Home ⇒ 📕Твори з української літератури ⇒ Скорочено драми Безприданниця Островського А. Н
Скорочено драми Безприданниця Островського А. Н
БЕЗПРИДАННИЦЯ Драма в чотирьох діях Дія перше |
У велике місто Бряхимов на Волзі прибуває Сергій Сергійович Паратов – блискучий пан, судновласник. Купці Кнурів і Вожеватов обговорюють його приїзд. Потім переходять до обговорення сім’ї Огудало-Них: Харита Ігнатіївна видала заміж двох дочок: один чоловік, кавказький князь, зарізав з ревнощів; в інший чоловік виявився шулером. Тепер молодшу, Ларису Дмитрівну, збираються видати заміж за незначного чиновника Карандишева. Кращої партії не підібрати – у сім’ї
речі й особливо ясно проявляють це у фіналі п’єси, коли грають її “в орлянку”. Паратов, у який жагуче закохана Лариса, може тільки побавитися з нею. Він зламав життя дівчини, але не поступився своєю метою стати власником золотих копалень. Безчесна людина, вона не визнав за необхідне відмовитися від жорстокої забави. Не любить Ларису й Карандишев – йому важливо піднятися над навколишніми, маючи таку завидну дружину, як Лариса. У нестерпній “ринковій” обстановці Лариса все-таки зберігає натхненність, щирість, здатність любити – саме тому вона довіряє Паратову й запитує його: “Я – дружина ваша?..” Вона намагається зберегти свої честь і достоїнство, саме тому вмовляє Карандишева виїхати в село, не ризикувати своїм тендітним щастям. “Якщо бути річчю, те… дуже дорогий!” – це не раціональний висновок, а, скоріше, вигук розпачу. Смерть для Лариси – єдиний гідний вихід. Саме тому героїня дякує вбивці за постріл
(1 votes, average: 5.00 out of 5)
Схожі твори:
- Життєві принципи героїв у п’єсі А. Н. Островського “Безприданниця” 1. Життєві пріоритети купців. 2. Маска й внутрішня сутність Паратова. 3. Харита Ігнатіївна Огудалова й Лариса. 4. Карандишев і його життєві пріоритети. П’єса А. Н. Островського “Безприданниця” ставиться до числа добутків, які ледь втратять коли-або свою актуальність і сучасність Хоча сюжет п’єси належить своєму часу, сутність характерів героїв, їхні життєві...
- Психологізм драми О. М. Островського ” Безприданниця” Кращою психологічною драмою О. М. Островського дійсно вважається “Безприданниця”. її нерідко порівнюють із “Грозою”, і в якійсь мірі це справедливо. “Гроза” – центр дорефор-меної драматургії Островського, “Безприданниця” теж вбирає в себе багато мотивів післяреформеної творчості драматурга. На зіставлення цих п’єс наводить і те, що в них розгортається драма неабиякої жіночої...
- Моральні проблеми в п’єсі А. Н. Островського “Безприданниця” 1. У чому суть п’єси Островського? 2. Знайомство з героїнею. 3. Моральний вигляд купців. 4. Трагедія героїні. Суть драматичного добутку А. Н. Островського “Безприданниця” полягає в тому, щоб показати протиріччя навколишньої дійсності через долі героїв Письменник, проникаючи в побут описуваних станів, зображує своїх героїв у дії, виявляючи їхні характерні риси....
- Конфлікт і характери в п’єсі А. Н. Островського “Безприданниця” 1. Розрахунок і почуття, їхня роль у розвитку сюжету. 2. Образ і доля Лариси Огудаловой. 3. Представники ділового миру в п’єсі. 4. Драма защемленого самолюбства: Юлій Карандишев. У п’єсі “Безприданниця” А. Н. Островський наочно продемонстрував, що головною рушійною силою в суспільстві є гроші. Саме вони дають людині можливість керувати іншими,...
- Психологізм драми А. Н. Островського “Безприданниця” Кращою психологічною драмою А. Н. Островського по праву вважається “Безприданниця”. Її нерідко зіставляють із “Грозою”, і у відомій мері це справедливо. “Гроза” – головне добуток дореформеної драматургії Островського, “Безприданниця” же вбирає в себе багато мотивів післяреформеної творчості драматурга. На зіставлення цих п’єс наводить і те, що в обох перед нами...
- Карандишев персонаж драми А. Н. Островського “Безприданниця” Амбіція – ключове слово до пояснення особистості К. Амбіційність бідної людини – художнє відкриття Ф. М. Достоєвського (Макар Девушкин в “Бідних людях”, Парадоксаліст в “Записках з підпілля”, Миршавців в “Дядюшкином сні”, Смішна людина в “Сні смішної людини”). На відміну від Достоєвського, що розкриває “самосвідомість бідної людини” (М. М. Бахтин), Островський...
- Крах надій і очікувань головної героїні п’єси Островського “Безприданниця” У своїй п’єсі Островський розкриває всю систему відносин, що складаються між суспільством і жінкою. За зовнішнім лиском і погонею за грішми сильні миру цього стали забувати про прості людські почуття. Жінка для них перетворюється з ніжної, люблячої істоти в предмет цинічного торгу, з нею звертаються як свещью. Жертвою цього бездушного,...
- Безприданниця характеристика образа Паратова Сергія Сергійовича Паратов Сергій Сергійович – “блискучий пан, із судохозяев, років за 30”. Незважаючи на вироблене враження, П. насправді персонаж набагато більше примітивний, чим Лариса й Карандишев. Цей герой тісно пов’язаний з типом шикарних марнотратників життя, красенів чоловіків, бар, що виявляються у фіналі шукачами приданого, претендентами на руки богатих купчих, чиє жагуче...
