Повести Белкина характеристика образа Сильвио
ПОВЕСТИ ПОКІЙНОГО ІВАНА ПЕТРОВИЧА БЕЛКИНА (1830; опубл. 1831) ПОСТРІЛ Сильвио – тридцатипятилетний офіцер-дуелянт, одержимий ідеєю мести. Історія про нього повідана И. П. Белкину якимось полковником И. Л. П., в ініціалах якого легко прочитується натяк на знаменитого бретера тої пори И. П. Липранди; оповідання ведеться від імені И. Л. П. Полковник-Оповідач, у свою чергу, спочатку описує своє давнє особисте враження від героя, потім – переказує епізод, повіданий йому графом Р***. Так що образ С. послідовно відбитий у самих різних дзеркалах, як би пропущений
Він живе одночасно й бідно, і марнотратно. У мазанці (!) він тримає збори пістолетів; стріляє в стіни; надзвичайно
Але коштує новому офіцерові повздорить СС. через карти, як той, всупереч похмурості й гордості, задовольняється формальними вибаченнями – і не викликає кривдника на дуель. І тільки наприкінці першої частини оповідач (а через нього читач) довідається про причину такої несподіваної “боязкості”; це й стає фіналом експозиції й зав’язкою сюжету.
С. уважає потрібним перед прощанням порозумітися; виявляється, він “не має права” піддавати себе ризику смерті, поки не довершить дуель шестирічної давнини, під час якої його кривдник, граф Р***, занадто равнодушно поставився до можливої загибелі від кулі С. Кашкет С. була прострелена на вершки від чола; свій постріл він залишив за собою (мотив “відстроченого пострілу” утримується в повісті А. А. Бестужева ( Марлин-Ского) “Вечір на бівуаку”, епіграф з якої поданий пуш-кинско-белкинской новелі), щоб знайти графа в мінуту найвищого торжества – і помститися знатному щасливцеві. Ці слова вводять у сюжет неявний мотив соціальної заздрості “романічного” героя до “щасливця дозвільному” (той же мотив буде розвинений в “Піковій дамі” і “Мідному вершнику”). Уводять – і позбавляють героя таємничого ореола Уперше “байронічне” опис вигляду С. (“похмура блідість, що блискають очі й густий дим, що виходить із роту, надавали йому вид теперішнього диявола”) починає змахувати на пародію; уперше за складною “поведінковою маскою” відкривається вульгарна однозначність щиросердечного вигляду. І далі образ С. буде тим більше спрощуватися, чим більше мудрими й навіть витонченими будуть його вчинки й жести.
Розшукавши графа Р*** у маєтку, куди той виїхав на медяний місяць, дуелянт раптово є в кабінет молодят – і, насолодившись ефектом, “шляхетно” пропонує ще раз кинути жереб, – щоб усе не походило на вбивство. Але показна шляхетність його жесту відразу відтінено підлістю; З. знову, як у випадку з картковою грою, порушує неписаний кодекс дворянської честі; він продовжує цілитися в графа при жінці, його молодій дружині. І те, що зрештою він стріляє в картину (куля в кулю), а не в щасливого графа, – нічого не міняє..
Тому що за здійснення свого “романічного” (а С. аматор романів) задуму він уже заплатив безчестям. Сюжет, задуманий З, розв’язаний; сюжет самого життя триває (тому що завжди відкритий, незавершений). Але в ньому для С. уже немає місця; помстившись, той втратився своєї єдиної мети – і, по слухах, гине в “романтичній” битві греків-етеристов за незалежність, щоб бути похованим на цвинтар під Скулянами. (Подібно пушкінському ліцейському однокурсникові Броглио, чия зовнішність і чиє ім’я підозріле близькі героєві “Пострілу”.
) Причому під Скулянами турки й греки-етеристи (а також їхні добровільні прихильники начебто С.) повинні були битися врукопаш, інакше кулі й снаряди попадали б у російський карантин на протилежному березі р. Прут; так що стрілок З. загинув не від пострілу – і не від пострілів загинули його останні вороги. Куля, що він всадив в ідилічну “швейцарську” картину, виявилася “метафізично останньої”. А щастя “незаслуженого” щасливця, улюбленця долі графа Р*** – триває, хоча б і затьмарене произошедшим.
Схожі твори:
- Повести Белкина характеристика образа Марья Гаврилівна ПОВЕСТИ ПОКІЙНОГО ІВАНА ПЕТРОВИЧА БЕЛКИНА (1830; опубл. 1831) ЗАМЕТІЛЬ Марья Гаврилівна – героїня повести, сюжет якої (так само як ” Панянки-Селянки”) розказаний Белкину дівицею К. И. Т. Марья Гаврилівна – “струнка, бліда й сімнадцятилітня” дочка найдобрішого поміщика Гаврила Гавриловича Р*** із села Ненарадова; має романічну уяву (подібно оповідачеві й героєві...
