ПРИГОДИ. МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ ШОКОЛАД БОЦМАНА

Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю письменника-мандрівника Миколи Трублаїні; вчити розмірковувати над текстом, уявляти описані картини, пройматися почуттями; розвивати здатність співпереживати, мислити словесно художніми образами; виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над чистомовкою

Рі-рі-рі – що ти бачиш угорі?

Рю-рю-рю – бачу ясную зорю.

Рі-рі-рі – ще що бачиш угорі?

Ря-ря-ря – небо синє, як моря.

Рі-рі-рі – ще

що бачиш угорі?

Ри-ри-ри – там літають комарі.

Ра-ра-ра – з комарами мошкара.

Ра-ра-ра – розбігаймось до утра!

2. Робота над скоромовкою

Соня смажила млинці,

Ось і тісто на руці.

Як з роботи прийде тато –

Хай він з’їсть млинців багато.

3. Прочитай і зрозумій!

ХТО РОЗПЛУТАЄ СЛОВА?

За струмком дзюрчить село,

Небо

В сонечко зійшло,

У ставку сплеснувся шпак,

У садку співа щупак,

Вистрибнув на півня пліт,

Кукурікнув сірий кіт,

Сіла квітка

На бджолу,

Дуб старий

Спиляв пилу…

Хто ж розплутає слова?!

Ви не зможете бува?

В. Шаройко

III.

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Робота в групах. Гра “Хто краще?”

Учні в групах переказують оповідання Миколи Трублаїні “Омар” (с. 140-141):

1-ша група – від імені Яшки;

2-га група – від імені боцмана.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Дивовижні пригоди Яшки і Машки тривають. Сьогодні ми дізнаємося про ще одну витівку цих невгамовних мавпочок.

– Відгадайте загадку – і ви дізнаєтеся, на що спокусилася Машка.

– Чорна плитка,

Золота накидка,

Подарунок до свят,

Це – … (шоколад).

Фізкультхвилинка

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання оповідання М. Трублаїні “Шоколад боцмана” (с. 141-142)

1) Гра “Передбачення”.

– Прочитайте назву оповідання.

– Спробуйте здогадатися, кому дістанеться шоколад. Чому ви так уважаєте?

2) Читання учнями зачину оповідання (с. 141).

Довідкове бюро

Каюта – житлове приміщення на кораблі для команди та пасажирів.

3) Робота в групах.

– Розгляньте малюнок і складіть продовження оповідання.

4) Гра “Хто краще?”.

Кожна група презентує складене продовження оповідання.

5) Гра “Рибки”.

Самостійне мовчазне читання учнями оповідання до кінця (с. 142).

– Що вас розвеселило?

– Які картини ви уявляли, дочитуючи оповідання?

– Якою ви уявляєте Машку на початку оповідання?

– Спробуйте описати почуття Машки в ті хвилини, коли вона сиділа на щоглі.

– Які пригоди (несподівані, непередбачені події) трапилися з Яшкою і Машкою під час морської подорожі?

2. Хвилинка творчості

Гра “Актори”

– Продемонструйте один із епізодів про неймовірні пригоди Яшки і Машки за прочитаними творами Миколи Трублаїні.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чим сподобалися вам твори Миколи Трублаїні?

– Чи хотіли б ще зустрітися з героями його творів?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Робота в групах

Уявіть себе режисерами. Як би ви побудували сценарій кінофільму за прочитаними творами Миколи Трублаїні? Яким би показали автора оповідань, яку роль йому відвели б?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

ПРИГОДИ. МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ ШОКОЛАД БОЦМАНА