Повести Белкина характеристика образа Марья Гаврилівна
ПОВЕСТИ ПОКІЙНОГО ІВАНА ПЕТРОВИЧА БЕЛКИНА (1830; опубл. 1831) ЗАМЕТІЛЬ Марья Гаврилівна – героїня повести, сюжет якої (так само як ” Панянки-Селянки”) розказаний Белкину дівицею К. И. Т. Марья Гаврилівна – “струнка, бліда й сімнадцятилітня” дочка найдобрішого поміщика Гаврила Гавриловича Р*** із села Ненарадова; має романічну уяву (подібно оповідачеві й героєві “Пострілу”, героям ” Панянки-Селянки”, самому Белкину). Тобто вона мислить літературними формулами, сприймає життя як романну фабулу. Мир провінційної читачки французьких
Планується таємне вінчання, після якого, як покладається, піде спочатку кульмінація – батьківський гнів, а потім розв’язка – прощення й заклик: “діти! прийдіть у наші обійми! ” Усе обставлено відповідним образом –
Інсценівка “роману” у житті не вдалася Цілком баладна заметіль, що збила зі шляхи нареченого, Володимира, як якась стихія Провидіння, вторглась у задуманий ними “сюжет”. “Живаючи життя” запропонувала розв’язку настільки літературну, настільки примхливу, що в “сьогоденні” романі вона здалася б надуманої, неправдоподібної. (До пори до часу подробиці не розкриваються.) Переживши звістку про смерть Володимира від поранення на поле Бородіна, а потім і смерть батька, М. Г. переїжджає в інший спадкоємний маєток, стає багатою нареченою, але відкидає всіх наречених, – як Пенелопа, що чекає свого Одиссея.
Натяки на чудність її положення втримуються в порівняннях оповідача; якщо дотепер Володимир порівнював неї з незайманою Лаурою із сонетів Петрарки, те тепер оповідач порівнює неї з давньогрецькою героїнею – “незайманою Артемідою”. Робиться це в надії, що грамотний читач зверне увагу на деяку незгідність (Артеміда була одночасно й незайманою, і вдовою не успели “пізнати” її галикарнасского пануючи Мавзола, якому зберігала вірність) і вловить натяк на непрості обставини. Але – за законами новели – усе роз’ясняється тільки у фіналі. Біля *ского маєтку М. Г. в 1815 р. поселяється поранений полковник Бурмин “з Георгієм у петлиці й із цікавої бледнос-тию”. Романічне серце М. Г. не витримує; але романічна ж свідомість продовжує працювати в заданому напрямку.
Вона веде справу до рішучого пояснення – не заради можливого шлюбу, а всупереч йому; М. Г. знову заготовила гарну розв’язку. (Звичайно, теж романічну.) Однак дарма вона уявляє себе героїнею роману (ставок, верба, біле плаття, обов’язкова книга в руках, гусар); дарма пригадує перший лист St-Preuex з роману Ж. Ж. Руссо “Юлія, або Нова елоиза” (відповідно, представляючи себе замужньою Юліою, чиїм платонічним іншому після її весілля став колишній коханий Сен-Пре). У момент пояснення виявляється, що Бурмин і є той самий “незваний наречений”, якого баладна заметіль у грудні 1811 г. випадково занесла в жадринскую церква й з яким (як нарешті-те довідається читач) М. Г. була помилково повінчана тією страшною ніччю. В 1815 р. вони не довідалися один одного – тому що бачилися лише одне мгновенье (піднявши ока на людину, що стала їй чоловіком, М. Г. негайно зомліла, а Бурмин виїхав).
Знову розв’язка, що пропонує героям таємничий хід життя, валить всі їхні задуми – і знову виявляється куди більше літературною (“романічної”), чим може собі дозволити “правдоподібна” література. А М. Г. перетворюється в героїню історії, що не могла б і видумати. Сюжетних аналогів у положень, у які попадають герої “Заметілі”, безліч – від повісті В. И. Панаєва “Отеческое покарання (Щира подія)”, 1819 (барчук Калл ист “у жарт” займає місце нареченого в момент вінчання нареченої-селянки; після 5 років відсутності вертається; закохується в “племінницю” сусідки Ейлалию; не може женитися, тому що одружено; зрештою, з’ясовує, що це і є його дружина, вихована батьком як панянка), до комедії Лашоссе “Помилкова антипатія”, 1733. Але самі герої, їхнього переживання, “правда страстей”, аналогів не мають; традиційне сюжетне тло різко оттеняет неповторність образів
Схожі твори:
- Повесті Белкіна характеристика образу Марья Гаврилівна Марья Гавриловна – героиня повести, сюжет которой (равно как “Барышни-крестьянки”) рассказан Белкину девицей К. І. Т. Марья Гавриловна – “стройная, бледная и семнадцатилетняя” дочь добрейшего помещика Гаврилы Гавриловича Р из села Ненарадова; имеет романическое воображение (подобно рассказчику и герою “Выстрела”, героям “Барышни-крестьянки”, самому Белкину). То есть она мыслит литературными формулами,...
