Переказ – ШВИДШЕ! ШВИДШЕ!
О боже мій милий, хай уже закінчуються оці нестерпні останні хвилини перед від’їздом.
Усе вже почуто – усі добрі напутні слова, поради, застере-побоювання. Навіщо їх так багато? Та ще при людях, при знайомих і незнайомих.
Може, щоб бачили, який уважний, добрий чоловік і батько? Ні, ні, що я,- обриває ці думки Марія,- він не хизується, хіба я його не знаю? Він справді такий, та гадки не має, як це нудно і здебільшого недоречно.
Вона вже швидко окинула своїм сірим зірким оком усіх, що їдуть, усіх, що проводжають. Чому це в останні хвилини усі
Але диліжанс поки що стоїть. Скільки він стоятиме?!
І вона також хоче швидше відірватися від того життя, що промайнуло за три місяці, як за мить, закрутило, піднесло, збаламутило, обдарувало багатими скарбами і потаємно образило, бучно визнало і нишком укололо. Усе, усе вона помітила і відчула, а що мовчала на все, була завжди зовні спокійна й стримана – так це зовсім не від нерозуміння обставин, а саме тому, що зрозуміла
Вона слухає чоловіка, погоджується, киває головою – знаю, знаю, ти вже казав. Ми на тебе чекатимемо, не затримуйся, будь ласка. Не турбуйся, будь ласка, не самі ж ми їдемо… Але думки її вже не з ним (О. Іваненко; 307 сл.).
Завдання до тексту
1. Визначити стиль і тип мовлення.
2. Скласти план до тексту. Орієнтовний план
1. Нестерпні останні хвилини.
2. Усе вже почуто.
3. Прописні істини.
4. Диліжанс поки що стоїть.
5. А що чекає її там, за кордоном?
6. Вона слухає чоловіка…
3. Лексична робота.
Диліжанс – багатомісна карета для кінного перевезення пасажирів і пошти.
4. Словниковий диктант. Записати та пояснити правопис слів. Диліжанс, петербурзьке, чужоземне, нестерпний, незнайомий,
Недоречно, непереможно, нерозуміння, будь ласка.
5. Питання до тексту.
• Що хвилює головну героїню?
• Чому вона не хоче слухати порад чоловіка?
• Куди прямує Марія?
• Як можна охарактеризувати чоловіка Марії?
• Чому думками Марія вже не з чоловіком?
6. За складеним планом Переказ – ати текст.