Оповідання, уривки з повістей. Микола Носов “Фантазери”

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи

ТАКІ ВОНИ, ДІТИ СВІТУ

Урок 22

Тема. Оповідання, уривки з повістей. Микола Носов “Фантазери”

Мета: ознайомити учнів з відомим російським письменником і його твором; вчити сприймати великі за обсягом твори цілісно, висловлювати своє ставлення до прочитаного; розвивати навички виразного читання, пам’ять, кмітливість, вміння самостійно і творчо переказувати прочитане; виховувати інтерес до читання.

Обладнання: мапа світу; кліше на дошці “Я так думаю…”, “Я вважаю…”; анаграма;

підручник; робочий зошит.

ХІД УРОКУ

I. Емоційне налаштування на урок

– Діти, подивіться одне на одного, усміхніться. Тепер усміхніться до мене. Ось із таким хорошим настроєм, доброзичливим ставленням одне до одного ми й розпочинаємо наш урок.

Давайте згадаємо, якими повинні бути учні на уроці? (Уважними, розумними, організованими, слухняними, активними)

II. Мотивація навчальної діяльності

>> Гра “Переплутанка” (читання анаграм)

Бусавто (автобус)

Кокродил (крокодил)

Линебиці (небилиці)

Нняваре (варення)

Стиплипере (переплисти)

Зиморово (морозиво)

Шешбре (брешеш)

Давпрощиця

(продавщиця)

III. Повідомлення теми й завдань уроку

– Сьогодні ми прочитаємо дуже цікавий уривок з оповідання російського письменника Миколи Носова “Фантазери” про двох хлопчиків, які дуже любили вигадувати незвичайні історії, будемо колективно обговорювати прочитане й висловлювати особисті міркування, проведемо дискусію за деякими питаннями з твору.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом поета

– Відомий російський дитячий письменник Микола Носов народився в сім’ї актора. Дитинство його пройшло в містечку Ірпінь, неподалік Києва, де він навчався в гімназії. У шкільні роки захоплювався музикою, хімією. Навчався в Київському художньому інституті, потім – у Московському інституті кінематографістів. Майже 20 років працював режисером на студії мультфільмів та одночасно писав твори для дітей.

Як розповідав сам Носов, у літературу він прийшов випадково: підростав його син, і потрібно було розповідати дедалі нові й нові казки, різні кумедні історії для нього та його приятелів-дошкільнят.

Перші оповідання М. Носова були написані весело, з гумором. Вони відразу стали надзвичайно популярними серед юних читачів. Діти досі із захопленням читають книжки “Веселі оповідання”, “Весела сімейка”, “Пригоди Незнайка та його друзів” та інші. Герої цих творів – винахідливі, допитливі, непосидючі хлопчаки, які досить часто потрапляють у комічні ситуації.

2. Виразне читання тексту за схемою “учитель + учні”

3. Словникова робота

4. Літературний диктант (робота в зошиті)

– Про що розмовляли Мишко і Стасик?

– Як ви вважаєте, чому Ігор не зміг розповісти свою вигадку хлопцям?

– Чому Мишко і Стасик, які самі полюбляли вигадувати, назвали Ігоря брехуном?

– Чи можна вважати Мишка і Стасика добрими, справедливими хлопцями?

– А чи пробували ви розповідати небилиці? Як до цього ставилися ваші знайомі?

5. Вибіркове читання

– Знайдіть і зачитайте епізод, де друг хлопців Ігор перехитрив свою маму і сестру.

– Прочитайте, яка з їхніх вигадок вам найбільше сподобалася?

6. Дискусія в стилі телевізійного ток-шоу “Я так думаю”

>> Робота в групах

Учасниками дискусії є всі учні класу, яких учитель об’єднує у дві групи.

1-ша група доводить, що вигадки хлопців – це небилиці, а не брехня.

2-га група доводить, що їхній друг учинив дуже погано.

Учитель є ведучим під час цієї дискусії, він контролює перебіг дискусії, оцінює участь кожного.

7. Робота в парах

– А зараз пофантазуйте! Оберніться одне до одного і пригадайте смішний випадок з вашого шкільного життя, можете доповнити його небилицями.

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Навчальна гра “Додай наступне”

Учень називає слово, яке хлопці використовували у своїх небилицях, та передає естафетну паличку сусідові. Той згадує ще одне слово і передає далі.

Наприклад:

Великий,

Великий, малий,

Великий, малий, Африка…

Учитель стежить за тим, хто з учнів запам’ятав більше слів із тексту.

2. Робота в зошиті

VI. Підсумок уроку

– Хто автор оповідання, з яким ми сьогодні ознайомилися?

– Покажіть на мапі країну, у якій жив і працював Микола Носов.

– Чого вчить нас це оповідання?

– Чому чесність і справедливість є основними в поведінці кожної людини?

Завдання для ерудитів

– Прочитайте самостійно твір цього автора “Карасик” і поділіться з нами своїми враженнями від прочитаного.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3.00 out of 5)

Оповідання, уривки з повістей. Микола Носов “Фантазери”