Оповідання В. Г. Распутіна “Уроки французького”. С. начення назви оповідання. Гуманізм оповідання
Гуманізм, доброта й самопожертва вчителя. Повість В. Г. Распутіна “Уроки французького” переносять нас у далекий післявоєнний час. Для нас, сучасних читачів, часом буває важким зрозуміти всі ті обставини, у яких жили люди в той нелегкий час. Голодуючий хлопчик, головний герой повести, не виключення, а скоріше правило Адже саме так жили більшість людей. У хлопчиська немає батька, а в сім’ї, крім нього, багато дітей. Змучена мати не може прокормити всю сім’ю. Але проте вона відправляє старшого сина вчитися Вона вірить у те, що в нього буде
Адже дотепер нічого гарного в його житті не відбувалося. Головний герой розповідає, як “ковтав сам, і змушував ковтати свою сестричку вічка пророслої картоплі й зерен вівса й жита, щоб розвести посадки в животі – тоді не прийде увесь час думати про їжу”. Незважаючи на голод, холод і позбавлення, головний герой – талановитий і здатний хлопчик.
Це відзначають всі Саме тому, як згадує головний герой, “мати, всупереч всім нещастям, зібрала мене, хоча до того ніхто з нашого села в районі не вчився”. На новому місці хлопчиськові доводитися нелегко. Нікому він тут не
У суворий нелегкий час у кожного прагнення вижити самому й урятувати своїх дітей. До чужої дитини нікому немає справи. Головний герой – це хлопчисько зі слабким здоров’ям, позбавлений підтримки й турботи близьких Він часто буває голодним, страждає від запаморочень, До того ж його продукти дуже часто крадуть.
Однак спритна дитина шукає свій вихід з положення, що створилося. І знаходить. Хлопчисько починає грати на гроші, хоч, з погляду шкільного начальства, такий учинок був сьогоденням злочином Але саме гра на гроші дає можливість головному героєві купувати собі молоко: при його недокрів’ї молоко просто необхідно.
Не завжди удача посміхається йому – нерідко хлопчиськові доводитися голодувати. “Голод тут зовсім не походив на голод у селі. Там завжди, і особливо восени, можна було щось перехопити, зірвати, викопати, підняти, в Ангарі ходила риба, у лісі літав птах.
Отут для мене всі навколо були порожньо: чужі люди, чужі городи, чужа земля”. На допомогу головному героєві зовсім зненацька приходить молода вчителька французької мови, Лідія Михайлівна Вона розуміє, наскільки важко хлопчикові, відірваному від будинку й рідних. Але сам головний герой, що звик до суворих умов, не приймає допомоги від учительки. Хлопчикові важко бувати в неї в гостях, пити чай, яким вона його пригощає.
І тоді Лідія Михайлівна йде на хитрість – відправляє йому посилку. Але звідки міській дівчині знати, що глухий деревеньке немає й не може бути таких продуктів, як макарони й гематоген. Однак учителька не залишає думок допомогти хлопчикові. Її вихід простий і оригінальний Вона починає грати з ним на гроші, причому намагається робити все можливе, щоб виграв саме він, У цьому вчинку проявляється дивна доброта молодої вчительки. Назва оповідання “Уроки французького” змушують нас задуматися про роль цього предмета в суворі післявоєнні роки.
Тоді, вивчення іноземних мов здавалося розкішшю, непотрібної й марної. А тим більше зайвим здавалася французька мова в селі, де учні ледь-ледь могли освоїти основні предмети, казавшиеся необхідними. Однак у житті головних героїв саме уроки французького зіграли головну роль.
Молода вчителька Лідія Михайлівна дала дитині уроки доброти й гуманізму. Вона показала йому, що навіть у найсуворіші часи є люди, здатні простягнути руку допомоги. Той факт, що вчителька знаходить такий вишуканий спосіб допомогти дитині, як грати з ним на гроші, говорить багато про що.
Адже, натрапивши на нерозуміння й гордість із боку дитини, коли вона намагалася відправити йому посилку, Лідія Михайлівна могла б відмовитися від подальших спроб. Директор школи, Василь Андрійович, незважаючи на свій солідний вік, не зміг зрозуміти щирі мотиви, що керували молодою вчителькою. Він не зрозумів, заради чого Лідія Михайлівна грає на гроші зі своїм учнем.
Що ж, директори засуджувати не можна. Адже далеко не кожна людина має особливу чуйність і добротою, що дає можливість зрозуміти іншу людину. Дитинство – це особлива пора. Всі, чим живе людина в цей період, запам’ятовується йому надовго.
Не випадково саме спогаду впливають на все подальше життя. Виховувати потрібно не словами, а вчинками. Гарні слова нічого не значать, якщо людина поводиться не кращим образом. Молода вчителька залишила в душі хлопчика спогаду про доброту й чуйність. І можна бути впевненим, що на все своє життя він це запам’ятав.
