Урок розвитку зв’язного мовлення за німецькою народною казкою “Пані Метелиця”

Мета: скласти цілісне уявлення в учнів про героїнь виучуваної казки; виробляти вміння систематизувати прочитаний матеріал, аналізувати вчинки персонажів; розвивати навички логічного мислення, зв’язного мовлення; виховувати милосердя, працелюбність.

Обладнання: учнівські малюнки до казок “Пані Метелиця”, “Дідова дочка і бабина дочка”, “Морозко”; конверти з роздавальним матеріалом.

Хід уроку

I. Оголошення Теми і мети уроку

Слово вчителя. У ранньому дитинстві кожен з нас поринає у чарівний світ казки, де розкриває

для себе суть понять “добро” і “зло”, відкриває чесноти і вади людини. Ми перегорнули останню сторінку казки “Пані Метелиця”, в якій носієм людських чеснот є пасербиця, а втіленням негативних рис – удовина дочка. І сьогодні перед нами стоїть завдання: систематизувати матеріал про героїнь казки, скласти цілісне уявлення про пасербицю та удовину дочку. А допоможе нам у цьому сама казка, ваше знання її змісту.

II. Актуалізація опорних знань

Гра “Казковий аукціон”.

-Чим займалася пасербиця? (Пряла)

-Що сталося з її пальцями? (Порізала)

-Що впустили дівчата у колодязь?

(Починок)

-Де опинилися дочки, стрибнувши у криницю? (На луках)

-Хто перший попросив допомоги у дівчат? (Хліб)

-Яке дерево просило допомоги у казці? (Яблуня)

-Чого злякалася пасербиця, побачивши пані Метелицю? (Зубів)

-Яку винагороду отримала пасербиця? (Золото)

-Хто перший сповіщав про повернення дівчат додому? (Півень)

-Що залишилося на згадку удовиній дочці про

Пані Метелицю? (Смола)

III. Складання порівняльної характеристики героїнь

Підготовчий етап

1.Літературна вправа “Художні перлинки” (художній переказ заздалегідь підготовлених учнями епізодів казки, в яких розповідається про вчинки головних героїнь, які розкривають провідні риси характеру.)

2.Робота в групах.

Завдання “Лото”: скласти прислів’я з окремих частин, доповнити порівняльну характеристику пасербиці та удовиної дочки.

Iгрупа

Конверт 1

Добро, зроблене потай, винагороджується явно. Хто добре працює, тому і щастить. Вперта праця все переможе. Добра душа людину прикрашає. Рідний край кожного до себе вабить.

IIгрупа

Конверт 2

Без труда нема плода.

І за холодну воду не береться.

Заробив на сіль до оселедця.

Хто зле робить, то все собі шкодить.

Хто дрімає, той щастя не має.

5. Робота в групах.

З опрацьованих прислів’їв виберіть ті, які можуть стати епіграфом до творчої роботи.

Н. Застосування набутих знань, умінь і навичок

Словесні замальовки

Учням двох груп пропонується творче завдання: розказати про пасербицю і удовину дочку, виклавши повідомлення у 6-8 речень. Лідери груп пропонують складені варіанти розповіді. Експерти аналізують та коригують відповіді.

IV. Підсумок уроку

Оцінювання роботи учнів.

Самооцінка роботи учнів на уроці

Учні самі вибирають предмет, оцінюючи роботу.

Сонце – я добре працював на уроці, досяг бажаного результату (9-10 балів)

Ялинка – я гідно почувався на уроці (8 балів)

Грибочок – я заглибився (6-7 балів)

Хмаринка – я працював більшменш (4-5 балів)

Домашнє завдання:

Iгрупа: скласти запитання, які б ви хотіли постави

Ти героям казки.

IIгрупа: доповнити розмову пані Метелиці й па

Сербиці влучними прислів’ями та приказками.

Н. І. Тутко, вчитель зарубіжної літератури Тернопільська обл.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Урок розвитку зв’язного мовлення за німецькою народною казкою “Пані Метелиця”