УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ОСІНЬ ЩЕДРА, ОСІНЬ ЗОЛОТАВА
І семестр
З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА
НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ
Урок 12. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ОСІНЬ ЩЕДРА, ОСІНЬ ЗОЛОТАВА
Учитель
Нумо, діти, до роботи!
Для навчання час настав,
Наберімося охоти
До потрібних добрих справ.
– Девіз нашого уроку:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно й плідно працювати.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Запитала мишка мишку:
– Ти чого погризла книжку?
Мишка їй відповідала:
– Їжі іншої
В. Каліна
Учитель демонструє протягом кількох секунд картку. Учні вилучають зайве слово.
Мив коса сам
Мив коза сам
Мив коса сам
Лив коса сам
Мив коса сом
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Відгадайте загадки!
– Голі поля, мокне земля,
Дощ поливає.
Коли це буває? (Восени)
– У садках, гаях блукає
Жовті шати одягає.
Золотисту стелить постіль –
Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)
– Ось і настала золотокоса осінь. Сонце ще довго сяє на ясному небосхилі, проте воно вже не таке гаряче, як улітку, а ніжно-ласкаве, лагідне. Повітря прозоре, легке,
IV. РОБОТА НАД ВИСТАВКОЮ ЗІБРАННЯ ПОЕЗІЙ Н. ЗАБІЛИ, К. ПЕРЕЛІСНОЇ, ЛІНИ КОСТЕНКО, І. КУЛЬСЬКОЇ, ТВОРІВ О. КОПИЛЕНКА, В. ЧУХЛІБА, В. СУХОМЛИНСЬКОГО
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
К. Перелісна “Жовкнуть в полі трави”, “Журавлі”, “Осінній дощик”.
Самостійне напівголосне читання вірша учнями
– Де щебетали птахи?
– Де вони поділися, коли сонечко охололо?
– Куди поділися звірі з настанням холодів?
– З чим поет порівнює листя?
Фізкультхвилинка
Читання вірша підготовленими учнями
– Які подарунки приносить осінь?
– Чому ми так щиро запрошуємо осінь у гості?
– Осінь – це особлива пора року, красива і журлива, час великих трудових справ. Люди готують поля, сади і городи до нових урожаїв. Тварини готуються до зими, відлітають від нас перелітні птахи. Ми повинні допомогти птахам, які залишаються у нас зимувати.
1) Самостійне читання оповідання учнями.
– Про яких запасливих тварин згадано в оповіданні?
– Як синички збирають запаси на зиму?
– Якого принципу вони дотримуються?
– Як роблять запаси на зиму ховрах, водяний щур?
2) Робота в групах.
– Яку картину ви намалювали б до оповідання?
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– Що нового дізналися ви на сьогоднішньому уроці?
– Які нові твори про осінь запам’ятали?
– Хто їх автори?
– Які почуття викликають ці твори?
– Чого навчають нас твори про природу?
– Перевірте прикмети.
– Грім у вересні – на теплу осінь.
– Павутина стелиться по рослинах – до тепла.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Наступний урок позакласного читання проведемо за темою “З чистого джерела народної мудрості”. Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.