Тема любові в лірику В. В. Маяковського
1. Л юбовь у ранній творчості. 2. Муза Маяковського. 3. Публічність почуття Любити – це із простигни, Безсонням рваних, зриватися, Ревнуючи до Копернику, його, А не чоловіка Марьи Іванни, Уважаючи своїм суперником. В. В. Маяковський Любовна лірика посідає не останнє місце у творчості В. В. Маяковського, який ми звикли сприймати як поета революції й майстри агітаційних гасел. Поема “Хмара в штанях” (1915) – любовна й присвячена нерозділеному почуттю до не героїні, що прийшла на побачення М. А. Денисовій, у яку він був закоханий в Одесі.
У назві
Напружений герой чекає улюблену із чотирьох до десяти годин, вона зрештою приходить і говорить, що виходить заміж. “Пожежа серця” перетворюється в помсту за те, що відняли любов Ніжні! Ви любов на скрипки ложите.
Любов на литаври ложит грубий. А себе, як я, вивернути не можете, Щоб були одні суцільні губи! …Хочете – Буду від м’яса скажений – і, як небо, міняючи тону – Хочете
Вона стала значимою фігурою в його житті. Ніхто більше – ні Т. А. Яковлева, ні В. Полонская – не зайняв у серце поета таке місце, як вона. На довгі роки жінка стала музою Маяковського. Їй поет присвятив перший тім зібрання творів, що вийшов в 1928 році.
“Крім любові твоєї, мені немає сонця… / мені писав Маяковський у вірші “Лиличка! Замість листа”. “Вона вміла бути смутної, жіночної, примхливої, гордої, порожній, непостійної, закоханої, розумної і який завгодно”, – говорив В. Б. Шкловский про Брик. Зустріч була судьбоносной, шлюб Лили з О. Бриком був скоріше ніжною дружбою, чим жагучою любов’ю. Маяковський обрушив на кохану своє безмірне неприборкане почуття, супроводжуване ревнощами, цілком обгрунтованої в сформованому любовному трикутнику.
Дванадцять Квадратних аршинів житла. Четверо В приміщенні – Лиля, Ося, Я И собака Щеник… От у таких умовах існувала любов, і створювалися вірші Маяковського. Він не хотів ділити улюблену жінку ні з ким, але був приречений робити це.
Як влучно була замічено, його лірика харчувалася від нещасної любові. Не завжди можна говорити про абсолютний збіг ліричного героя віршів з автором, але в цьому випадку немає підміни – ми читаємо про те, що дійсно почував Маяковський, а не відвернений ліричний герой. Любов його настільки велика, що вінчає короною в століттях улюблену. Любов мою, Як апостол під час воно, По тисячі тисяч рознесу доріг. Тобі в століттях уготована корона, А в короні слова мої – Веселкою судорог.
Любов Маяковського – це почуття, якому невідомий спокій: “сподіваюся вірую вовеки не прийде до мене ганебна розсудливість”. Вона кричить вся, то від захвату, то від болю, поет вихлюпує емоції, не стримуючи й не приховуючи їх. Він – максималіст, тому ніяких півтонів у почуттях. Або любить, чи ні, або зараз, або ніколи. Любовне почуття в Маяковського здобуває незвичайні форми: від беззахисного “смирного любеночка”: Буде чи любов ні?
Яка – Більша або малюсінька? Звідки більша в тіла такого: Мабуть, маленький, Смирний любеночек – До вражаючими своїми розмірами любові-громади, що чи те любов, чи те ненависть, то розпач, то ніжність: Більше чим можна, Більше чим треба – Начебто Поетовим маренням у сні навис – Грудка серцевий розрісся громадою: Громада любов, Громада ненависть. Звичайно, такий романтик, як Маяковський, що розуміє “мову трамвайский” і що вміє зіграти ноктюрн “на флейті ринв”, і не міг любити інакше. Він зухвало заявляв про свою любов усьому світу.
