви й жорстокості та новий світ, де панують сила золота й згубні пристрасті. Спостерігаючи це зіткнення двох зол, гуманісти тих часів поступово втрачали віру в торжество добра, справедливості, братерства. Саме на цьому зламі епохи англійський драматург Вільям Шекспір створив свій...
- ВІЛЬЯМ ШЕКСПІР Вічні трагедії людства Учнівський твір по трагедії У. Шекспіра “Гамлет”. На початку XVІІ століття відбулося зіткнення старого світла, у якому панували феодальна темрява й жорстокість, і нового світла, яким керують пагубні пристрасті й сила золота. Спостерігаючи за зіткненням двох Зоя, гуманісти того часу поступово зневірялися в добро, справедливість і дружбу. Англійський драматург У....