- Повести Белкина характеристика образа Ліза Муромська (Бетси, Килина) ПОВЕСТИ ПОКІЙНОГО ІВАНА ПЕТРОВИЧА БЕЛКИНА (1830; опубл. 1831) ПАНЯНКА-СЕЛЯНКА Ліза Муромська (Бетси, Килина) – сімнадцятилітня дочка російського пана-англомана ГриГорея Івановича, що промотався й живе на відстані від столиць, у маєтку Прилучи-Але. Створивши образ Тетяни Ларіній, Пушкін увів у російську літературу тип повітової панянки. Л. М. належить до цього типу. Вона...
- Повести Белкина характеристика образа Белкин Іван Петрович ПОВЕСТИ ПОКІЙНОГО ІВАНА ПЕТРОВИЧА БЕЛКИНА (1830; опубл. 1831) Белкин Іван Петрович – вигаданий персонаж-оповідач, поміщик села Горюхина, породжений в 1798 р. від “чесних і шляхетних батьків” (батько – секунд-майор); виучений сільським дячком і пристрастився до творчості; в 1815-1823 гг. служивший у піхотному єгерському полицю; не пила; имевший надзвичайну слабість до...
- Повести Белкина характеристика образа Берестів Олексій Іванович ПОВЕСТИ ПОКІЙНОГО ІВАНА ПЕТРОВИЧА БЕЛКИНА (1830; опубл. 1831) ПАНЯНКА-СЕЛЯНКА Берестів Олексій Іванович – молодий герой повести, по закінченні університету не одержав батьківського благословення на військову службу, а до статської не має полювання й приїжджаючий у рідне віддалене Тугилово – де закохується в сусідку Лізу Муромську. Відкрившись оповіданням про “байронічний” герої...
- Повести Белкина характеристика образа Сильвио ПОВЕСТИ ПОКІЙНОГО ІВАНА ПЕТРОВИЧА БЕЛКИНА (1830; опубл. 1831) ПОСТРІЛ Сильвио – тридцатипятилетний офіцер-дуелянт, одержимий ідеєю мести. Історія про нього повідана И. П. Белкину якимось полковником И. Л. П., в ініціалах якого легко прочитується натяк на знаменитого бретера тої пори И. П. Липранди; оповідання ведеться від імені И. Л. П. Полковник-Оповідач,...
- Характеристика героїв Повести Белкина Пушкіна А. С ***. Так що образ С. послідовно відбитий у самих різних дзеркалах, як би пропущений крізь складну систему незбіжних точок зору – і при цьому нітрохи не міняється. Незмінність героя різко підкреслена, – точно так само, як підкреслене його прагнення здаватися двоїстим, дивним. *** із села Ненарадова; має романічна уява (подібно...
- Повести Белкина характеристика образу Ліза Муромська(Бетсі, Килина) Ліза Муромська(Бетсі, Килина) – сімнадцятилітня дочка російського пана-англомана Григорія Івановича, що марнотратиться і живе на віддалі від столиць, в маєтку Прилучи-но. Створивши образ Тетяни Лариной, Пушкін ввів в російську літературу тип повітової панночки. Л. М. належить до цього типу. Вона теж черпає знання про світське життя(та і про життя взагалі)...
- Повести Белкина характеристика образів Самсон Вирин ПОВЕСТИ ПОКІЙНОГО ІВАНА ПЕТРОВИЧА БЕЛКИНА (1830; опубл. 1831) СТАНЦІЙНИЙ ДОГЛЯДАЧ Самсон Вирин – станційний доглядач, нещасний чиновник 14-го (останнього) класу, “сущий мученик” посади, батько дочки Дуни, повезеної гусаром у Петербург. Повість, розказана Белкину титулярним радником А. Г. Н. , поміщена в циклі четвертої, але у виносці до листа “одного поважного...
- Повести Белкина характеристика образу Берестів Олексій Іванович Берестів Олексій Іванович – молодий герой повісті, після закінчення університету що не отримав батьківського благословення на військову службу, а до статської що не має полювання і приїжджає в рідне віддалене Тугилово – де закохується в сусідку Лізу Муромську. Відкрившись розповіддю про героя “Байрона” Сильвио(“Постріл”), “Повести Белкина” завершуються новелою, один з...
- Повести Белкина характеристика образу Белкин Іван Петрович Белкин Іван Петрович – вигаданий персонаж-оповідач, поміщик села Горюхина, народжений в 1798 р. від “чесних і благородних батьків”(батько – секунд-майор); вивчений сільським дячком і такий, що приохотився до письменництва; у 1815-1823 рр. що служив в піхотному єгерському полку; що не пив; що мав надзвичайну слабкість до жіночої статі, але що...
