Трилогія Чехова “Про любов”
А. П. Чехов – один з найбільших майстрів короткого оповідання. Ніхто не міг так мистецьки, як він, продовжити тему “маленької людини”, його дрібних проблем, побуту, показати глобальну проблему людського буття. Сірість, дріб’язковість, міщанство, “футлярне життя” – все те, що так ненавидів Чехов, непримиренним ворогом чого був, поглинули суспільство кінця XIX століття, проникнули в усі сторони людського життя. Саме цьому присвячена трилогія, що складається з оповідань “Людин у футлярі”, “Агрус”, “Про любов”.
В
Те, що Алехин і Ганна Олексіївна полюбили один одного, не викликає подиву. Два утворених добрих чоловіки, однаково незадоволених сформованим життям, не могли не побачити друг у другу близької людини. Але ні в Алехина, ні в Ганни Олексіївни не вистачило мужності відмовитися від звичного укладу,
Спочатку він змушений займатися маєтком, щоб розплатитися з боргами батька, але потім таке життя стає для нього звичної й Алехин не хоче неї міняти. Тому він відмовляється від любові Ганни Олексіївни, і в той же час виправдує ця відмова своїм рутинним життям: “Вона пішла б за мною, але куди? Куди б я міг повести її? Інша справа, якби в мене було гарне, цікаве життя, якщо б я, наприклад, боровся за звільнення батьківщини або був знаменитим ученим, артистом, художником, а то з однієї звичайної буденної обстановки довелося б захопити неї в іншу таку ж або ще більш буденну”. Але ніяких спроб змінити свою “футлярне життя” Алехин не вживає
Ганна Олексіївна нещасна по-своєму: нелюбимий, духовно нерозвинений чоловік, сіре буденне життя, що не залишає ніяких вражень, що вгасає, ніким не визнана краса. В особі Алехина вона знаходить духовно близьку, розуміючу її істоту, але зізнатися йому в любові, а тим більше бути з ним, вона не може: її так само не пускає “футляр”.
Про незначності людини перед умовностями суспільства Алехин говорить ще на початку оповідання, коли передає історію любові кухарі Никанора й Пелагії
Пелагія любить Никанора, але не хоче виходити за нього заміж, тому що він п’яниця й “буйної вдачі”, вона предпочитает “жити так”. Але Никанор, посилаючись на “побожність” і “релігійні переконання”, хоче женитися на Пелагее. Насправді він боїться йти проти підвалин суспільства й “побожність” його – це страх не перед Богом, а перед людським судом. Людина загнана суспільством в “футляр”. І особливо добре Чехов демонструє це на прикладі Алехина, що, здавалося б, хоче змінити своє одноманітне життя, вирватися з “футляра”, але в той же час не зважується розстатися зі спокоєм і зручностями устояного життя
Ганна Олексіївна теж предпочитает “футлярне” існування й не зважується на зміни. Вона хоче любові, але сіре, звичне життя із чоловіком і дітьми ближче й зрозуміліше їй, чим нова, у якій, швидше за все, вона буде відкинута суспільством, що не прощає будь-яких спроб зруйнувати існуючі порядки. Ганна Олексіївна злитися через нерішучість і на себе й на Алехина. Вона стає дратівливої й, нарешті, змушена лікуватися від нервової хвороби. Лише майбутня розлука змушує Ганну Олексіївну й Алехина зізнатися один одному в любові, але роблять вони це, розуміючи, що їхнього визнання вже не зможуть нічого змінити
Після від’їзду Ганни Олексіївни Алехин продовжує жити як і раніше, і йому залишається лише шкодувати про щастя, що не відбулося. Герої Чехова часто викликають у читачів двояке почуття: обурення й жалості. У цьому розкривається вміння письменника зображувати людину у всіх його проявах. Алехина й Ганну Олексіївну не можна однозначно визначити як позитивних або негативних героїв. Складність характерів властива майже всім чеховським персонажам
Тема “футлярного життя” є однієї з основних у творчості А. П. Чехова
Оповідання А” П. Чехова дотепер не втратили своєї гостроти й актуальності. Багато хто з нас живуть у своєму “футлярі” і рідко намагаються щось змінити. Добутку А. П. Чехова змушують задуматися: чи правильно ми живемо й чи дійсно нам потрібна таке життя
Схожі твори:
- “Маленька трилогія” (за розповідями “Людина у футлярі”, “Агрус”, “Про любов”) У дев’яності роки в житті країни відбуваються важливі зміни. Глуха реакція змінюється громадським пожвавленням та підйомом. У ці роки з особливою наполегливістю, на різних індивідуальних долях, письменник вирішує проблему байдужості, футляра. Його оповідання й повісті – свого роду мистецькі дослідження душі сучасної йому людини. Жива людина духовно чи навіки заснув,...
