Скупий лицар характеристика образа Альбер
СКУПИЙ ЛИЦАР (Сцени із Ченстоновой трагікомедії “The covetous Knight”, 1830) Альбер – молодий лицар, син скупого барона, герой трагедії, стилізованої під переклад з неіснуючого твору Ченстона (Шенстона). У центрі сюжету – конфлікт двох героїв, батька (Барона) і сина (А.). Обоє належать до французького лицарства, але до різних епох його історії. А. молодий і честолюбний; для нього подання про лицарство невіддільно від турнірів, куртуазности, демонстративній хоробрості й настільки ж показної марнотратності. Феодальна скнарість батька, зведена в
Тобто шляхетним багатієм, що нехтує власне багатство Трагедія починається розмовою між А. і слугою Іваном; А. обговорює сумні наслідки турніру (шолом пробитий, кінь Емір кульгає; причина здобутої героїчної перемоги – скнарість, гнів через ушкоджений шолом; так що назва – “Скупий лицар” – ставиться повною мірою й до Барона, і до А.). Трагедія триває сценою приниження А. перед жидом Соломоном (якого лицар нехтує й взагалі-те не ладь повісити). Лицарське слово –
> / замірявся він / Мене обкрасти”); син обвинувачує батька в неправді – і одержує виклик на дуель. Отут Пушкін випробовує свого героя: А. не просто приймає виклик Барона (тобто демонструє, що готово вбити батька); він піднімає рукавичку поспішно, поки батько не передумав і не позбавив сина можливості прийняти “соломоново рішення”. Так, для “нового” лицарства, на відміну від “старого”, гроші важливі не самі по собі, не як містичне джерело таємної влади над миром; для нього цей лише засіб, ціна “лицарської” життя. Але щоб сплатити цю ціну, досягти цієї мети, А. , що сповідає “шляхетну” філософію, готовий додержуватися низинних рад “знехтуваного” лихваря Поки – діючи як би по-рицарски, не погоджуючись на таємне, підле батьковбивство, але вже не гидуючи батьковбивством явним, що дозволяє зберегти видимість шляхетності.
(Двобій зупинений лише волею Герцога.) Питання про те, удержався б А. від наступного кроку, не вдався б до засобу, запропонованому Соломоном, якби не раптова “природна” смерть батька у фіналі, залишається відкритим. Всі трактування образа А. (і Барона) зводяться до двох “варіантів”. Відповідно до першого, винуватий дух часу (“Жахливе століття, жахливі серця!
” – слова Герцога); за кожним з героїв – своя правда, правда соціального принципу – нового й застарілого. Відповідно до другого, винуваті обоє героя; сюжет зіштовхує дві рівновеликі неправди – Барона й А.; у кожного з них своя идефикс, що поглинає внесословную правду людяності Остання точка зору предпочтительней; хоча в Пушкіна людяність не протипоставлена так жорстко ідеї станової дворянської справедливості. Герцог, що персоніфікує цю ідею, зсередини лицарської етики оцінює поводження героїв, називаючи старшого – “безумцем”, а молодшого – “нелюдом”. І така оцінка не суперечить властиво пушкінської
Схожі твори:
- Скупий лицар характеристика образа Барон СКУПИЙ ЛИЦАР (Сцени із Ченстоновой трагікомедії “The covetous Knight”, 1830) Барон – батько молодого лицаря Альбера; вихований колишньою епохою, коли належати до лицарства значило насамперед бути сміливим воїном і багатим феодалом, а не служителем культу прекрасної дами й учасником придворних турнірів. Старість звільнила Б. від необхідності надягати панцири (хоча у...
- Образ Барона й ідея безмежної влади (по трагедії А. С. Пушкіна “Скупий лицар”) Що непідвласно мені? А. Пушкін. Скупий лицар Як багато в історії людства було зроблено помилок через те, що люди у своєму житті підмінювали щирі, неминущі, надлюдські цінності – помилковими. Так гроші, винайдені колись давно для того, щоб полегшити людині життя, насправді для багатьох сталі знаряддям зла й несправедливості, тому що...
