Образ князівни Марьи
У романі “Війна й мир” Толстої рисуне майстерно й переконливо неякдо типів жіночих характерів і доль. Рвучка й романтичная Наташа стає в епілозі роману “плодокручений самкою”, осередком материнских життєвих енергій. Гарна, развращенная й екзотично дурна княгиня елен Курагина, що втілила в собі всі достоїнства й недоліки столичного суспільства, княгиня Друбецкая – мати-квочка, юна “маленька княгиня” Ліза Волконська – ніжний і скорботний ангел оповідання, і, нарешті, князівна Марья, сестра князя Андрія. Князівна безвиїзно
І далі Толстой немов уражений побаченим: “Ока князівни, більші, глибокі й променисті (начебто промені теплого світла іноді снопиками виходили з них), були так гарні, що дуже годинате, незважаючи на некрасивість усього чица, очі
Те, що ока – зеркало душі, загальне місце. Але душу князівни дійсно прекрасна, добра й ніжна. І це її світлом лучаться очі Марьи. Князівна Марья розумна, романтична й религиозна.
Вона покірно переносить ексцентрическое поводження батька, його здівки й глузування, не перестаючи бесконечно глибоко й сильно любити його. Вона любить “маленьку княгиню”, любить свойого племінника Миколи, любить зрадившишую її компаньйонку-француженку, любіт брата свого Андрія, любить, не вміючи виявити це, Наташу, любить порочного Анатоля Курагина. Її любов така, що всі находящиеся поруч підчиняются її ритмам і рухам і растворяются вней. Толстой наділяє князівну Марью здивуйтельной долею. Він реалізує для неї будь-які, самі сміливі романтичні мрії провінційної панянки.
Вона періживає зраду й смерть близьких, її спасает з рук ворогів бравий гусар Николинька Ростов, її майбутній чоловік (як отут не вспомнитка Козьму Пруткова: “Якщо хочеш бути гарним – ходи в гусари”). Довге томління взаємної закоханості і юшкаживаний, і наприкінці – весілля й счастливая сімейне життя. Іноді складається враження, що автор добірно й розумно пародіює незліченні французькі романи, які були невід’ємною частиною “жіночого миру” і робили значительное вплив на формування духовного миру російської панянки початку XIX століття. Звичайно, це не пряма пародия. Толстой занадто великий для цього.
Особливим літературним прийомом він всякий раз виводить князівну Марью за предели сюжету. Щораз здраво й логічно вона осмислює будь-яке “романтическое” або близьке до цього сполучення подій. (Згадаємо її реакцію на адюльтер Анатоля Курагина й француженки Бурьен). Її розум дозволяє їй стояти обома алегами на землі. Її розвинена романами мрійність дозволяє їй мислити якусь паралельну, другу “романтическую” реальність.
Її релігійність виникає з її морального почуття, а воно добросердечно й відкрито миру. Безсумнівно, у цьому контексті привлекает увага її літературна предшественница. Це, звичайно ж, Лизанька з “Пікової дами” Пушкіна. У деяких випадках малюнок їхніх доль збігається до дріб’язків “Лизавета Іванівна була домашней мученицею, – пише Пушкін, – вона розливала чай і одержувала догани за зайвий шматок цукру; вона вголос читала романи й винуватий була у всіх помилках автора”.
Як отут не згадати життя князівни Марьи з її батьком у Лисих Горах і в Москві! В образі князівни Марьи набагато меньше літературної типовості й набагато більше живої трепетної душі й чоловеческой привабливості, чим у других жіночих персонажів роману. У її долі разом з автором живу участь приймаємо й ми, читачі. У всякому разі, щире задоволення діставшиляет опис її затишного сімейного щастя з обмеженим, але глибоко любимим чоловіком серед дітей, рідних і близьких
Схожі твори:
- Образ князівни Марьі в романі “Війна й Мир” У романі ” Війна й мир” Толстої малює майстерно й переконлива кілька типів жіночих характерів і доль. Рвучка й романтичная Наташа стає в епілозі роману “плідною самкою”, осередком материнських життєвих енергій. Гарна, розбещена й екзотично дурна княгиня Елен Курагина, що втілила в собі всі достоїнства й недоліки столичного суспільства, княгиня...