- Повести Белкина характеристика образа Берестів Олексій Іванович ПОВЕСТИ ПОКІЙНОГО ІВАНА ПЕТРОВИЧА БЕЛКИНА (1830; опубл. 1831) ПАНЯНКА-СЕЛЯНКА Берестів Олексій Іванович – молодий герой повести, по закінченні університету не одержав батьківського благословення на військову службу, а до статської не має полювання й приїжджаючий у рідне віддалене Тугилово – де закохується в сусідку Лізу Муромську. Відкрившись оповіданням про “байронічний” герої...
- Повести Белкина характеристика образа Ліза Муромська (Бетси, Килина) ПОВЕСТИ ПОКІЙНОГО ІВАНА ПЕТРОВИЧА БЕЛКИНА (1830; опубл. 1831) ПАНЯНКА-СЕЛЯНКА Ліза Муромська (Бетси, Килина) – сімнадцятилітня дочка російського пана-англомана ГриГорея Івановича, що промотався й живе на відстані від столиць, у маєтку Прилучи-Але. Створивши образ Тетяни Ларіній, Пушкін увів у російську літературу тип повітової панянки. Л. М. належить до цього типу. Вона...
- Повести Белкина характеристика образа Белкин Іван Петрович ПОВЕСТИ ПОКІЙНОГО ІВАНА ПЕТРОВИЧА БЕЛКИНА (1830; опубл. 1831) Белкин Іван Петрович – вигаданий персонаж-оповідач, поміщик села Горюхина, породжений в 1798 р. від “чесних і шляхетних батьків” (батько – секунд-майор); виучений сільським дячком і пристрастився до творчості; в 1815-1823 гг. служивший у піхотному єгерському полицю; не пила; имевший надзвичайну слабість до...
- Характеристика героїв Повести Белкина Пушкіна А. С ***. Так що образ С. послідовно відбитий у самих різних дзеркалах, як би пропущений крізь складну систему незбіжних точок зору – і при цьому нітрохи не міняється. Незмінність героя різко підкреслена, – точно так само, як підкреслене його прагнення здаватися двоїстим, дивним. *** із села Ненарадова; має романічна уява (подібно...
- Повести Белкина характеристика образів Самсон Вирин ПОВЕСТИ ПОКІЙНОГО ІВАНА ПЕТРОВИЧА БЕЛКИНА (1830; опубл. 1831) СТАНЦІЙНИЙ ДОГЛЯДАЧ Самсон Вирин – станційний доглядач, нещасний чиновник 14-го (останнього) класу, “сущий мученик” посади, батько дочки Дуни, повезеної гусаром у Петербург. Повість, розказана Белкину титулярним радником А. Г. Н. , поміщена в циклі четвертої, але у виносці до листа “одного поважного...
- Повести Белкина характеристика образу Берестів Олексій Іванович Берестів Олексій Іванович – молодий герой повісті, після закінчення університету що не отримав батьківського благословення на військову службу, а до статської що не має полювання і приїжджає в рідне віддалене Тугилово – де закохується в сусідку Лізу Муромську. Відкрившись розповіддю про героя “Байрона” Сильвио(“Постріл”), “Повести Белкина” завершуються новелою, один з...
- Повести Белкина характеристика образу Ліза Муромська(Бетсі, Килина) Ліза Муромська(Бетсі, Килина) – сімнадцятилітня дочка російського пана-англомана Григорія Івановича, що марнотратиться і живе на віддалі від столиць, в маєтку Прилучи-но. Створивши образ Тетяни Лариной, Пушкін ввів в російську літературу тип повітової панночки. Л. М. належить до цього типу. Вона теж черпає знання про світське життя(та і про життя взагалі)...
- Повести Белкина характеристика образу Белкин Іван Петрович Белкин Іван Петрович – вигаданий персонаж-оповідач, поміщик села Горюхина, народжений в 1798 р. від “чесних і благородних батьків”(батько – секунд-майор); вивчений сільським дячком і такий, що приохотився до письменництва; у 1815-1823 рр. що служив в піхотному єгерському полку; що не пив; що мав надзвичайну слабкість до жіночої статі, але що...
- А. С. Пушкін “Повести Белкина”. Тема й ідейний зміст однієї з них В “Повістях Белкина” Пушкін опирається на традиції оповідальної прози кінця 20-х років XIX століття. В “Пострілі” і “Заметілі” романтичні ситуації й колізії дозволяються просто й щасливо, у реальній обстановці, не залишаючи місця ніяким загадкам і мелодраматичним кінцівкам, які були так популярні в романтичній повісті. В ” Панянці-Селянці” казавшийся романтичним герой,...
