Переказ – ТРАГЕДІЯ В ПАРКУ
Сонце жовтими плямами мрійно гойдається на білій кошлатій купі.
Принцеса Еліза раптом повільно, задумано виймає з торбинки гарненький, поблискуючий бузково-синюватими хвильками перламутру револьвер, ступає до Нептуна й якийсь мент дивиться на відвернену вбік байдужу, чужу, вперту голову. Софі похололими вухами чує, як голос принцеси стає тихий, ледве чутний, тьмяний:
– Нептуне! Ходімо! Чуєш?.. Ну, Нептуне!
Нептун не чує.
Тоді Софі бачить поширеними, заціпенілими очима, як принцеса Еліза помалу підводить руку, перехиляє дуло
Помережаними губами раптом одкидається назад і падає набік. Та сама голова, яку принцеса несамовито, з жагою цілувала ще три дні тому і сама розчісувала її білі шовкові патли!
Одвернувшись і не глянувши більше ні разу, принцеса йде алеєю назад, до палацу. Вона не повертається й не кличе Софі: вона знає, що два кроки від неї з неминучістю явища природи йде невеличка, струнка, худенька постать із гладенько причесаною попелястою голівкою й лагідними покірними очима.
При
А там, позаду, на алеї, з судорожно витягненою лапою лежить десь біла купа Нептуна (Б. Винниченко; 245 сл.).
Завдання до тексту
1. Визначити стиль і тип мовлення.
2. Скласти план до тексту. Орієнтовний план
1. Сонце гойдається на кошлатій купі.
2. Принцеса виймає револьвер.
3. Постріл у голову Нептуна.
4. Принцеса йде алеєю до палацу.
5. “Неминуче явище природи”.
6. Небо розгортає блакитні обійми.
3. Лексична робота. Мент – момент.
4. Словниковий диктант. Записати та пояснити правопис слів. Післядощовий, золото-червоний, сиво-жовтий, бузково-си нюватий, помережаний, тьмяний, невеличкий, злегка, позаду.
5. Питання до тексту.
• Що вийняла з торбинки принцеса Еліза?
• Навіщо принцесі був потрібен револьвер?
• Опишіть трагічний момент загибелі тваринки.
• Хто така Софі?
• Опишіть її.
• Яку картину споглядає принцеса на виході з парку?
6. За складеним планом Переказ – ати текст.