- Храктеристика образа Маша, Марья Кириловна Троекурова Без матері (і, по суті, без батька, що ним не займається) росте й Володимир Дубровский, син єдиного із троекуровских сусідів, кому – незважаючи на бідність – “дозволене” не боятися Кирилы Петровича. Це зближає дітей; але дружба їх триває недовго: у віці 8 років Володимира відправляють учитися в Петербург, а коли...
- Перші досвіди Пушкіна в області художньої прози (“Повести Белкина”) Улітку 1827 р. Пушкін починає писати історичний роман “Арап Петра Великого”, а в 1829 р. приступає до прозаїчного роману про сучасність – “Романові в листах”. Обоє добутки залишилися незавершеними. Разом з тим Пушкін одним з перших відзначив успіх і необхідність розвитку в російській літературі й понести. В 1827 р. Пушкін...
- Дубровский характеристика образу Маша, Марья Кириловна Троєкурова Маша, Марья Кириловна Троекурова – ніжна дочка грізного провінційного самодура; сімнадцятилітня красуня, в яку закоханий двадцятитрирічний Володимир Дубровский, спадкоємець поміщика, розореного її батьком. Вік; біла сукня повітової панночки; вихователька-француженка(мамзель Мими, прижившая від Кирилы Петровича Троекурова Сашу, звідного брата М.); величезна бібліотека, складена в основному з французьких письменників XVІІІ ст. і...
- “Станційний доглядач” із циклу “Повести покійного Івана Петровича Белкина” З іншого боку, що стоїть одруження, незважаючи на всі прикрості, пов’язані із пристроєм весілля, не могла не радувати поета, не змушувати тріпотіти й хвилюватися його серце. Творчому натхненню сприяла й пора року – улюблена Пушкіним осінь. Лірика цього періоду як не можна глибше відбиває внутрішній стан поета: радісні, грайливі нотки...
- А. С. Пушкін “Повести Белкина”. Тема й ідейний зміст однієї з них В “Повістях Белкина” Пушкін опирається на традиції оповідальної прози кінця 20-х років XIX століття. В “Пострілі” і “Заметілі” романтичні ситуації й колізії дозволяються просто й щасливо, у реальній обстановці, не залишаючи місця ніяким загадкам і мелодраматичним кінцівкам, які були так популярні в романтичній повісті. В ” Панянці-Селянці” казавшийся романтичним герой,...
- Скорочено повести Заметіль Пушкіна А. С ЗАМЕТІЛЬ Жив у своєму маєтку Ненарадове гостинний Гаврило Гаврилович Р**. , Була в нього дочка Марья Гаврилівна сімнадцяти років – струнка, бліда, вихована на французьких романах. Вона вважалася багатою нареченою. У селі у відпустці гостював бідний армійський прапорщик Володимир. Між молодими людьми виникло романтичне почуття. Вони листувалися, таємно зустрічалися й...
- Що принесла заметіль героям повести Марья Гаврилівна Р., героїня “Заметілі”, описана Пушкіним як досить пересічна панянка, вихована на французьких романах. Вона виросла в російській глухомані, але мріє про романтичну пристрасть, про пригоди в смаку новітньої (для того часу) літератури. Вона закохується в бідного прапорщика Володимира. Її роман розвивається по задо нам жанру: прогулянки наодинці, таємна...
- Мотив відходу-повернення в сюжеті Повістей Белкина Пушкіна А. С “Повести Белкина” були створені Пушкіним восени 1830 року. Критика прийняла їх “зі здивуванням”, уважаючи ці “анекдоти” і “баєчки” невартими пушкінського таланта. Однак незабаром думка дослідників змінилося. У повістях була відкрита якийсь значеннєва єдність. М. Гершензон, В. С. Узин уважали, що єдність добутків визначається їх внутрішнім, глибинним змістом, єдиною ідеєю новел...
- Герой нашого часу характеристика образа Віра ГЕРОЙ НАШОГО ЧАСУ (Роман, 1839-1840; опубл. окремим изд. без предисл. – 1840; 2-е изд. Із предисл. – 1841) Віра – персонаж повести “Князівна Мері”, світська дама, коханка Печорина. Віра відіграє помітну роль у сюжеті повести, беручи участь у двох “любовних трикутниках” ( Грушниц-Кий – Мері – Печорин; В. – Печорин...
- Котлован характеристика образа Вощева Вощев – головний герой повести. Прізвище персонажа асоціативно зв’язаний зі словами “загальний”, “марний”, “віск”. Повість починається з того, що В. у день тридцятиріччя звільняють із механічного заводу за його “замисленість серед загального темпу праці”: він міркував про “план загального життя” у надії “видумати що-небудь начебто щастя”. Відправившись мандрувати, В. приходить...