Від його любові, що обрушується як водоспад, від такого бурхливого прояву почуттів Брик утомлювалася, що змушувало поета метатися, губитися й переживати. Це почуття до неї було дуже нерівним, у них так і не вийшло створити модель сучасної сім’ї без забобонів – без ревнощів, без залежності друг від друга, вільної від впливу побуту. Відносини ж з парижанкою Яковлевой, за словами навколишніх, були спокійними, але недовгими. Говорять, що виїхати в Париж повторно йому не вдалося не без допомоги Бриков (Лиля була в сказі, виявивши вірш до суперниці), а Яковлева незабаром вийшла заміж. Залишилися рядки, присвячені їй.
У них чутні нотки щастя. Ти одна мені Ростом урівень, Стань же поруч Із бровою брови, Дай Про цей Важливий вечір Розповісти По-людські… Маяковський був такою людиною, що не міг тримати почуття в собі, вихлюпував їх у своїх віршах і через свою публічність робила надбанням громадськості. Адже це було не просто інтимне почуття, а почуття поета-громадянина.
Гіперболізація почуття характерна для всього творчості Маяковського, і любовна драма здобуває в такому ракурсі характер суспільний. Таким чином, за словами дослідника С. Л. Страшнова, поет прилучався “до цільного цілого – масі або народній єдності, яким би відверненим і ілюзорним воно не було. Звідси.. , прагнення Маяковського всіляко соціалізувати її (любовну лірику), перетворюючи любов з особистого почуття в суспільну тему”.
Поема “Люблю”, написана в 1921-1922 роках, говорить про те, що любов займає важливе місце в житті людини, вона дана кожному, але мало хто зауважує, що згодом серце черствіє й”любов поцветет, поцветет – і скукожится”. Щоб зберегти любов, поет ховає неї в улюблену. Любов У тебе – Багатством у залізо – Заховав, Ходжу И радуюся Крезом. Закінчується поема висновком, що його любов непідвласна часу. Це самі позитивні рядки Маяковського про любов.
Наповнена ліризмом поема “Про це” розкриває перед нами борошна ревнощів, страждання від нещасної любові. Позначивши основну тему поеми – “по особистих мотивах про загальний побут”, поет міркує про мораль, побут і любов нової людини. Його ліричний герой бореться за ідеальну любов. Критики називали поему чутливим романом, над яким плачуть гімназистки, у той час як автор говорив про свою ідею прямо – це поема, побудована на асоціаціях, про те, як побут опошляє відносини чоловіка й жінки.
Поет думав, що в житті нової людини любов повинна бути очищена від міщанства. “Любов – це життя, це головне. Від її розвертаються й вірші, і справи, і все інше.
Любов – це серце всього. Якщо воно припинить роботу, все інше відмирає, робиться зайвим, непотрібним. Але якщо серце працює, воно не може не виявитися у всім” – так говорив Маяковський про любов, вічну тему художніх творів
Схожі твори:
- Трагічність любові в лірику В. В. Маяковського 1. Значення любові в житті людини. 2. Особисті любовні переживання поета. 3. “Хмара в штанях”. 4. ” Флейта-Хребет”. 5. Поема “Людин”. 6. “Люблю” і “Про це”. 7. Народження нової любові Це була поезія майстерно виліплена, гордовита, Демонічна й у той же час безмірно приречена, Що Гине, що майже кличе на...
- Тема любові у творчості В. Маяковського Мне ни один не радостен звон, Кроме звона твоего любимого имени. В. Маяковський. “Лілічка” В. Маяковського вважають поетом політичним. Він ставив перед собою одне завдання: сприяти поетичним словом революційній перебудові життя. “Я хочу, чтоб к штыку приравняли перо”, – писав поет. Але він ніколи не цурався ліричної теми кохання. У...
- Тема поета й поезії в лірику В. В. Маяковського Особистість В. В. Маяковського дотепер недостатньо зрозуміла як для дослідників – критиків і літературознавців, так і для шанувальників таланта цього поета. Суперечки про значення його поезії в російській літературі не вщухають і донині: одні звеличують Маяковського, говорячи про те, що він створив новий тип поезії, зруйнував рамки старого мистецтва й...
