Переказ – ТРАГЕДІЯ В ПАРКУ

Сонце жовтими плямами мрійно гойдається на білій кошлатій купі.

Принцеса Еліза раптом повільно, задумано виймає з торбинки гарненький, поблискуючий бузково-синюватими хвильками перламутру револьвер, ступає до Нептуна й якийсь мент дивиться на відвернену вбік байдужу, чужу, вперту голову. Софі похололими вухами чує, як голос принцеси стає тихий, ледве чутний, тьмяний:

– Нептуне! Ходімо! Чуєш?.. Ну, Нептуне!

Нептун не чує.

Тоді Софі бачить поширеними, заціпенілими очима, як принцеса Еліза помалу підводить руку, перехиляє дуло

перламутрової цяцьки до голови Нептуна, дуло злегка здригується, чується легеньке шипіння, і біла голова з роззявленим ротом і мокрими

Помережаними губами раптом одкидається назад і падає набік. Та сама голова, яку принцеса несамовито, з жагою цілувала ще три дні тому і сама розчісувала її білі шовкові патли!

Одвернувшись і не глянувши більше ні разу, принцеса йде алеєю назад, до палацу. Вона не повертається й не кличе Софі: вона знає, що два кроки від неї з неминучістю явища природи йде невеличка, струнка, худенька постать із гладенько причесаною попелястою голівкою й лагідними покірними очима.

При

виході з парку небо розгортає широченні розгонисті блакитні обійми. Принцеса злегка підводить золото-червону голову: гарне небо, чисте, прозоре й таке легке, що, здається, можна літати в ньому без ніяких апаратів. Тільки на заході, розвішена на просух, рівною смугою простяглася сиво-жовта хмарина. З землі куряться в прозору блакить пахощі засоромлено білих черепіень, ніжно-рожевих яблунь, молодих кущів із дитячими щічками листочків і післядощовоі смачної вогкості землі.

А там, позаду, на алеї, з судорожно витягненою лапою лежить десь біла купа Нептуна (Б. Винниченко; 245 сл.).

Завдання до тексту

1. Визначити стиль і тип мовлення.

2. Скласти план до тексту. Орієнтовний план

1. Сонце гойдається на кошлатій купі.

2. Принцеса виймає револьвер.

3. Постріл у голову Нептуна.

4. Принцеса йде алеєю до палацу.

5. “Неминуче явище природи”.

6. Небо розгортає блакитні обійми.

3. Лексична робота. Мент – момент.

4. Словниковий диктант. Записати та пояснити правопис слів. Післядощовий, золото-червоний, сиво-жовтий, бузково-си нюватий, помережаний, тьмяний, невеличкий, злегка, позаду.

5. Питання до тексту.

• Що вийняла з торбинки принцеса Еліза?

• Навіщо принцесі був потрібен револьвер?

• Опишіть трагічний момент загибелі тваринки.

• Хто така Софі?

• Опишіть її.

• Яку картину споглядає принцеса на виході з парку?

6. За складеним планом Переказ – ати текст.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 2.50 out of 5)

Переказ – ТРАГЕДІЯ В ПАРКУ