Гуманізм оповідання в тім, що в будь-яких умовах є хтось, хто зможе простягнути руку допомоги, нехай навіть йому самому буде нелегко. Адже напевно сама Лідія Михайлівна не була багата, їй було так само важко матеріально, як і всім навколо. І проте вона готова відмовляти собі в чомусь заради свого учня. Щира доброта проявляється, якщо мова йде про слабкі й беззахисні. Хлопчик саме такий.
Він може здатися гордим, не по-детски суворим і навіть трохи озлобленим. На жаль, таке життя, сувора, до якої він уже звик. Навіть увага з боку вчительки не може зробити хлопчика ледве податливіше, Але навіть, незважаючи на це, оповідання залишає в нас гарний настрій, він дозволяє відчути віру в людей, у їхню гуманність і милосердя
Схожі твори:
- Оповідання про літературного героя (по оповіданню В. Распутіна “Уроки французького”) Тим більше він зауважує добра в людях. Л. Толстой Прочитавши оповідання Валентина Распутіна, я зрозуміла, що нічого подібного ще не читала. Який цікавий і парадоксальний добуток! До цього попадалися повчальні оповідання, де все ясно й зрозуміло: хто гарний, хто поганий. А тут усе перемішано. Добрий, розумний, талановитий хлопець, а грає...
- Переказ Уроки французького Распутіна В. Г План переказу 1. Хлопчик їде з рідного села в райцентр продовжувати своє утворення. 2. Важке життя героя в місті. 3. Федька, син господарки, знайомить його із хлопцями, які грають на гроші 4. Хлопчик учиться грати в “чику”, починає вигравати й купує на виграні гроші молоко. 5. Героя б’ють нечесно граючі...
- Моє відношення до вчинку вчительки (по оповіданню Распутіна “Уроки французького”) Цей хлопчик народився в селі, у бідній сім’ї. У його матері було троє дітей, він – самий старший. Здавалося б, нічого гарного, але Природа наділила хлопчика прекрасним розумом і працьовитістю. І його мати всупереч всім нещастям зібрала й відправила його в район на навчання. Учився головний герой добре, дуже відповідально...
- Уроки доброти (По оповіданню В. Г. Распутіна “Уроки Французького”) У школі він учився добре, на одні п’ятірок, крім французької мови, йому не давалася вимова. Лідія Михайлівна, учителька французького, слухаючи його, безсило морщилася й закривала ока. Але вона, по праву класного керівника, внимательней ставилася до учнів, чим інші вчителі. А коли довідалася, що хлопчик грає на гроші, то викликала його...
- Твір по оповіданню В. Г. Распутіна “Уроки французького” Оповідання “Уроки французького” має автобіографічну основу. Автор зобразив у добутку свою вчительку, що зробила для нього багато доброго. Образ Лідії Михайлівни займає в оповіданні дуже важливе місце, тому що, по переконанню автора, саме з жіночими образами зв’язані подання про всім прекрасному й людяному. Саме жінкам приділяється важлива роль у порятунку...
- Скорочено Уроки французького Распутіна В. Г Хлопчик пішов у п’ятий клас у сорок восьмому році. Правильней сказати, поїхав: у них у селі була тільки початкова школа, тому його відправили вчитися далі в райцентр. Голод у той рік ще не відступив, а їх у матері було троє. Важко сказати, як зважилася мати відпустити сина в район: жили...
- Юний герой і його вчителька (по повісті В Г Распутіна “Уроки французького”) Її дія розвертається в голодні післявоєнні роки. Головний герой, хлопчисько, змушений виїхати з будинку, щоб продовжувати навчання. Навіть якби він залишався будинку, те вбогість і голод були б для нього так само важкі. Але вдалині від рідного села, від матері, від будинку йому важче подвійно. Мати не може йому допомогти,...
- Значення назви оповідання. Гуманізм оповідання Гуманізм, доброта й самопожертва вчителя. Повість В. Г. Распутіна “Уроки французького” переносять нас у далекий післявоєнний час. Для нас, сучасних читачів, часом буває важким зрозуміти всі ті обставини, у яких жили люди в той нелегкий час. Голодуючий хлопчик, головний герой повести, не виключення, а скоріше правило. Адже саме так жили...
- Образ учительки в оповіданні В. Г. Распутіна “Уроки французького” Оповідання “Уроки французького” доріг Распутіну спогадами про дитинство, отом, що саме в цьому віці людин розуміє, що таке добро, що не проходить безвісти і як найвища цінність, що залишається в душі. Про те, з якими труднощами майбутній письменник зштовхнулися в районному центрі, куди його привезла мати продовжувати навчання в п’ятому...