- “МАЛЕНЬКА ТРИЛОГІЯ”(По розповідях “Людин у футлярі”, “Агрус”, “Про любов”) У дев’яності роки в житті країни відбуваються важливі зміни. Глуха реакція переміняється суспільним пожвавленням і підйомом. І ці роки з особливою наполегливістю, на різних індивідуальних долях, письменник вирішує проблему байдужості, “футляра”. Його розповіді й Повести – свого роду художні дослідження душі сучасного...
- “Його ворогом була вульгарність” по оповіданнях А. П. Чехова “Людин у футлярі”, “Агрус”, “Про любов” Всі оповідання Чехова викликають у Чи тача глибокий емоційний відгук, адже кожний добуток списаний з натури. Одним із властивостей людського життя, на превеликий жаль, є величезна, всепоглинаюча вульгарність. Ця вульгарність не дає людині спокійно існувати, вона давить на нього, робляЧи все його життя нещасної й убогої. Чехів констатує, що при...
- Світовідчування “Людини у футлярі” (По оповіданнях Чехова “Ионыч”, “Людина у футлярі”, “Агрус”, “Про любов”) Світовідчування “Людини у футлярі” (По оповіданнях Чехова “Ионыч”, “Людина у футлярі”, “Агрус”, “Про любов”). Докторові Старцеву з оповідання “Ионыч” претит вульгарне, бездуховне існування мешканців містечка С., але він проте погоджується жити за їхніми законами: він регулярно навідується а клуб, хоча там йому зовсім не цікаво, відвідує “саму утвореному й талановиту”...
- Чому не склалася любов доктора Старцева і Котика? (За оповіданням А. П. Чехова “Іонич”) Тема твору нагадує людині: прокладаючи життєвий маршрут, варто пам’ятати, що багато в чому від людини залежить, буде цей маршрут чорпо-білим, сірим або кольоровим. Серйозним іспитом на життєвому шляху людини є кохання, особливо якщо мова йде про чеховських героїв. Справа, очевидно, в тім, що письменник уміє відкрити в повсякденних фактах їхню...
- Визначте художні особливості оповідань А. Чехова: “Людина в футлярі”, “Агрус”, “Про любов”, “Іонич”. Розкрийте роль символічної деталі, психологічного підтексту, відкритого фіналу Визначте художні особливості оповідань А. Чехова: “Людина в футлярі”, “Агрус”, “Про любов”, “Іонич”. Розкрийте роль символічної деталі, психологічного підтексту, відкритого фіналу. .Світ нудних людей… (У пізніх творах Чехов змальовує світ нудних людей, припускаючи гротескне перебільшення, оскільки метою його є не змалювання з натури, а художнє узагальнення, осмислення життя. Це особливо...
- “Його ворогом була вульгарність” (по розповідях А. П. Чехова “Людина у футлярі”, “Агрус”, “Про любов”) Всі оповідання Чехова викликають у читача глибокий емоційний відгук, адже кожен твір списано з натури. Одним із властивостей людського життя, на превеликий жаль, є величезна, всепоглинаюча вульгарність. Ця вульгарність не дає людині спокійно існувати, вона тисне на неї, щоб робити все його життя нещасної і убогою. Чехов констатує, що при...
- Роль художніх деталей в оповіданнях А. П. Чехова У Творчості Антона Павловича Чехова оповідання займає особливе місце. Він був одним з улюблених жанрів письменника. Характерною рисою оповідання як літературного жанру є його порівняно невеликий обсяг, що робить досить скрутним застосування великих описів. Тому для письменника, що працює в цьому жанрі, особливо важливо вміти передати ідею за допомогою художніх...
- Короткі сюжети оповідань Чехова А. П. Чехов не “спеціалізувався” на зображенні якої-небудь соціальної групи або психологічного типу. Чеховський герой – це “середня людина” і повсякденне, повсякденне життя. “Середня людина” у Чехова – це інженер, лікар, учитель, адвокат, студент, офіцер, статистик, земец (а також і поміщик, і селянин, і чиновник, і священик, але показані інакше,...
- Твір по оповіданню Чехова “Дама із собачкою” Безумовно, любов – найясніше й прекрасне почуття. Але життя в суспільстві накладає на людину обмеження й заборони, покликані направити могутню стихію любові в спокійне сімейне русло, де пристрасть узаконена й стає лише одним з елементів повсякденного життя. У Росії в той час, коли жил і затворів Чехов, були дуже сильні...