- Повесті Белкіна характеристика образу Сільвіо Сильвио – тридцятип’ятирічний офіцер-дуелянт, одержимий ідеєю мести. Історія про нього повідана І. П. Белкину деяким полковником І. Л. П., в ініціалах якого легко прочитується натяк на знаменитого бретера тієї пори І. П. Липранди; оповідання ведеться від імені І. Л. П. Полковник-оповідач, у свою чергу, спочатку описує своє давнє особисте враження...
- “Станційний доглядач” із циклу “Повести покійного Івана Петровича Белкина” З іншого боку, що стоїть одруження, незважаючи на всі прикрості, пов’язані із пристроєм весілля, не могла не радувати поета, не змушувати тріпотіти й хвилюватися його серце. Творчому натхненню сприяла й пора року – улюблена Пушкіним осінь. Лірика цього періоду як не можна глибше відбиває внутрішній стан поета: радісні, грайливі нотки...
- Перші досвіди Пушкіна в області художньої прози (“Повести Белкина”) Улітку 1827 р. Пушкін починає писати історичний роман “Арап Петра Великого”, а в 1829 р. приступає до прозаїчного роману про сучасність – “Романові в листах”. Обоє добутки залишилися незавершеними. Разом з тим Пушкін одним з перших відзначив успіх і необхідність розвитку в російській літературі й понести. В 1827 р. Пушкін...
- Сид характеристика образа Сида Сид – героїчне прізвисько, дане поваленими їм маврами донові Родриго й ставшее назвою першої трагедії французького классицистического театру. Арабське слово “сид” означає “пан”. У розвитку сюжету два вчинки Р. є ключовими: помста за батька, ображеного графом Гормасом, і переможний бій з маврами. Вони визначають не тільки характер взаємин героїв трагедії,...
- Характеристика образа Розини в комедіях Бомарше П Розина – вихованка сухаря й таємного сладострастника доктори Бартоло, що мріє про насолоди, яких йому не дано зазнати через втручання Альмавиви, що скорили серце юної севильянки. Згодом уже їй самої має бути повернути згаслу пристрасть чоловіка, удавшись для цього до зухвалої й хитромудрої витівки. “Жінка глибоко нещасна й притім ангельської...
- Характеристика образа Петра I И все-таки тема одне, а персонаж – інше. Поки сам П. залишається в сюжетній тіні, розміщення сил у поемі відповідають неписаним правилам лорда Байрона; антагоніст Мазепи – ображений батько Кочубей; основний конфлікт – любовно^-психологічний і т. д. Але в останньої, 3-й частини Пушкін, описуючи Полтавську битву Росії з Карлом XII...
- Декамерон характеристика образа Государя Государ – один із центральних персонажів книги, виступає, як правило, у позитивному світлі, ілюструючи своїм поводженням яку-небудь із основних соціальних чеснот. Розсудливість і розважливість проявляє лавгобардский король Агилульф: коли невідомий хитрістю опановує його дружиною, король припиняє розшуки, розуміючи, що задоволення від помсти не покриває ганьби розголосу (сюжет, використаний в одній...
- Дитинство. Отроцтво. Юність характеристика образа Карла Иванича (Мауера) ДИТИНСТВО. ОТРОЦТВО. ЮНІСТЬ (Трилогія, 1851 – 1855) Карл Иванич (Мауер) – німець, учитель, гувернер. З’являється на самому початку повести “Дитинство” головою, що ляскає мух над, що спить Николеньки Иртеньева, чим викликає невдоволення розбудженого вихованця. Товстої підкреслює чудакуватість К. І. і його доброту, однак і різницю між поводженням героя в дитячій...
- Злочин і покарання характеристика образа Мармеладовой Сонечки ЗЛОЧИН І ПОКАРАННЯ (Роман, 1866) Мармеладова Сонечка – дочка Мармеладова, повія. Належить до катеГореї “лагідних”. “…Малого росту, років вісімнадцяти, худенька, але досить гарненька блондинка, із чудовими блакитними очами”. Уперше читач довідається про неї зі сповіді Мармеладова Раскольникову, у якій він розповідає, як С. у критичний для сім’ї момент у перший...
- Пісня про Нибелунгах характеристика образа Зигфріда Зигфрід – трагічний герой “Пісні про Нибелунгах”. Королевич із Нижнього Рейну, син нідерландського короля Зигмунда й королеви Зиглинди, переможець Нибелунгов, що опанував їхнім скарбом – золотом Рейну, – наділений всіма рисами ідеального епічного героя. Він шляхетний, хоробрий, чемний. Борг і честь для нього вище всього. Автори “Пісні” підкреслюють його незвичайну...