- Взаємозв’язок образів Жюли Карагиной і Марьи Болконской Старий граф Безвухої умер. Князь Василь не встиг знищити його заповіт на користь Пьера й взяти всю спадщину Безухова собі. Пьер нічого не зрозумів в історії із заповітом – він думав про іншому. У цьому стані нерозуміння Толстой залишає його й переносить нас у будинок іншого єкатерининського вельможі, останнього, що...
- УЛЮБЛЕНА ГЕРОЇНЯ Л. Н. ТОЛСТОГО УЛЮБЛЕНА ГЕРОЇНЯ Л. Н. ТОЛСТОГО. Мова йтиме про улюблену героїню Толстого, виходить, про Наташе Ріс-Товой? Немає. І не про Ганну Карениной, що автор все-таки осуж-дає. Автор, помітьте, а не читачі, їм цього права автор не дає, що підкреслено вже в епіграфі кроману. Сказати, що Толстой створив целую галерею жіночих образів,...
- Володимир Дубровский, образ Марьи Кириловны й Троекурова Читаючи про дозвільний времяпрепровождении юного Володимира в колі своїх друзів, представляєш, забігаючи наперед, цього парубка в недалекому майбутньому отаким самовдоволеним, глухим до чужих лих, а часом і жорстоким паном подобою Кирилы Петровича Троекурова. Але дуже незабаром починаєш розуміти, що подання ці були помилковими, тому як Володимир Дубровский теперішній син свого...
- Опис Марьи Кириловни Троекуровой у повісті “Дубровский” На сторінках повести А. С. Пушкіна “Дубровский” ми зустрічаємося із двома найбільше повно змальованими жіночими образами: Маші Троекуровой і няньки Володимира Дубровского – Єгорівни. Ні різниця в літах, ні приналежність до різних станів не заважають цим жінкам здаватися нам однаково привабливими. Що стосується головної героїні повести, Марьи Кириловни Троекуровой, те,...
- Обломів характеристика образа Марьи Михайлівни ОБЛОМІВ (Роман. 1859) Марья Михайлівна – тітка Ольги Іллінською, що виховує племінницю після смерті батьків. Образ подібної наставниці характерний для російської літератури XIX в. Світосприймання Ольги зложилося таким, яким воно з’являється в романі, багато в чому завдяки саме М. М. , що надала своїй вихованці досить волі для прояву щиросердечних...
- Гармонія й краса у творчості Л. Н. Толстого Співай солодкозвучний гімн священній красі! Вона одна живе, безгрішна й споконвічна, Смерть може розкидати мирів тремтячий рій, Але краса горить, народжуючись нескінченно… Депонт де Лиль, “Гипапсия” Людина завжди прагне до гармонії, до піднесеного й доконаному – у собі й поза собою, і багато в чому зміст усього цього він виражає...
- Хто гідний любові? Твір по новелі Стендаля “Ванина Ванини” Що таке любов і хто її гідний? Із чого починається це почуття? Як його зберегти? Ці вічні питання хвилювали людство за всіх часів. Вони не залишили байдужими й французьким письменником Стендаля. Його новела “Ванина Ванини” – історія любові молодих італійців. Ми знайомимо з головною героїнею добутку на великосвітському балі, куди...
- Образ княжни Марії у романі “Війна і мир” У романі Льва Миколайовича Толстого “Війна і мир” в жіночих образах зображені різні характери, різні долі і різні типи жінок. І всі жіночі персонажі значущі, але, кожен по-своєму. Наташа Ростова, Яка, за словами Толстого, в ув’язненні роману стає “плодовитого самкою”, тобто знайшовши щастя в сім’ї і материнство. Елен Курагіна, яка...
- Образ Маші Троекуровой Що стосується головної героїні повести, Марьи Кириловны Троекуровой, те, на мій погляд, образ її перегукується з образом головної героїні іншого добутку А. С. Пушкіна – Тетяною Ларіній. В “Дубровском” це просто, якщо можна так виразитися, начерки, обрису того улюбленого образа, яким стане згодом для автора Тетяна. У моєму поданні Маша...
