ОСОБЛИВОСТІ КОНФЛІКТУ В П’ЄСІ А. Н. ОСТРОВСЬКОГО
ОСОБЛИВОСТІ КОНФЛІКТУ В П’ЄСІ А. Н. ОСТРОВСЬКОГО. Конфлікт це зіткнення двох або декількох сторін, що не збігаються в поглядах, світовідчуваннях. У п’єсі Островського кілька конфліктів, але як же вирішити, який з них головний? В епоху соціологізму в литерату-роведении вважали, що соціальний конфлікт найважливіший у п’єсі. Звичайно, якщо бачити в образі Катерины відбиття стихій-ного протесту народних мас проти сковуючих умов і сприймати загибель Катерины як результат столк-новения її із самодуркою свекрухою, варто визначити жанр п’єси
Драма цей добуток, у якому суспільні й особисті прагнення людей, а іноді й саме їхнє життя виявляються під погрозою загибелі з боку не зави-сящих від них зовнішніх сил. У п’єсі також присутня конфлікт поколінь між Каті-Риной і Кабанихой: нове завжди наступає на п’яти старому, ста-рої не хоче здаватися новому. Але п’єса набагато глибше, ніж це може здатися на перший погляд. Адже Катерина насамперед бореться сама із собою, а не з Кабанихой, конфлікт розвивається не навколо її, а в ній самої
Тому п’єсу можна опреде-лити як трагедію. Трагедія добуток, у якому присутст-вует
Наприклад: Кулигин це людина XVIII століття, воно хоче винайти сонячні годинники, які були відомі ще в античності, або перпетуум мобиле, що є отличитель-ний рисою середньовіччя, або громовідвід. Він сам доходить розумом до того, що давно вже винайшли, а він тільки мріє про це. Він ци-тирует Ломоносова й Державіна це теж риса людини XVIII століття
Борис це вже просвітитель XIX століття, утворений чоло-вік. Катерина ж героїня допетровських часів. Оповідання про її дитинство це оповідання про ідеальний варіант патріархальних до-мостроевских відносин. У цьому світі царів тільки всепроникаю-щая взаємна любов, людина не відокремлює себе від суспільства. Каті-Рина була вихована так, що не могла відмовитися від моральних і моральних законів, усяке порушення їх неминуча смерть
Катерина виявляється як би старше всіх у місті по своє-му світогляду, навіть старше Кабанихи, що залишилася як остання охоронниця домостроївського укладу в Калинове. Адже Кабаниха тільки робить вигляд, що в сім’ї в неї всі як положе-але: її бояться й поважають невістка і її син, Катерина боїться свого чоловіка, і їй однаково, як відбувається все насправді, для неї важлива тільки видимість. Головна героїня попадає в мир, що вона уявляла собі зовсім інакше, і патріархальний уклад внут-ри Катерины руйнується прямо на очах. Багато в чому Варвара вирішує долю Катерины, підбиваючи останню йти на побачення
Без Варвари навряд чи вона зважилася б на це. Варвара ставиться до мо-лодежи міста Калинова, що сформувалася на переломі пат-риархальных відносин. Катерина, потрапляючи в нову для неї середовище, не може зжитися із суспільством, воно далеко їй. Для неї ідеальний чоловік це опора, підтримка, владар. Але Тихін не підтверджує очікувань Катерины, вона разочаровывается в ньому, і в цей мо-мент відбувається зародження нового почуття почуття особистості, що приймає форму почуття любові
Це почуття для Катери-Ны страшний гріх. Якби вона продовжувала жити в патріархальному світі, то цього почуття не було б. Навіть якби Тихін показав свою чоловічу волю й просто взяв би її із собою, вона б за-була про Бориса назавжди. Трагедія Катерины в тім, що вона не вміє лицемірити й причинятися, як Кабаниха. Головна героїня п’єси, моральна, з високими моральними вимогами, не вміє пристосовуватися до життя. Вона не змогла жити далі, порушивши один раз закони
Те почуття, що зародилося в Ка-Терине, не може втілитися в ній до кінця, і вона, не упокорюючись із вчиненим, робить ще більший гріх самогубство. П’єса це трагедія головної героїні, у якій немаловажну роль зіграла епоха перелому патріархальних відносин