- Почуття ж Лариси до Паратову Любов – Вона як птах, вільна й непередбачена. Вона ширяє високо в чистому, безхмарному небі. Ти начебто відчуваєш її присутність над собою, простягаєш до неї руки вона змахує крилом і спливає в нескінченні простори неба. Простір, у якому вона живе, захоплює тебе, і, коли раптом вдається злетіти слідом за цим...
- Безприданниця характеристика образа Карандишева Юлія Капитонича Карандишев Юлій Капитонич – “парубок, небагатий чиновник”. К. – особливий герой у світі Островського, що примикає до типу бідного чиновника, що володіє почуттям власного достоїнства. При цьому самолюбство в ньому гіпертрофовано настільки, що стає заміною будь-якому іншому почуттю. Лариса для нього – це не просто кохана дівчина, це ще й...
- Скорочено драми Гроза Островського А. Н ГРОЗА Драма в п’яти діях Дія перше Суспільний сад на березі Волги. Сидячи на ослоні, міщанин Кулигин захоплюється Волгою. Що прогулюються Кудряш і Шапкин, почувши, як купець Дикої лає свого племінника, обговорюють це. Кудряш співчуває Борисові Григоровичу, уважає, що Дикого потрібно як варто налякати, щоб не знущався з людей. Шапкин...
- Безприданниця характеристика образа Огудаловой Лариси Дмитрівни Огудалова Лариса Дмитрівна – головна героїня п’єси, безприданниця. У ремарці описана лаконічно: “одягнена багато, але скромно”, про її зовнішність ми більше довідаємося по реакції навколишніх. Примикає до амплуа бідної нареченої, що є предметом суперництва між декількома претендентами на її почуття або руку. Як і завжди, такій героїні наданий досить мнимий...
- “Я любові шукала й не знайшла” (А. Н. Островський) “Я любові шукала й не знайшла” (А. Н. Островський). Любовье Вона як птах, вільна й непередбачена. Вона ширяє високо в чистому, безхмарному небі. Ти начебто відчуваєш її присутність над собою, простягаєш до неї руки вона змахує крилом і спливає в нескінченні простори неба. Простір, у якому вона живе, захоплює тебе,...
- Протест против унижения человеческой личности в пьесе А. Островского “Бесприданница” Действие пьесы “Бесприданница” развертывается на фоне волжских просторов. Пейзаж подчеркивает красоту и поэтичность характера Ларисы Дмитриевны Огудаловой (имя Лариса в переводе с греческого означает “чайка”). Из разговора Кнурова и Вожеватова мы узнаем, что Лариса – девушка умная, тонко и глубоко чувствующая, прямая и бесхитростная. Всей душой она полюбила барина Паратова,...
- Образ “жорстокого миру” у драматургії А. Н. Островського (по одній з п’єс “Гроза” або “Безприданниця”) Уже на початку свого творчого шляху А. Н. Островський звертається до зображення “темних” сторін у житті російського суспільства. У світі, що критики охрестили “темним царством”, панують деспотизм і неуцтво, самодурство й жадібність, ворожість до вільного прояву особистості й святенництво. Образ такого “жорстокого миру” Островський створює в п’єсі “Гроза”, що стала...
- Художній театр H. А. Островського 1. Значення Островського-Реформатора. 2. Особливості драматургії. 3. Мир купців і поміщиків 4. Жіночі образи: Катерина й Лариса. Історія становлення російської драматургії, також як і історія російського театру цікава й захоплююча. Підкоряючись особливим законам розвитку, випробовуючи на собі вплив певних історичних особистостей, напрямків, історичних подій, театр розвивався, змінювався, міняючи через себе...
- Центральний персонаж драми Островського “Гроза” Кабаниха належить до тих владним і сильним натурам, які усвідомлюють себе охоронницями “порядку”, споконвічних норм і правил життя: Кукушкина (“Дохідне місце”), Уланбекова (“Вихованка”), Мурзавецкая (“Вовки й вівці”), Мавра Тарасівна (“Правда – добре, а щастя краще”). Сама собі господарка (“багата купчиха, вдо – 181 ва”), Марфа Ігнатіївна Кабанова керує будинком, опираючись...
- Переказ фінальної сцени драми А. Н. Островського “Гроза” Така собитийная канва добутку, за допомогою якої автор розкриває перед нами целую галерею людських типів. Тут і купці – самодури, И почесні матері сімейств – охоронниці місцевих вдач, і мандрівниці – прочанки, що розповідають небилиці, користуючись темрявою й неосвіченістю народу, і доморослі вчені – прожектери. Однак при всій розмаїтості типів...
- Значення символів у п’єсі Островського “Гроза” Для добутків реалістичного напрямку характерне наділення предметів або явищ символічним змістом. Першим цей прийом використав О. С. Грибоєдов у комедії “Горі від розуму”, і це стало ще одним принципом реалізму. А. Н. Островський продовжує традицію Грибоєдова й наділяє важливим для героїв змістом явища природи, слова інших персонажів, пейзаж. Але в...
- У чому подвійний зміст заголовка драми А. Н. Островського “Гроза”? У п’єсах Островського відбилася, немов у дзеркалі, все життя російського купецтва. Драма “Гроза” показує читачеві достовірну картину трагедії, яку можна вважати зовсім повсякденним явищем для купецького середовища. Побут і вдачі російського купецтва були здатні довести людину до моральної й фізичної загибелі, і Островський у своїх добутках показує всі жахливі у...