Переказ – ЧОМУ ІСНУЮТЬ ПОРИ РОКУ?

Земля здійснює шлях навколо Сонця протягом року. Щорічно в певний час Північна і Південна півкулі навперемінно отримують від Сонця то більше тепла і світла, то менше. В останньому випадку – холоднішає, і світловий день скорочується.

Проведемо експеримент. Направимо промінь ліхтарика прямовисно на квадрат білого картону так, щоб освітлена поверхня являла собою коло. З тієї ж відстані направимо промінь ліхтарика під кутом – освітлена вже велика поверхня, овальної форми, але освітлена слабше, ніж коло. Те ж відбувається і з сонячними

променями. Узимку вони потрапляють під більш гострим кутом, і поверхня, що освітлюється ними, отримує менше світла і тепла, ніж улітку. Протилежна півкуля в цей час повернута до Сонця, вона краще освітлена, отримує більше тепла, і день там довше. На півночі грунт узимку не встигає прогрітися і, вкритий снігом, віддзеркалює промені Сонця (3 Дитячої енциклопедії; 135 сл.).

Завдання до тексту

1. Визначити стиль і тип мовлення.

2. Скласти план до тексту. Орієнтовний план

1. Земля здійснює шлях навколо Сонця протягом року

2. Проведемо експеримент.

3. Вплив Сонця взимку.

3. Словниковий диктант. Записати

та пояснити правопис слів. Узимку, улітку, щорічно, Сонце, експеримент, півкуля, від дзеркалювати.

4. Питання до тексту.

• За який час Земля здійснює оберт навколо Сонця?

• Чи рівномірно Північна і Південна півкулі отримують тепло від Сонця?

• Коли на планеті теплішає, а коли ні?

• У чому полягає експеримент?

5. За складеним планом Переказ – ати текст.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4.50 out of 5)

Переказ – ЧОМУ ІСНУЮТЬ ПОРИ РОКУ?