- Твір по оповіданню А. П. Чехова “Дама із собачкою” Безумовно, кохання – найясніше і прекрасне почуття. Але життя у суспільстві накладає на людину обмеження і заборони, покликані направити могутню стихію любові в спокійне сімейне русло, де пристрасть узаконена і стає лише одним з елементів повсякденного життя. У Росії в той час, коли жив і творив Чехов, були дуже сильні...
- Образи “футлярних людей” в оповіданнях А. П. Чехова 1. “Футлярна” тема у творчості Чехова. 2. “Людина у футлярі”. 3. Спосіб життя вчителі Беликова. Художній мир добутків А. П. Чехова населений різними героями, об’єднаними інтересом письменника до побутового життя, життєвим дріб’язкам, звичній повсякденності. Автора цікавить життя чиновника. Він вивчає спосіб життя свого героя, намагається художньо переосмислити його. Галерея чиновників...
- Значення художніх деталей у оповіданнях А. П. Чехова Л. М. Толстой казав, що твори А. П. Чехова зрозумілі і споріднені не тільки всякому росіянину, але і усякій людині взагалі. Дійсно, головною темою творчості Чехова (як Толстого і Достоєвського) став внутрішній світ людини. Але художні методи, художні прийоми, які використовували у своїй творчості письменники, різні. Чехов по праву вважається...
- Тема обманутих надій в оповіданнях А. П. Чехова Сьогодні твору Антона Павловича Чехова многими маститими письменниками, літературними критикамі й простими шанувальниками його таланта по праву считаются одними із кращих зразків сьогодення майстерства зображення людського життя. Звичайного життя, з усіма її плюсами й мінусами, проблемами й радостями, звичками й незначними, на перший погляд, деталями. Герої більшості добутків цього талановитого...
- Художня деталь в оповіданнях Чехова Після смерті Чехова Л. Н. Толстой сказал: “Достоїнство його творчості в тім, що воно зрозуміло й споріднене не тільки всякому росіянинові, але й усякій людині вообще. А це головне”. Дійсно, передметом дослідження Чехова (так само як і Толстого й Достоєвського) став внутренний мир людини. Але художні методи, художні прийоми, які...
- Оповідання в оповіданні характерний літературний прийом Чехова В 1898 г. у пресі з’явилися три чеховських оповідання: “Людин у футлярі”, “Агрус” і “Про любов”, які сприймаються як “маленька трилогія”, тому що вони об’єднані не тільки загальним авторським задумом, але й подібною композицією (“оповідання в оповіданні”). Уже сама назва першого добутку із цього циклу знаменно. Воно побудовано на явному...
- Моральне збідніння особистості у творчості А. П. Чехова (На прикладі оповідань “Ионич” і “Агрус”) 1. Болото вульгарності. 2. Побутова рутина. 3. Божевільна ідея. Усяка потреба вщухає, а всякий порок збільшується від задоволення А. Ф. Амьель У своїй творчості А. П. Чехов піднімає чимало проблем И кожної з них він приділяє особливу увагу, дозволяючи нам не з авторських ремарок і пояснень, а із самого тексту...
- Сюжет і героїня твору Чехова “Дама з собачкою” Героїня “Дами з собачкою” Ганна Сергіївна фон Дідериц (це жорстке німецьке прізвище так само не пасує жінці, як є чужим їй носій цього прізвища-її чоловік, котрий викликає у неї відразу своєю лакейською вдачею) втілює риси найпри-вабливіших жіночих образів Чехова. Певно, саме такі жінки йому найбільше подобалися. І Женя Волочанинова, яку...
- Художня деталь у новелістиці А. П. Чехова Серед інших письменників А. П. Чехова виділяє незвичайна спостережливість. Глибоке знання життя й людей допомагало йому за допомогою дрібних подробиць, окремих штрихів зображувати правдиво і яскраво характер людини, предмети, природу. Тому художня деталь має важливе значення у Творчості Чехова. Він був дуже строгий у відборі подробиць, перевіряв усе до дріб’язків...
- Тема футлярности в оповіданні А. П. Чехова “Ионыч” ТЕМА ФУТЛЯРНОСТИ В ОПОВІДАННІ А. П. ЧЕХОВА “ИОНЫЧ” Антон Павлович Чехов – художник дивний, він відчув і зумів передати настання “нового” часу і його героя. Оповідання письменника начебто не містять дії або воно дуже незначно, при видимій метушливості й діяльності героя він “тупцює на місці”. Нічого істотного не відбувається. У...