- Тема любові в лірику Пушкіна На думку Пушкіна, у любові не можна бути егоїстом. Пушкіна проповідує самозречення в любові. Любов – це турбота про ту людину, який любиш, навіть якщо заради цієї турботи потрібно відректися від любові. Поет засуджує Алеко за його ревнощі до Земфіри, відзначаючи, що не можна позбавляти життя іншої людини. Залиш нас...
- Тема поета у творчості В. Маяковського XX століття – це вік колосальних суспільних протиріч і потрясінь. Кожне століття має потребу у власному поеті, що зробив би “біль часів своїм власним болем”. Таким поетом XX століття був Маяковський. З його потужною, що владно увійшла у нашу свідомість і літературу поезією зв’язано дуже багато чого. Він перший, використовуючи...
- Тема любові в лірику Ф. Тютчева Федір Іванович Тютчев – російський поет XIX століття, сучасник Пушкіна, Лермонтова, Некрасова. Відрізнительной рисою його поетичного світосприймання виявляєся філософське осмислення тих художніх завдань, які ставив перед собою поет. Його по праву вважають тонким ліриком, а його творча спадщина повинне рассматриваться завжди у зв’язку з його філософським мировоззором. Тема любові у...
- “Безцінних слів розтринькувачів і марнотрат” (образ поета в лірику В. Маяковського) Багато поетів замислювалися про мету поетичної творчості, про своє місце в житті країни, народу. Саме вони першими відгукувалися й давали свою оцінку яким-небудь суспільним подіям, явищам. Одним з таких поетів свого часу є Володимир Маяковський. Його творчість представляє новий етап у розвитку росіянці поезії Володимир Маяковський для нас насамперед –...
- ТЕМА ЛЮБОВІ В ЛІРИКУ ЛЕРМОНТОВА ТЕМА ЛЮБОВІ В ЛІРИКУ ЛЕРМОНТОВА И ненавидимо ми, И любимо ми випадково. М. Ю. Лермонтовс ім’ям Лермонтова відкривається нова сторінка російської літератури. Лермонтова часто розглядають як поета, у Творчості якого багато трагічного. Не можна забувати про те, що джерела трагізму у творчості Лермонтова це не тільки його особиста доля, і...
- Соціальні протиріччя в лірику В. В. Маяковського Соціальні протиріччя в лірику В. В. Маяковського Початок двадцятих років нашого століття…З історії відомо, що це було пері-ломным часом у житті нашої країни. Перша революція, скинення пануючи, прихід до влади більшовиків. Все це наносило певні зміни на життя населення Росло-Ці. У суспільстві виділилося два основних соціальних шари: богатые й бедные....
- Тема любові в лірику С. Єсеніна й А. Ахматовій Мені здається, творчість кожного поета є суб’єктивним вираженням навколишнього світу. Різні життєві колізії, переломлюючись через призму бачення автора, через якісь особливі, тільки йому одному властиві погляди, відбиваються в його творчості. Поетичний мир – це дзеркало душі автора. Життя – вмістище добра й зла, прекрасного й жахливого И в залежності від...
- ТЕМА ЛЮБОВІ Й ДРУЖБИ В ЛІРИКУ А. С. ПУШКІНА Лев Толстої Сказав про Єсеніна: “Його поезія є як би Розкидання обома пригорщами скарбів Його душі”. Ці слова повною мірою можна Віднести й до пушкінської поезії. І не тільки до Поезії – до всього життя Пушкіна. Усі, хто Попадав у магічне коло спілкування з великим Поетом, наділялися скарбами його душі;...
