УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. У СВІТІ ЦІКАВИХ ЗАГАДОК

І семестр

З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА

АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ

Урок 24. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. У СВІТІ ЦІКАВИХ ЗАГАДОК

Мета: продовжити ознайомлення учнів із загадками; учити визначати головний зміст; показати на прикладі загадок красу рідного слова; розвивати увагу, кмітливість; виховувати пізнавальний інтерес.

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Робота з виставкою книг

– Які книжки вам сподобалися на виставці?

– У яких найкращі ілюстрації?

– Що міститься в цих книгах?

– Чи любите ви відгадувати

загадки?

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

– Що таке загадка? (Невеликий за обсягом твір усної народної творчості, що має прихований зміст, примушує замислитися, знайти відповідь. Походить від слова “гадати”, що означає “думати”, “міркувати”. У загадках предмет не називають, а описують або натякають на нього.)

– Що передає загадка? (Красу, влучність рідного слова та багатство слова)

– Навіщо нам потрібні загадки? (Вони примушують міркувати, розвивають увагу, спостережливість.)

– Які загадки ви знаєте? Хто їх складає? (Складають народ та українські письменники.)

Продовжуємо подорожувати Країною загадок. Візьмемо із собою гру!

На дошці – частина загадки Грицька Бойка. Друга частина загадки закрита.

– Дерев’яний та довгенький,

Маю носик я гостренький.

– Хто це?

– Які слова вам підказали відгадку?

– Дочитайте загадку до кінця.

– На білому слід лишаю

І всіх діток потішаю.

– Чи підтвердилися ваші припущення, що це Буратіно?

– А що ж це? (Олівець. Демонстрування малюнка.)

– Яка головна ознака цього предмета? (На білому слід лишає.)

Стукіт у двері. Заходить бабуся-загадка.

Добрий день вам, школярята,

Рада вас усіх вітати.

А прийшла я не одна –

В нас сімейка немала.

Ось вам ребус і кросворд,

Акровірші прочитайте,

Полюбіть їх, розпізнайте

І загадки розгадайте.

– Одне каже: побіжімо,

Друге каже: полетімо,

Трете каже: похитаймося. (Берег, річка, очерет)

– Аж до сонця вік свій пнеться,

Його ім’ям зоветься. (Соняшник)

– А в нашого дядька гусей грядка і всі вони білі. (Зуби)

Фізкультхвилинка

Заходить хлопець-“акровірш”.

В мене загадка не гірш –

Розкажу вам акровірш:

Що воно таке за штука?

Розкажу вам для науки.

Перші літери рядків

Зверху вниз я разом звів.

Ось і вийшло слово.

Акровірш готовий.

А ви, друзі, не зівайте,

Акровірші відгадайте.

– Хата мною багата,

Людям брат я і друг –

І, коли вже я в хаті –

Буде й пісня навкруг.

– Лиха зима сховається,

А сонечко прогляне,

Сніжок води злякається,

Тихенько тануть стане.

І здалеку бистренько

Вона до нас прибуде,

Кому-кому любесенько,

А дітям більше буде.

– Мене у школі всяк вивчає

О, й ненька мною розмовляє.

Вона й тебе навчити хоче,

А ти – чи вчиш мене охоче?

4. Робота в групах. Гра “Презентація загадки”

Представники кожної з груп загадують іншим загадки, демонструють виконані до них удома ілюстрації.

5. Конкурс на кращого відгадувача загадок

Учитель читає загадки, а учні записують відгадки. Переможе той, хто запише більше відгадок.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чи сподобалося вам відгадувати загадки?

– Про що розповісте своїм батькам удома?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Наступний урок позакласного читання проведемо за темою “Твій друг – книга”. Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. У СВІТІ ЦІКАВИХ ЗАГАДОК