Тема природи в поезії “срібного століття” (на прикладі творчості И. А. Буніна)
Визнання й популярність Бунін придбала як прозаик, але значне місце в його творчості завжди занімала поезія. Він почав з віршів і писав вірші до кінця своїх днів. В 1901 році вийшов збірник віршів “Листопад”, у який увійшли кращі вірші з ранньої поезії Буніна. Лейтмотив збірника – елегійне прощання з минулим. Це вірші про Батьківщину, красу її природи, про смутні заходи осені й зорі літа Блок високо оцінив цей збірник, сказавши про право Буніна “на одне з головних місць у сучасній поезії”.
Блок писав: “Так знати й любити природу,
Ліс, точно терем писаний, Ліловий, золотий, багряний, Веселої, пестрою стіною Коштує над светлою галявиною. Берези желтою різьбленням Блищать у лазурі голубой, Як вишки, ялинки темніють, А між кленами синіють Те там, те тут у листі наскрізній Просвіти в небо, що оконца. Ліс пахне дубом і сосною, За літо висохнув він від сонця И Осінь тихою вдовою Вступає в строкатий терем свій.
Почуттєве відношення
Колись поет. Поет! А вуж потім тільки прозаїк”.
Схожі твори:
- Тема любові в поезії “срібного століття” (на прикладі творчості І. Анненского) У кожного з більших російських поетів початку XX століття був свій поетичний досвід. Майже кожний з них начинал свій творчий дебют з віршів. У кожного був свій голос, свій стиль, те, що робило одного несхожим на інші. Творчість І. Анненского мало знайомо нашим современникам. Та й при житті поета лише...
- Твір на тему:Своєрідність творчості поетів “срібного століття” (на прикладі творчості одного з поетів) “Коли стихає шум епохи, ми починаємо розуміти: за плечима гігантів”, – писав Борис Пастернак. Действительно, через багато років ми краще розуміємо гениальность тих, хто затворів у минулому, чиї імена ввійшли в історію. Сьогодні ми всі частіше звертаємося до творчості поетів початку XX століття, відкриваючи для себе нові імена й нові...
- Пушкін у поезії “срібного століття” (по творчості А. А. Ахматовій) Геній Пушкіна, чарівність особистості, його гуманістична філософія, відкриття, зроблені в області російського вірша, вплинули на розвиток літератури XIX століття, що ввійшла в історію як “золоте століття” російської поезії. Але й кращі поети “срібного століття” сформувалися під впливом його Музи, всі вони були внимательнейшими читачами Пушкіна, багато хто внесли свою лепту...
- Тема Росії у творчості поетів Срібного століття Головне, що поєднувало творчість цих поетів і особливо залучає нашу увагу їхнім добуткам, це глибока любов до Батьківщини, до Россі й незмінна віра в її велике майбутнє. Різна доля названих поетів, що по-різному пережили трагічний період в історії Росії. Але кожному з них довелося випити із чаші страждань, що випали...
- Творчість Буніна і художня культура “срібного століття” Творчість Буніна належить художній культурі “срібного століття”. Становлення його особистості збіглося з періодом кінця епохи російського реалізму, на зміну якому прийшов безліч заперечують одне одного шкіл і напрямків. “Росіяни реалісти XIX століття знайшли світове значення не тільки в силу своєї обдарованості, а й завдяки солідарності та спільним зусиллям”. Їх можна...
- Тема любові в прозі І. А. Буніна (на прикладі оповідання “Сонячний удар”) Російська література відрізнялася незвичайною цнотливістю. Любов у поданні російської людини й російського письменника – почуття в першу чергу духовне. Бунін в “Сонячному ударі” принципово переосмислює цю традицію. Для нього почуття раптово виникаюче між випадковими попутниками на пароплаві, виявляється настільки ж безцінним, як і любов. Причому саме любов і є це...
- Герой Буніна на прикладі добутку “Сонячний удар” Бунинский герой по-іншому, ніж чеховський, бачиться й зображується автором відповідно до трьох сфер, у яких перебуває людина – внутрішньої (екзистенціальної, емоційно-психологічної), зовнішньої (соціально-побутовий) і буттєвої (природа, космос, Бог). У бунинском оповіданні об’єктивується буттєве чуттєво-жагуче бачення миру й людини У бунинском оповіданні об’єктивується метафоричне буттєве чуттєво-жагуче бачення миру й людини в...
- Призначення поета й зміст його творчості в тлумаченні поетів “срібного століття” У переломну епоху початку XX століття, у період кризи в суспільно-політичному, економічному житті країни наступає й духовна криза, відбувається втрата моральних орієнтирів, і тому саме в цей час призначення поета стає особливо важливим. Поезія “срібного століття” перебуває в пошуку нових тим, образів, нових поетичних форм, але в неї є головне...
- Аналіз одного із шедеврів поезії “срібного століття”. (Вірш М. И. Цветаевой “Ідеш, на мене схожий…”) 1. Шедевр “срібного століття”. 2. Зустріч перехожого й поета. 3. Думка про причетність до вічності. 4. Образно-стилістичні засоби встихотворении. Перші два десятиліття XX сторіччя, починаючи з 1901 року, називають срібним століттям російської поезії. За цей час лірика пройшла три періоди розвитку: символізм, акмеизм і футуризм. Існували й інші літературні напрямки....