- Тема любові й образ коханої в лірику О. С. Пушкіна 1. Легкість віршів поета. 2. Новизна віршів про любов. 3. Любов – стан душі. Добутку А. З. Пушкіна легкі й стрімкі. На думку відомого літературознавця Абрама Терца, саме невагомість була основою світогляду поета. Легкість же у вірші з’явилася головною умовою його творчості з перших же кроків на цьому поприщі. Його...
- Ліричний герой у ранній поезії В. В. Маяковського Маяковський прийшов у російську поезію в останнє переджовтневе п’ятиліття. Його перші вірші напечатани в 1912 році. І вони відразу ж стали помітним явищем. Велич Маяковського – у поетичному свидетельстве свого часу, у величезній духовній напруженості й трагедійності, художній чесності. Всією своєю творчістю він служив революції, радуской влади. Але в той...
- У чому зміст бунту ліричного героя поеми В. В. Маяковського “Хмара в штанях”? В 1915 році Маяковський створює поему “Хмара в штанях” – один із самих цікавих добутків дожовтневого періоду. У цей час він переживає нерозділену любов. Біль розчарування, протест проти несправедливості миру, заклик до боротьби злиті воєдино в поемі “Хмара в штанях”. У ній поет зв’язує тему любові й тему революції, що...
- Аналіз першого розділу поеми В. В. Маяковського “Хмара в штанях” “Ви думаєте, це марить малярія?” В. Маяковський один із кращих поетів початку ХХ століття, століття глибоких соціальних змін. Поема “Хмара в штанях” була закінчена до липня 1915 року. У ній поет виступає як “тринадцятий апостол” (перша назва поеми, заборонена цензурою) олицетворяющий прийдешню революцію. Революція для Володимира Маяковського це руйнування старого...
- Тема поета й поезії у творчості Маяковського В. В Твоя праця переживе тебе, поет, Переживуть творця його створіння, Живого не втратить вираженья З тебе колись списаний портрет. І. А. Бунін В. В. Маяковський успадкував з літературної традиції відповідальне відношення до поетичної творчості. Серйозний поет завжди прагне осмислити своє життєве призначення Це прагнення особливо характерно для російських поетів, тому що...
- ТВІР ПО ЛІРИЦІ ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ ЖИТТЯ В ПОЕМІ В. МАЯКОВСЬКОГО “ХМАРА В ШТАНЯХ” ТВІР ПО ЛІРИЦІ ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ ЖИТТЯ В ПОЕМІ В. МАЯКОВСЬКОГО “ХМАРА В ШТАНЯХ”. “Ви думаєте, це марить малярія?” В. Маяковський один із кращих поетів початку ХХ століття, століття глибоких соціальних змін. Поема “Хмара в штанях” була закінчена до липня 1915 року. У ній поет виступає як “тринадцятий апостол” (перша назва...
- Осмислення життя у поемі В. Маяковського “Хмара в штанах” В. Маяковський – один із кращих поетів початку XX століття, століття глибоких соціальних змін. Поема “Хмара в штанах” була закінчена до липня 1915 року. У ній поет виступає як “тринадцятий апостол” (перша назва поеми, заборонена цензурою), що персоніфікує прийдешню революцію. Революція для Володимира Маяковського – це руйнування старого світу в...
- Поетичний мир В. В. Маяковського Всесвіт спить, поклавши на лапу із кліщами зірок величезне вухо. В. Маяковський Юрій Тынянов затверджував: “Маяковський відновив поетичний образ, десь загублений із часів Державіна”. Зіставивши поезію Державіна з поезією Маяковського, я переконався в правоті цього твердження. Державін любив розсовувати обрії почуттів поетичним словом, прагнув Алл С о ч. Р У...
- Своєрідність сатири В. В. Маяковського Міщанин і міщанство в радянських одягах – постоянная тема сатири й сарказму Маяковського. Він убивався з міщанством до останньої години, цій темі посвящеале безліч віршів, п’єси “Клоп” і “Лазня”. Він бачив у міщанині лютого ворога революції, її “троянського коня”. Під міщанством часом розуміють чисто зовнішні прояви – чистенький побут, вещизм,...