СКРИНЬКА УКРАЇНСЬКИХ НАРОДНИХ КАЗОК. КОЛОБОК
І семестр
З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА
НАРОДНІ КАЗКИ
Урок 32. СКРИНЬКА УКРАЇНСЬКИХ НАРОДНИХ КАЗОК. КОЛОБОК
Мета: поглиблювати знання учнів про казку; розвивати навички діалогічного мовлення; удосконалювати техніку читання учнів, використовуючи різні види роботи над текстом; збагачувати активний словниковий запас; учити правильно висловлювати власні думки; виховувати любов до народної творчості.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Їжачок з їжачихою та їжаченятами наїжачилися.
Забажала жабка в жбанку
На базар везти сметанку,
Їжакам
І
У банки
Наливає жабка сметанки.
А коли розпродасть
Цілий жбаник –
На зелений заробить жупанчик.
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Завдання зі скриньки народних казок
– Чи знаєш ти українську народну казку, у якій пан загадав дівчині прийти до нього на гостину так, щоб ані йшла, ані їхала, ані взута, ані боса, ані з гостинцем, ані без гостинця? Як вона називається? (“Мудра дівчина” – українська народна казка)
– Пригадайте, хто і в якій казці співає таку пісеньку.
– Я по засіку метений,
Я на яйцях спечений.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ
– Упізнайте казкового героя.
– Ой, набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ. (Колобок)
– Сьогодні ми пригадаємо українську народну казку “Колобок”.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
– Добрий день! В ефірі передача “У гостях у казки”. Любі діти, послухайте українську народну казку “Колобок”.
Читання казки вчителем (с. 35-36). (Перша пригода)
– Яких героїв казки запам’ятали?
– Так завершилася перша пригода Колобка. Далі в казці з’являються нові герої, усе повторюється. Продовжте розповідь за схемою, уміщеною на першому форзаці підручника.
(с. 36-37)
– Чи можна назвати Колобка веселим, довірливим, хвальковитим? Доведіть.
– У чому виявилися хитрість і підступність лисички?
Фізкультхвилинка
– Відгадайте загадки. Назвіть персонажів казки. Хто зайвий? (їжак)
– Кого бракує? (Діда, баби)
– У якій послідовності з’являються герої казки? (Учень, який відгадує казкового героя, надягає його маску. Після цього діти розігрують казку.)
– В мене шубка з колючок,
В мене сіра спинка,
Ніс, як чорний п’ятачок, Очі-намистинки.
Здогадався, мабуть, всяк,
Що зовуть мене… (їжак).
– Хоч у нього й шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть тоді й не п’є,
І не ходить, й не гуляє,
А у лігво спать лягає. (Ведмідь)
– Не ходжу я, а скакаю,
Бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання
Перегнав би я коня. (Заєць)
– Ходить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами,
Весь, як є, –
Жорстока лють,
Очі в нього так і ллють.
Зачаївся ось, примовк.
Грізний звір цей, звісно,… (вовк).
– В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має,
Та на місці не сидиться,
А зовуть її… (лисиця).
Хитрість, підступність, спритність… (лисиця).
Жорстокість, жадібність, злість… (вовк).
Силу, незграбність, вайлуватість… (ведмідь).
Боягузтво, слабкість, несміливість… (заєць).
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– Яку казку читали? Чи є в неї автор?
– Цікаво бути артистом?
– Хто найкраще зобразив свого казкового героя?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Намалювати свою ілюстрацію до казки.