Твір за новелою Хвильового “Кіт у чоботях”
Микола Хвильовий – письменник-новатор, самобутній, своєрідний. Його називають романтиком революції, а його прозу – романтичною течією в українській літературі. Революція покликала його в світ художнього слова, тому вона часто асоціюється у Хвильового з образом Матері, Марії, Жінки. Новела “Кіт у чоботях” віддзеркалює буремні роки зламу державного устрою, ідеології, людських доль.
Товариш Жучок – головна героїня твору – зображена автором тепло, з розумінням, прихованим захватом і водночас з помітною долею іронії. А як же
З простої Гапки вона перетворилася в товариша Жучка. Оце офіційне слово “товариш” і визначає її призначення. Жінка нарівні з усіма кидається в атаку на козаків, з дивною наполегливістю дістає дрова, коли зупинився паровоз, безпартійна, але має в торбинці товстеньку книжку
Такою постає товариш Жучок, якій автор намагається створити Гімн. Хвильовий написав слово “Гімн” з великої літери, прагнучи проспівати “пісню пісень” революції та Жінці. Сумніви заполонили думки письменника: “Хіба я створю гімн “коту в чоботях”, щоб понести цей гімн у глухі нетрі республіки?” Чому сумніви огортають відданого справі революції Хвильового? Відповідь ми можемо дати з вершин історичного аналізу тих подій та наслідків кривавих сторінок своєрідної книги знівеченої долі цілого народу. А письменник не стільки відчував, скільки спостерігав зблизька за долею жінок, які потім стали “зайвими” в житті.
Товариш Жучок після революційних походів стала секретарем ком’ячейки. Як змінилася ця жінка, усвідомивши свою “керівну” роль! Хвильовий зображує процес руйнації душі, колишньої революціонерки. При зустрічі з однополчанином її непокоїть тільки одне: чи зареєструвався він у ком’ячейці. Це вже не жінка, а ходяча інструкція, робот. “Зник “кіт у чоботях” у глухих нетрях революції. Зник товариш Жучок”. Це і є трагедія життєвої долі, трагедія самої революції. “Зав’язка – жовтень,- констатує автор,- а розв’язка – сонячний вік, і до нього йдемо…” І нарешті прийшли. Прийшли до “суворих” записок такого ось змісту: “Товаріщ, ви, кажется, прієхалі єщо в пятніцу. Прєдпагаю нємєдлєнно зарегістріроваться в ячєйке”.
Мабуть, дочитана була врешті-решт і книга “Что такое коммунизм?” Гірко? Страшно? Чи буде знайдений вихід? Над цими питаннями примушує сучасників замислитися Хвильовий: “…загублено справжніх Жучків, з’явилися Жучки під номерами 2, 3, 4… І не знаю, ще скільки є”. Письменник вражає нас загостреним відчуттям реальності. Отже, ореол героїзму поступово зблід. В останніх рядках новели автор пише: “Я не збираюся викликати у вас сльозу. А от маленький подвиг – це без сумніву”.
Звичайно, прихід товариша Жучка в революцію був викликаний особистою трагедією – втратою дитини. І це зворушує. Але поступове знищення Жінки – це вже трагедія суспільства. Товариш Жучок прагне бути корисною суспільству, “вона бігала, метушилася, збирала жінок, улаштовувала жіночі зібрання”, на яких обговорювалися “права кухарок”. Чи це ті ідеали революції, за які вмирали люди?
Отже, М. Хвильовий підводить нас до невтішного висновку: над людьми вчинено злочин. Де шукати коріння трагедії нації? Як знайти Жінку “по шляхах, по кварталах, по глухих дорогах республіки”? Щоб створити їй “пісню пісень” – Гімн. Бо вона того варта.
Морально знищена, понівечена ідеологією “загірної комуни”, жінка повинна вивищитися над світом. У це вірив М. Хвильовий, який “…сам хвилюється і нас усіх хвилює…”
Схожі твори:
- Кіт у чоботях – мій улюблений твір Миколи Хвильового “Кіт у чоботях” – мій улюблений твір Миколи Хвильового Микола Хвильовий – людина трагічної долі. Власною рукою вкоротив він собі віку, не змирившись із невідповідністю реального життя ідеалу, у який він вірив. Але живуть його твори, оригінальні, самобутні, стилістично незвичні, часом навіть важкі для сприйняття. Його талант не схожий на...
