ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА. МАРІЙКА ПІДГІРЯНКА. ПРИЙШЛА ОСІНЬ

І семестр

З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА

АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ

Урок 20. ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА. МАРІЙКА ПІДГІРЯНКА. ПРИЙШЛА ОСІНЬ

Мета: формувати в учнів навички правильного виразного читання віршованого тексту; розширювати уявлення про красу природи восени; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву і фантазію; виховувати любов до природи.

II. МОВЛЕННЄВА ГІМНАСТИКА

– Почнемо наш урок із гімнастики, що допоможе підготувати органи мовлення до роботи протягом уроку.

– Швидко розплющити і заплющити очі;

колові оберти очима;

– поглянути вдалину;

– допомогти пір’їнці підлетіти;

– облизати смачне варення;

– дістати язичком носа і підборіддя;

– усміхнутися відкритим і закритим ротом.

– Як співає соловей? (Фіть-фіть-фіть!)

– Як гуде жук? (Жу-жу-жу!)

– Як шумить вітер? (Ш-ш-ш!)

– Як дзижчить комарик? (Дз-дз-дз!)

Ти, малий, скажи малому,

Хай малий малому скаже,

Хай малий теля прив’яже.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Виставка-презентація малюнків до вірша Марійки Підгірянки “Ліс”.

Учні демонструють свій малюнок, зачитують рядки вірша,

що вони проілюстрували.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Відгадайте загадку.

– Коли це буває,

Що клен запалає?

А прихопив морозець

Та повіяв вітерець,

Весь вогонь на землю впав,

Зовсім клен без листя став. (Восени)

– Які прикмети осені згадано у загадці?

– Які прикмети наближення осені помічаєте ви?

– Вирушимо у невелику подорож в осінь за допомогою фотоілюстрацій. (На ілюстраціях зображена природа ранньої, золотої та пізньої осені.)

– Яку пору року зображено?

– Які кольори переважають? Який настрій викликають ці малюнки?

– Про красу осінньої природи написано багато поетичних творів. Ми сьогодні ознайомимося з віршем Марійки Підгірянки “Прийшла осінь”.

Фізкультхвилинка

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША МАРІЙКИ ПІДГІРЯНКИ “ПРИЙШЛА ОСІНЬ” (с. 22-23)

– Де настала осінь?

Довідкове бюро

Оксамит – тканина з густим коротким ворсом.

Читання слів “луною” за вчителем

Позолотила, осінь-мальовничка, помалювала, завивала, прикрасила, на потіху.

– Які слова надають віршеві ніжного забарвлення?

– Прочитайте виділені рядки. Як ви їх розумієте?

За командою “земля” – діти нахиляються до книжки і читають вірш. За командою “небо” піднімають голови вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову – “земля” – учні очима знаходять, де вони припинили читати.

Сливи… (завивала).

Груші… (позолотила).

Садочок… (прикрасила).

Яблучка… (помалювала).

– Чому осінь можна назвати золотою, щедрою, жовтогарячою, багряною, золотокосою?

Мила – позолотила;

Потіху – тиху;

Мала – помалювала;

Мальовничка – личка;

Позирала – завивала;

Робити – оксамити;

Ходила – прикрасила;

Тиху – потіху.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

– Чого вчать вірші Марійки Підгірянки?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виконати малюнок до вірша Марійки Підгірянки “Прийшла осінь”.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА. МАРІЙКА ПІДГІРЯНКА. ПРИЙШЛА ОСІНЬ