ПЛАНИ – Д. ДЕФО, Ж. ВЕРН, ДЖ. ЛОНДОН, Ш. ПЕТЕФІ, Р. Л. СТІВЕНСОН
ЛЮДИНА В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ
Д. ДЕФО, Ж. ВЕРН, ДЖ. ЛОНДОН, Ш. ПЕТЕФІ, Р. Л. СТІВЕНСОН
ПЛАНИ
Уроки Робінзона (за романом Д. Дефо “Робінзон Крузо”)
I. Пристосування до природи. (Природа годувала Робінзона. Він брав стільки, скільки було йому потрібно для життя. Герой вивчав природу.)
II. Приборкання природи. (Робінзон навчився жити на острові, призвичаївся до природних умов на острові.)
III. Життя в гармонії з природою. (Змальовуючи життя Робінзона на безлюдному острові, Д. Дефо не тільки намагається довести, що життя в гармонії
Засудження рабства на сторінках роману Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан”
I. Соціальна проблематика роману. (Проблеми расової дискримінації, рабства, работоргівлі.)
II. Ставлення команди “Пілігрима” до врятованих негрів. (Моряки шхуни “Пілігрим” врятували негрів Тома, його сина Бета, Остіна, Актіона, Геркулеса, щобули на кораблі “Вальдек”, який зазнав корабельної аварії. Вони були вільними громадянами США і поверталися із заробітків з Австралії. Усі члени команди дуже
III. Авторське ставлення до проблеми рабства. (Жуль Верн займає позицію прогресивного письменника і засуджує рабство.)
Порівняльна характеристика образів Джима Хокінса (“Острів Скарбів” Р. Стівенсона) і Діка Сенда (“П’ятнадцятирічний капітан” Ж. Верна)
I. Рід занять. (Юні герої прийняті на корабель юнгами.)
II. Риси вдачі героїв. (Сміливі, рішучі, допитливі, у критичних ситуаціях можуть приймати рішенця, на обох великий вплив справляли дорослі, обоє порядні, розумні, поважають дорослих, уміють цінувати добре ставлення до себе.)
III. Відмінності між героями. (Джим Хокінс: має матір, його вважали улюбленцем на кораблі, схильний до необдуманих вчинків, запальний. Дік Сенд: сирота, його сприймали як дорослого, завжди зважував свої вчинки розумом, був завжди розсудливий.)