- “Кiт у чоботях” – мiй улюблений твiр Миколи Хвильового Микола Хвильовий – людина трагiчної долi. Власною рукою вкоротив вiн собi вiку, не змирившись iз невiдповiднiстю реального життя iдеалу, у який вiн вiрив. Але живуть його твори, оригiнальнi, самобутнi, стилiстично незвичнi, часом навiть важкi для сприйняття. Його талант не схожий на iншi, й саме цим особливо цiнний. Читаю його поезiї,...
- Скорочено “Кіт у чоботях” Миколи Хвильового “Отже, про глухе слово: Гапка – глухо, ми її не Гапка, а товариш Жучок. Це так, а то – глухо. А от гаптувати – це яскраво, бо гаптувати: вишивати золотом або сріблом. . А то буває гаптований захід, буває схід, це коли підводиться або лягає заграва. Гаптований – запашне слово,...
- Новела “Кіт у чоботях” Новела “Кіт у чоботях” присвячена жінці в революції. Гапка, тобто товариш Жучок, – це тип, що його зустрічав автор-оповідач на воєнних дорогах. Жінка невисока на зріст, взута у завеликі чоботи; за жвавий характер і, очевидно, темні очі прозвана Жучком. Спробуємо проаналізувати мову цієї новели і простежити, чи характерні для неї...
- Образ жінки революції – за новелою Кіт у чоботях МИКОЛА ХВИЛЬОВИЙ МИКОЛА ХВИЛЬОВИЙ Образ жінки революції (за новелою “Кіт у чоботях”) Читаючи твори М. Хвильового, розумієш, що автор добре знав усе, що відбувалося в роки революції, бо сам був безпосереднім учасником цих подій. Тому образи, які він виводить у своїх творах, виходять з-під його пера такими об’ємними та правдивими. Особливо яскраво...
- Жінка в революції у творчості Хвильового Новела “Кіт у чоботях” присвячена жінці в революції. Гапка, тобто товариш Жучок, – це тип, що його зустрічав автор – оповідач на воєнних дорогах. Жінка невисока на зріст, взута у завеликі чоботи за жвавий характер і, очевидно, темні очі прозвана Жучком. Спробуємо проаналізувати мову цієї новели і простежити, чи характерні...
- Жінка в революції у творчості М. Хвильового Новела “Кіт у чоботях” присвячена жінці в революції. Гапка, тобто товариш Жучок, – це тип, що його зустрічав автор – оповідач на воєнних дорогах. Жінка невисока на зріст, взута у завеликі чоботи за жвавий характер і, очевидно, темні очі прозвана Жучком. Спробуємо проаналізувати мову цієї новели і простежити, чи характерні...
- Образ жінки революції (за новелою “Кіт у чоботях”) Читаючи твори М. Хвильового, розумієш, що автор добре знав усе, що відбувалося в роки революції, бо сам був безпосереднім учасником цих подій. Тому образи, які він виводить у своїх творах, виходять з-під його пера такими об’ємними та правдивими. Особливо яскраво це відображено у новелі М. Хвильового “Кіт у чоботях”. Ідея...
- Аналіз новели М. Хвильового “Кіт у чоботях” Продовженням осмислення “непростих” для автора питань є новела “Кіт у чоботях” (1921). Революція в його творах часто з’являється в жіночих образах: Матері, Марії, Жінки. Справжнім символом революції виступає жінка товариш Жучок в новелі “Кіт у чоботях”. З глибокою задушевністю, сонячною привабливістю зображує митець отого “кота в чоботях”, товариша Жучка –...
- Трагізм долі героїв М. Хвильового (за новелами “Кіт у чоботях” Та “Я (Романтика)”) Микола Хвильовий жив на зламі століть. Його особистість формувалася під впливом бурхливих подій Першої світової війни, революції, встановлення радянської влади. Письменник був відданим ідеалам більшовизму, і (але!) водночас полум’яним патріотом України. Таке його світосприйняття призвело до того, що серце митця було поділене навпіл: одна частина вірила радянській владі, а інша...
- Iмпресiонiстичнi засоби зображення дiйсностi в новелi Миколи Хвильового “Кiт у чоботях” Хвильовий пiсля В. Стефаника i М. Коцюбинського створив в українському письменствi свiй стиль, своєрiдний рiзновид лiрико-романтичної, iмпресiонiстичної новели. Одна з новел письменника “Кiт у чоботях”, хоч i має у своїй основi реалiстичний фундамент – складнi роки громадянської вiйни, мiстить потужний лiрико-iмпресiонiстичний струмiнь. У цiй новелi реалiстичнi подiї поданi немов крiзь...