- Тема батьківщини і природи у творчості С. Єсеніна І. Час Єсеніна – час значних поворотів в історії Росії. ІІ. Росія у віршах поета. 1. Любов до Батьківщини у ранніх віршах Єсеніна: А) мала батьківщина поета (стародавнє приокське село Костянтинове, що біля Рязані; краса рідного краю відбилася у віршах “О Русь – малиновое поле…”); Б) самобутність віршів Єсеніна (сповненість...
- Ігор Житель півночі (Ігор Васильович Лотарев), поет срібного століття російської поезії Як поет, Житель півночі знаходить себе в 1907 році, коли визначив своє місце в житті: “Не змінюй наміченої стежки, і помни: хто, навіщо й де ти”. Проходять роки, відбуваються великі події, через які з’являються нові, прекрасні рядки. Коли йде перша світова війна, поет почуває потрясіння, що наближаються: “Чим далі, усе...
- Життя природи у творчості Ф. И. Тютчева (На прикладі декількох віршів) 1. Пульсація внутрішнього життя. 2. Сполучення внутрішнього й зовнішнього мирів. 3. Протиріччя й домальовування в картинах природи. У природі ніщо не пропадає, крім самої природи А. Крижановский Пейзажі нерідко викликають замилування не тільки поетичних натур, але й простих людей. Ну як не закохатися в золотий листопад, що описував И. А....
- Тема любові у творчості И. А. Буніна Трагедія й поезія любові оспівані А. И. Буніним у багатьох добутках. Надовго залишаються в пам’яті читача “Сонячний удар” і “Легкий подих”, “Митина любов” і, звичайно, збірник оповідань “Темні алеї”. Прекрасні жіночі образи, глибокий психологізм автора, проникнення в таємниці Алл С о ч. Р У людської душі, ніжність і тремтливість почуття,...
- Тема батьківщини й природи у творчості С. А. Єсеніна С. Єсенін – видатний російський поет, неповторний талант якого визнаний усіма. Поет знав Росію з тієї сторони, з який бачив її народ, створив барвистий і багатоликий образ природи, оспівав високе почуття любові. Глибока внутрішня сила його поезії, збіг шляху з життям народу, з життям країни дозволили Єсеніну стати по-справжньому народним...
- Позтическое зображення рідної природи у вірші И. А. Буніна “Листопад” 1. Покликання бути поетом. 2. Особливості стилю Буніна. 3. Аналіз вірша. 4. “Листопад – один із кращих віршів поета. І. А. Бунін народився у Воронежу в збіднілій дворянській сім’ї, однак все своє дитинство провів на хуторі в Орловській губернії. Можливо, саме тут хлопчик навчився розуміти й почувати природу, зауважувати її...
- Тема батьківщини і природи у творчості С. О. Єсеніна СЕРГІЙ ЄСЕНІН ТВОРИ З ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ СЕРГІЙ ЄСЕНІН Тема батьківщини і природи у творчості С. О. Єсеніна С. Єсенін – видатний російський поет, неповторний талант якого визнаний усіма. Поет знав Росію з того боку, з якого бачив її народ, створив барвистий і багатоликий образ природи, оспівував високе почуття любові. Глибока внутрішня сила...
- Відображення природи у творчості письменників XX століття Протягом сторіч письменники й поети російської літератури піднімають споконвічну проблему – це взаємозв’язок природи з навколишнім світом, з людиною. Тому не випадково Чингіз Торекулович Айтматов у своєму романі “Буранний полустанок” показує головного героя, Єдігея Жангельдіна, на тлі степів, холодних і байдужих до людини. На думку Айтматова, Природа становить основу людського...
- Поети “срібного століття” (Микола Гумільов) “Срібне століття” у російській літературі – це період творчості основних представників модернізму, період появи безлічі талановитих авторів. Умовно початком “срібного століття” вважають 1892 рік, фактичний же його кінець прийшов з Жовтневою революцією. Поети-модерністи заперечували соціальні цінності й намагалися створити поезію, покликану сприяти духовному розвитку людини. Одним з найбільш відомих напрямків...
- Тема кохання у творчості І. О. Буніна У своєму висвітленні теми кохання, Бунін розкривається як людина дивного таланта, тонкий психолог, що вміє передати стан душі, пораненою любов’ю. Письменник не уникає складних, відвертих тем, зображуючи у своїх оповіданнях самі інтимні людські переживання. Протягом сторіч багато художників слова присвячували свої добутки великому почуттю кохання і кожний з них знаходив...
- Стихія революції й природи у творчості А. А. Блоку (На прикладі поеми “Дванадцять”) 1. Атмосфера революційних змін у Росії. 2. Опис старого буржуазного миру. 3. Мир, розбитий на дві частини 4. Суперечливий образ Христа. Яка чудова хірургія! Взяти разом і артистично вирізати старі смердючі виразки! Б. Л. Пастернак У січні 1918 року була створена на одному подиху знаменита поема А. А. Блоку “Дванадцять”....