- Твір про літературного героя (по оповіданню “Уроки французького”) Прочитавши оповідання Валентина Распутіна, я зрозуміла, що нічого подібного ще не читала. Який цікавий і парадоксальний добуток! До цього попадалися повчальні оповідання, де все ясно й зрозуміло: хто гарний, хто поганий. А тут усе перемішано. Добрий, розумний, талановитий хлопець, а грає на гроші. Але це йому необхідно, щоб вижити в...
- Безкорисливе добро вчителя в оповіданні Распутіна “Уроки французького” “Дивно: чому ми так само, як і перед родителями, щораз почуваємо свою провину перед учителями? І не за те зовсім, що було в школі, – ні, а за те, що сталося з нами після”. З такого повчального судження починається блискуче оповідання Валентина Распутіна “Уроки французького”. З мудрим гумором, добротою, людяністю,...
- Особливості проблематики одного із творів Валентина Распутіна (“Уроки французького”) Із цієї повчальної точки зору починає своє чудове оповідання Валентин Распутін – “Уроки французького”. З мудрим гумором, добротою, людяністю, а саме головне, із глибокою психологічною точністю малює письменник взаємини голодного учня з молодою вчителькою. Оповідання протікає неквапливо, з життєвими тонкостями, однак ритм його непомітно заволодіває читачем, як не займає інший...
- Особливості проблематики одного з добутків В. Распутіна “Уроки французького” З такого повчального судження починається блискуче оповідання Валентина Распутіна “Уроки французького”. З мудрим гумором, добротою, людяністю, а головне, з повною психологічною точністю описує письменник взаємини голодного учня з молодою вчителькою. Оповідання тече неспішно, з побутовими подробицями, але ритм його непомітно захоплює читача, як не захоплює інший пригодницький роман сучасних “писак”....
- Особливості проблематики одного з добутків В. Г. Распутіна (“Уроки французького”) З такого повчального судження починається блискуче оповідання Валентина Распутіна “Уроки французького”. З мудрим гумором, добротою, людяністю, а головне, з повною психологічною точністю описує письменник взаємини голодного учня з молодою вчителькою. Оповідання тече неспішно, з побутовими подробицями, але ритм його непомітно захоплює читача, як не захоплює інший пригодницький роман сучасних “писак”....
- Моральність і гуманізм сучасної прози (по повістях Распутіна) Важко знайти в історії літератури добуток, у якому не осмислювалися б проблеми духу й моральності, не відстоювалися б морально-етичні цінності. Творчість нашого сучасника Валентина Распутіна не становить у цьому зв’язку виключення. Я люблю всі книги цього письменника, але особливо мене потрясла повість “Пожежа”, опублікована в часи перебудови. Событийная основа повести...
- Зміст назви повести В. Распутіна “Живи й помни” В. Распутін. Живи й помни Однієї із кращих книг про війну заслужено вважається повість В. Распутіна “Живи й помни”, що відразу пос-ле її видання в 1974 році викликала жвавий інтерес не толь-до серед радянських читачів, але й дуже незабаром одержала європейське визнання. “Живи й помни” – це книга не тільки...
- Зміст назви оповідання А. Чехова “Хамелеон” Видатний російський письменник А. Чехов починав свій творчий шлях як автор невеликих гумористичних оповідань. Проте маленькі за обсягом твори були наповнені глибиною змісту, широтою узагальнень. Серед ранніх творів письменника одним із найпопулярніших було оповідання “Хамелеон”. Прочитавши назву твору, читач може припустити, що мова в ньому піде про природу, вивчення тваринного...
- Сенс назви оповідання А. П. Чехова “Хамелеон” Хамелеон – це ящірка, яка, пристосовуючись до змін навколишнього середовища, змінює колір. Звичайно, у маленькому містечку, де відбуваються події чеховського оповідання, мова не йде про зоологічні дослідження. І навіть не про плазуна мова, а про звичайнісінького собі собаку невідомого хазяїна, цуценя, що опинилося в центрі подій на майдані і, захищаючи...
- Сенс назви оповідання А. П. Чехова “Товстий і тонкий” “Товстий і тонкий”… Так Антон Павлович Чехов назвав одне з своїх найвідоміших оповідань. Чехов завжди любив давати прізвища або прізвиська, які підкреслювали якусь характерну особливість персонажа. Але я не думаю, що автор назвав своїх героїв, зважаючи на їхні фізичні особливості, а радше посилаючись на їхні духовні якості. А. П. Чехов...
- Сенс назви оповідання А. П. Чехова “Людяна у футлярі” Всією своєю творчістю А. П. Чехов хотів пробудити в людях бажання “берегти в собі людину”. Автор вів читача через зрозуміле і близьке для нього до узагальнюючого висновку про всю систему життя, пробуджуючи суспільну громадянську Свідомість. Бєлікову, героєві оповідання “Людина в футлярі”, притаманне прагнення до мертвої форми – все заточити у...