- Імпресіоністичні засоби зображення дійсності в новелі Миколи Хвильового “Кіт у чоботях” Хвильовий після В. Стефаника і М. Коцюбинського створив в українському письменстві свій стиль, своєрідний різновид лірико-романтичної, імпресіоністичної новели. Одна з новел письменника, “Кіт у чоботях”, хоч і має у своїй основі реалістичний фундамент – складні роки громадянської війни, містить потужний лірико-імпресіоністичний струмінь. У цій новелі реалістичні події подані немов крізь...
- Новела Н. Хвильового “Кіт у чоботах” Н. Хвильовий – письменник, породжений революцією, нею покликаний до Творчості. Тому революція в його добутках часто з’являється в образі Матері, в образі Марії, в образі Жінки. Своєрідним символом, по-справжньому революції виступає жінка в новелі “Кіт у чоботах”, товариш Жучок. Із глибокою задушевністю, сонячною привабливістю малює художник того “кота в чоботах”,...
- Доктор Тагабат – символ безглуздої жорстокості більшовицької революції (за новелою “Я (Романтика)” М. Хвильового) І. Жахливі сторінки історії України у новелі М. Хвильового “Я (Романтика)”. (У новелах М. Хвильового 20-х років XX століття відтворено трагічні сторінки громадянської війни в Україні. Письменник змістом своїх творів проголошує основну ідею: громадянська війна – це лихо України, лихо роду, матері, України.) ІІ. Новела М. Хвильового “Я (Романтика)”. 1....
- КІТ У ЧОБОТЯХ – МИКОЛА ХВИЛЬОВИЙ Скорочено “Отже, про глухе слово: Гапка – глухо, ми її не Гапка, а товариш Жучок. Це так, а то – глухо. А от гаптувати – це яскраво, бо гаптувати: вишивати золотом або сріблом. …А то буває гаптований захід, буває схід, це коли підводиться або лягає заграва. Гаптований – запашне слово, як...
- Розвінчання романтики більшовицької революції новелою “Я (Романтика)’ Миколи Хвильового Розвінчання романтики більшовицької революції новелою “Я (Романтика)” Миколи Хвильового Новела “Я (Романтика)” М. Хвильового – твір складний. У ньому переплітається дійсність і марення, ілюзії і реальність. Колись палкий романтик, тепер М. Хвильовий постає перед нами як пильний аналітик, нещадний сатирик. Для нього однією з найважливіших стає проблема розбіжності мрії і...
- Трагізм життєвої долі М. Хвильового та його героїв Ким для України був Микола Хвильовий? Чим для нього була Україна? Без заперечення і без сумніву можна сказати, що Україна була його життям. Хвильовому судилася одна з найтрагічніших доль в історії українського письменства XX ст. Він був переконаним комуністом, але доклав багато зусиль для відродження української нації та її культури,...
- Революція це кривава вакханалія зла (за новелою М. Хвильового “Я (Романтика)”) І. Трагічні суперечності революційної епохи в долі М. Хвильового. (Величні й трагічні події початку XX століття розкололи світ на дві частини, а Україну – на два ворожих табори. Микола Хвильовий, захоплений більшовицькими ідеями, стає революціонером-романтиком, замріяний у майбутню “загірну комуну”, де всі люди будуть рівними, вільними і щасливими. Та дуже...
- Розвiнчання романтики бiльшовицької революцiї новелою “Я (Романтика)” Миколи Хвильового Новела “Я (Романтика)” М. Хвильового – твiр складний. У ньому переплiтається дiйснiсть i марення, iлюзiї i реальнiсть. Колись палкий романтик, тепер М. Хвильовий постає перед нами як пильний аналiтик, нещадний сатирик. Для нього однiєю з найважливiших стає проблема розбiжностi мрiї i дiйсностi. Тому у його новелах часто протиставляються два часовi...
- Гінце – головний персонаж комедії Л. Тіка “Кіт у чоботях” Сюжет і образ хитрого кота, що допомагає своєму господарю, Тік взяв з казки Перро про Кота в чоботях, змінивши імена на німецькі та перенісши місце дії в Німеччину. Г. – німецький кіт, більш грунтовний і розважливий, ніж його французький побратим, і до того ж явно з третього стану. Пародіюючи гасла...