- Портрет у романі Л. Н. Толстого “Війна й мир” Особливістю творчого методу Д. Н. Толстого у романі “Війна й мир” є не просто психологізм і деталізація портрета, а зображення персонажів у всьому спектрі їхніх щиросердечних рухів, почуттів і станів. “Є живописці, які знамениті мистецтвом уловляти відбиття лучачи на швидко, що котяться хвилях, тріпотіння світла на шелестких листах, переливи його...
- Жіночі образи у романі Толстого “Війна і Мир” Роман “Війна й мир” спочатку був задуманий автором як роман про декабриста, що вертається в 1856 році з посилання. Але чим більше Толстой працював з архівними матеріалами, тим більше розумів, що, не розповівши про саме повстання й ще глибше – про війну 1812 року, не можна написати роман на необхідному...
- Один раз на контрольній… (оповідання) Контрольна робота… Р-р-Р! Навіть щучит неприємно! А якщо ця контрольна зараз, так ще й по математиці, – тоді )го просто жах! Але й у контрольній роботі іноді бувають приємні моменти. Ви не вірите? Отож послухайте, що трапилося на контрольній по математиці. Марья Петрівна роздала завдання по варіантах і села очікувати...
- Образ княжни Мар’ї у романі Л. М. Толстого “Війна і мир” У романі “Війна і мир” Толстой малює майстерно і переконливо кілька типів жіночих характерів і доль. Рвучка і романтична Наташа стає в епілозі роману “плідною самкою”, осередком материнських життєвих енергій. Гарна, розбещена і екзотично дурна княжна Елен Курагіна, що втілила в собі всі достоїнства й недоліки столичного суспільства, княжна Друбецька...
- Батько й син Болконские в романі Л. Н. Толстого “Війна й мир” У книзі діють два батьки й два сини Болконских. У моєму творі Мова йтиме й про старого князя Бол-Кінському, його взаєминах із сином, і про князя Ан-Дрее в ролі батька. Тільки в цій темі варто бачити не просто сімейну проблематику, зв’язану в книзі Тол-Стого також і з образами Ростових, Курагиных,...
- Однажды на контрольной Контрольная работа… Бр-р-р-р! Даже звучит неприятно! А если эта контрольная сейчас, да еще и по математике, – тогда это просто ужас! Но и в контрольной работе иногда бывают приятные моменты. Вы не верите? Так вот послушайте, что случилось на контрольной но математике. Марья Петровна раздала задания по вариантам и села...
- Образ “високого неба” у романі Л. Н. Толстого “Війна й мир” Шкільний твір по роману “Війна й мир”. Неправда, що в людини немає душі. Вона є, і це саме добре, прекрасне, велике, що має людина. Пізнати, зрозуміти душу – це дано не всім. Наука про душ, мораль, моральність (а ці поняття нерозривно зв’язані) – найцікавіша й складна. І є два чоловіки,...
- Образ Анни Кареніної в літературній критиці Анна – грішниця “Анна забыла любовь и бога и умерла” (М. Громека). “Анна изменила мужу, бросила сына и сделалась “потерянной женщиной” (В. Вересаев). Анна – свята “…Рабству она предпочла смерть… Именно в этом мы ощущаем духовную красоту и поэзию жизни и борьбы Анны” (Н. Успенский). “В чем же она вино...
- Образ Маші Троекуровой у повісті А. С. Пушкіна “Дубровский” Маша Троекурова, як і інші героїні Пушкіна, росла в сільській тиші, на лоні природи. Мати їй замінила нянька, добра, скромна селянська жінка, що знала незліченну кількість народних казок і пісень і із задоволенням передававшая їхній своїй вихованці. Дівчинка росла вразливої й чуйної до чужого горя. Пізніше вона, “перерва твору всякого...
- Образи батька й сина Болконских у романі “Війна й мир” Старий Болконский нестерпний. Він отруює життя князівни Марьи безглуздими уроками математики. Він принижує дочку в присутності сторонніх – навіть не просто сторонніх, а людини, що приїхав до неї свататися: “Ти при гостях причесана по-новому, а я при гостях тобі говорю, що вперед не смій ти переодягатися без мого попиту”, “…спотворювати...