- Образи Барона й Альбера в трагедії А. С. Пушкіна “Скупий лицар” Епоха середньовіччя – це шляхетний і піднесений мир лицарських турнірів, освячений прекрасними ритуалами культ дами серця, прекрасної й недосяжної, як ідеал, що надихає на подвиги. Лицарі – це носії честі й шляхетності, незалежності й самовідданості, захисники всіх слабких і скривджених. Але це все в минулому. Мир змінився, і дотримання лицарського...
- “Жахливе століття, жахливі серця!” (По добутку А. С. Пушкіна “Скупий лицар”) 1. Містичний ореол пушкінського тексту. 2. Бездуховна влада грошей. 3. Знецінені людські відносини. Людина, пануючи над іншими, втрачає власну волю. Ф. Бекон В 1830 році А. С. Пушкін відправляється в Болдіно, щоб вступити у володіння маєтком. Але через холеру змушений залишитися там на три місяці. Цей період у творчості великого...
- Скупий характеристика образа Гарпагона Гарпагон – батько Клеанта й елизи, закоханий у Мариану. Історію, розказану Плавтом, Мольер переносить у сучасний йому Париж. Гарпагон живе у власному будинку, він багатий, але скупий. Скнарість, дійшовши до вищої межі, витісняє всі інші якості особистості персонажа, стає його характером. Скнарість перетворює Г. у теперішнього хижака, що відбито в...
- Лицарська честь і влада грошей у трагедії А. С. Пушкіна “Скупий Лицар” На початку п’єси дія відбувається у вежі середньовічного замка: у розмові лицаря зі зброєносцем Мова йде про минулий і майбутній лицарський турнір, шолом, панцирах і коні, про блискучу перемогу. У наявності всі зовнішні атрибути лицарства, той романтичний флер, що був добре знаком читачам по романах Вальтера Скотта. Однак романтичний колорит...
- Барон герой трагедії О. С. Пушкіна “Скупий лицар” Літературні джерела образу скупого лицаря досить великі. Це перш за все щіток Шекспіра і Гарпагон Мольєра, а також прототип останнього – Гарпаг Плавта. У ряді інших прообразів зазвичай називають Варраве (“Мальтійська єврей” К. Марло, бл. 1S92), багатьох скнар в комедіях Гольдоні, варіації мольєрівського Гарпагона в п’єсах Жюста і Детуша, скупих...
- Благородний лицар Дон Кіхот – герой і дивак (за романом Мігеля де Сервантеса Сааведри “Премудрий гідальго Дон Кіхот з Ламанчі”) Благородний лицар Дон Кіхот – герой і дивак (за романом Мігеля де Сервантеса Сааведри “Премудрий гідальго Дон Кіхот з Ламанчі”) Ідейний задум цього твору є глибоким і багатоплановим. З одного боку, Сервантес розвінчує середньовічні лицарські романи, яких у Іспанії з’явилося дуже багато. Для цього автор розгортає перед нами історію комічних...
- Сид характеристика образа Сида Сид – героїчне прізвисько, дане поваленими їм маврами донові Родриго й ставшее назвою першої трагедії французького классицистического театру. Арабське слово “сид” означає “пан”. У розвитку сюжету два вчинки Р. є ключовими: помста за батька, ображеного графом Гормасом, і переможний бій з маврами. Вони визначають не тільки характер взаємин героїв трагедії,...
- Благородний лицар Дон Кіхот – герой І дивак Твір за романом Мігеля де Сервантеса Сааведри “Премудрий гідальго Дон Кіхот з Ламанчі” “Премудрий гідальго Дон Кіхотз Ламанчі” (1604-1607) – книга, яка зробила свого автора популярним не тільки у себе на батьківщині – в Іспанії, але й у всьому світі. Роман займає друге місце за кількістю мов, якими його перекладено...
- Три мушкетери характеристика образа Міледі Міледі – колишня графиня де Ла Фер, дружина Атоса, що він повісив, побачивши клеймо злочинниці на її плечі. Однак М. урятувалася й зробилася довіреною особою кардинала Ришелье, тобто смертним ворогом мушкетерів. Протягом роману вони успішно справляються з її хитромудрими задумами, і зрештою, після того як М. убиває кохану д’артаньяна Констанцію...
