ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША А. КОСТЕЦЬКОГО “БУДЕ ДЕНЬ ВЕСЕЛИЙ”
Мета: узагальнити знання учнів; вдосконалювати навички читання; виховувати шанобливе ставлення до оточуючих.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
– У ставку гуськом стоять
Гусенята й гуска,
Гусенята плюскотять,
Гуска носом плюска.
Г. Бойко
2) Робота над чистомовкою.
Ра-ра-ра – розпочалася гра.
Ру-ру-ру – ми продовжуємо гру.
Ри-ри-ри – книжечку бери.
Ре-ре-ре – ми співаєм соль, мі, ре.
Рі-рі-рі
2. Читання тексту “мрія збулася”
3. Пісня “Треба всім нам привітатись”
Треба всім нам привітатись:
– Добрий день.
Дружно весело сказати:
– Добрий день.
Приспів:
Вліво-вправо повернемось,
Туди-сюди усміхнемось.
– Добрий, добрий, добрий день!
Яке гарне у нас свято.
– Добрий день.
Як гостей у нас багато.
– Добрий день.
Всіх гостей ми привітаєм:
– Добрий день.
І здоров’я побажаєм.
– Добрий день.
III. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ (с. 151)
1. Розповідь учителя
– Як приємно бачити усміхнене обличчя,
2. Опрацювання вірша А. Костецького “Буде день веселий”
1) Читання тексту вчителем.
– Кому адресований вірш?
2) Читання слів.
Прокинься встане
Привітайся ранок
Умийся навколо
Одягнися обов’язково
Усміхнися ласкавим
– Прочитайте двоскладові (трискладові) слова; слова з буквою о; слова з буквою “йот”; які закінчуються на – ся.
3) Гра “Бджілки”. Самостійне напівголосне читання вірша учнями.
– Який настрій викликає вірш? Чому?
– З якою силою голосу його треба проказувати?
4) Читання вірша учнями “ланцюжком”.
– Яка головна думка цього вірша?
5) Гра “Читає Незнайко”.
Ти прокинься рано-рано,
Лиш над містом сонце зійде (встане),
Привітайся з ластівками,
З кожним променем яскравим (ласкавим).
6) Робота за малюнком.
– Кого ви бачите на малюнку?
– Прочитайте речення, що відповідають малюнку.
3. Робота над прислів’ями
– Слова щирого вітання дорожчі за частування.
– Одне приємне слово – наче сад.
– Ввічливих і лагідних скрізь шанують.
4. Виконання завдань
– Ось ми й завершили навчання за Букварем. Перевіримо ваші знання!
– Скільки голосних звуків є в українській мові? (6) А скількома буквами вони позначаються? (10)
– Назвіть парні тверді і м’які приголосні. Який м’який приголосний не має парного твердого?
– Назвіть приголосні звуки, які бувають тільки твердими і не мають парних м’яких приголосних.
– Якими звуками і буквами відрізняється кожна пара слів між собою? (Полиця – палиця; голка – гілка; лук – лак)
– Спробуйте сім перетворити на сир, а сало перетворити на силу.
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
– Чого ви навчилися за Букварем?
– Подякуємо вашому першому підручнику за отримані знання!