Ожила Галатея або П’єса “Пигмалион”
У цій п’єсі Шоу використав міф про Пигмалионе, перенесучи його в обстановку сучасного Лондона.. Якщо ожила Галатея була втіленою покірністю й любов’ю, те Галатея Шоу піднімає бунт проти свого творця: якщо Пигмалион і Галатея античності одружилися, то герої Шоу в жодному разі не повинні одружуватися. Безпосереднє завдання Шоу, як він усіляко намагався підкреслити в передмові, – пропаганда лінгвістики, і в першу чергу фонетики. Але це тільки одна зі сторін цікавої, багатогранної п’єси
Це в той же час п’єса великого соціального,
Це
У його п’єсах руйнується ілюзія жизнеподобия. Шоу іронічно обіграє любовну інтригу, показуючи її необов’язковість, і поширює дискусію на всю дію. Драма ідей – добре зроблена драма, дискусія, аналітична композиція, відкритий фінал. З початку 20 століття Шоу рухається до філософської драми, включається у філософські суперечки (Ницше). Пигмалион – звертається до міфу, шукає ірраціональний початок. Пигмалион – аналітична драма
Аналітична, або ретроспективна композиція припускає, що зав’язка п’єси винесена в більш-менш давню давнину. Герої міркують про події, що происшли тоді, і тим самим втягують глядача в обговорення тієї або інший, як правило, соціальної, проблеми. Значення минулого в п’єсах підкреслюється за допомогою натуралістичного мотиву спадковості. Із цим мотивом зв’язується аналіз соціальної проблеми. Драма – у Пигмалион також і філософська комедія – зіткнення різних подань про життя становить сутність конфлікту в п’єсі – посилення комічного початку