- Государ характеристика образа Государя Государ – головний предмет міркування Макиавелли й центральний політичний образ, створений їм у трактаті. Попередньо розглянувши, які бувають типи держав (“республіки або керовані єдиновладно”, гл. І), давши історичні приклади їхніх різних варіантів, Макиавеллипереходит до проблеми політичної влади й насамперед тих умов, які дозволяють неї завоювати, а завоювавши, удержати. Починаючи із...
- Травнева ніч або утоплениця характеристика образа Левко ТРАВНЕВА НІЧ, АБО УТОПЛЕНИЦЯ (повість, 1829-1831; опубл. 1831 – 1832) Левко – син Евтуха Макогоненко, місцевого Голови; бандурист із карими очами й “чорним вусом”; закоханий у сімнадцятилітню “яснооку красуню” Ганну. Подібно всім закоханим “парубкам” циклу “Вечорів”, зіштовхується з непереборною перешкодою: вдовий батько Л., відмовляючись благословити сина на весілля з Ганною,...
- Тристан і Ізольда характеристика образа Ізольди Білявої Ізольда Белорукая – персонаж сказань про Тристане й Ізольду, сестра герцога Каердина, дружина Тристана. Одруження Тристана на І. особливо докладно осмислюється у романі Тома, де автор докладно аналізує, чому Тристан вирішив женитися й чому саме на І. Особливу роль тут зіграли ім’я: Тристан намагається замінити одну І. інший Немаловажної виявляється...
- Іліада характеристика образа Нестора Нестір – персонаж “Илиади” і “Одиссеи”, цар Пилоса. У поемах Н. з’являється як навчений роками старець, чиє основне завдання – допомагати радами більше молодим героям. Він стає посередником у сварці Ахілла й Агамемнона: уже в 1-й пісні він намагається запобігти їх сварці, а після того як Ахілл віддаляється від війська,...
- Декамерон характеристика образа Государя Государ – один із центральних персонажів книги, виступає, як правило, у позитивному світлі, ілюструючи своїм поводженням яку-небудь із основних соціальних чеснот. Розсудливість і розважливість проявляє лавгобардский король Агилульф: коли невідомий хитрістю опановує його дружиною, король припиняє розшуки, розуміючи, що задоволення від помсти не покриває ганьби розголосу (сюжет, використаний в одній...
- “Хоробрий лицар Роланд” Кожному народові потрібен привід для гордості. Якщо ми подивимося на сучасність, то зрозуміємо, що немає на Землі жодного народу чи нації, яка не пишається собою. З одного боку, це зрозуміло, адже у існуванні кожної держави має бути якесь логічне обгрунтування. З іншого боку, у світі все відносно, і якщо всі...
- Острів скарбів характеристика образа Сильвера Сильвер (Довготелесий Джон) – одноногий пірат, що був квартирмейстер знаменитого піратського капітана Флінта, що задалася метою заволодіти картою, а з її допомогою скарбами Флінта, закопаними на незаселеному острові в Карибському морі. Найнявшись як судновий кухар на шхуну “Испаньола”, куплену друзями оповідача – юного сина трактирника Джима Хокинса, для того щоб...
- Тристан і Ізольда характеристика образа Тристана Тристан – головний герой сказань про Тристане й Ізольду, син короля Ривалена (у деяких версіях Мелиадук, Канелангрес) і принцеси Бланшефлер (Белиабель, Блансебиль). Батько Т. гине в сутичці з ворогом, а мати – у родових борошнах. Умираючи, вона просить назвати новонародженої дитини Тристаном від французького trіste, т. е. “смутний”, тому що...
- Дитинство. Отроцтво. Юність характеристика образа Епифановой Авдотьи Василівни ДИТИНСТВО. ОТРОЦТВО. ЮНІСТЬ (Трилогія, 1851 – 1855) Епифанова Авдотья Василівна – сусідка Иртеньевих, потім друга дружина Петра Олександровича Иртеньева, батька Ні-Коленьки. Оповідач відзначає її жагучу, віддану любов до чоловіка, що, однак, анітрошки не заважає їй любити красиво одягатися й виїжджати у світло. Між нею й молодими Ирте-Ньевими (за винятком Любочки,...