МІФОЛОГІЧНА Й БІБЛІЙНА СИМВОЛІКА В

МІФОЛОГІЧНА Й БІБЛІЙНА СИМВОЛІКА В. цей унікальний добуток, загальновизнано є одним із кращих скарбів світової літератури. Цей роман є одним з тих деяких створінь росіян писате-лий, які відомі звичайним людям в усьому світі. Хоча називають романом, цей термін не зовсім підходить для даного твору, адже в ньому переплелася величезна кількість жанрів і добутків, починаючи властиво романом і закінчуючи Євангелієм. Товстої також висуває у свій собст-венний погляд на релігію, синтезуючи її з різних вірувань і пропускаючи все це через фільтр своєї

філософії. Але в произведе-нии не багато прямих натяків Толстої передає свої ідеї через улюблений прийом всіх російських письменників символ. Символіка издавно є кращим засобом для передачі думок автора, адже той, хто хоче й кому потрібно, завжди відшукає ті знаки, по кото-рим можна зрозуміти автора, а той, кому не потрібні думки автора, просто нічого не помітить

Символи звичайно ж використовували й до Толстого. Так, Гоголь у поемі активно использо-вал цей прийом і сховав за павутиною символів основну ідею поеми, зберігши її від чужих нерозуміючих очей. Любив цей прийом і Тургенєв, сховавши в образі Базарова

образ Эдипа.

Оскільки релігія Толстого була різнобічної, те й симво-лы релігії зустрічаються дуже різні. Деякі можна віднести до християнства, інші ж тяжіють до античності або східної ми-фологии. Але основними символами є, мабуть, християн-ские.

Основним героєм, що несе на собі великий вантаж толстовської релігії, є князь Андрій. Його ім’я говорить саме за себе, адже воно таке ж, як в апостола Андрія, що, по легенді, ос-вятил Русь. Князь Андрій так само більше відмінюється до росіянці лантух-турі, ніж кзападной.

Цьому можна протиставити Пьера Безухова, що захоплений масонством і довго жив у Франції. Апостол Петро освятив Європу, таким чином, ім’я Пьера, змінений-ное на французький манер, явно вказує на його зв’язок з апостолом Петром. Андрій живе в Лисих Горах, а Христос був розп’ятий на Голго-Фе Лисій горі

Таким чином, образ князя Андрія перетинається з образом Христа, і протягом всієї книги можна виявити ще кілька місць, що явно вказують на зв’язок князя Андрія із Христом. Так, наприклад, під час сцени в лазареті після Бородін-Ского бою на операційних столах лежать троє: Болконский, Анатоль Курагин і простий солдат. Ці столи схожі на три крес-та, на яких розіпнули Христа й двох злочинців. Один з них увірував у Христа й воскрес

Так і Анатоль лежить разом із князем Андрієм на операційних столах, і якщо Андрій Хрис-Тос, те Анатоль це один із грішників, і він воскреє, тому що Андрій прощає йому його гріхи й. відпускаючи їх, дає йому вічне життя. Також на зв’язок між князем Андрієм і Христом указує й те, що вони в 33 року й обоє минулого віддані батьком на смерть, адже це Микола Андрійович Болконский хоче, щоб син служив в армії. Але чимало християнських мотивів зустрічається й поза образом князя Андрія. Так, наприклад, проводирем святого воїнства яв-ляется Архангел Михайло, а московське ополчення збиралося слів-але на святу битву з антихристом Наполеоном

Отже, Михайло Илларионович Кутузов втілює в собі Архангела Ми-хаила. Якщо піти далі, те можна помітити, що Кутузов предпо-читає відступ настанню, бачачи в цьому погибель француз-ского війська, тобто діє за принципом святого воїнства не противитися злу воно саме знищить себе. Той же мотив можна помітити в момент, коли князь Андрій зі своїм полком коштує й нічого не вживає під обстрілом ворожих військ. Та й весь Бородінський бій можна вважати толстовською версією Арма-Геддона. Зустрічаються в і більше дрібні мотиви

Напри-Мір, мотив свічі. Вона позначає душу людини. Цей мотив про-злежується насамперед тоді, коли нянька під час пологів ма-ленькой княгині запалює вінчальні свічі Лізи й князя Анд-Рея. Вінчальні свічі це свічі загальної душі сім’ї, їх можна запалювати тільки в найважчі мінути життя

Але в той момент, коли нянька запалює свічі, уривається вітер і гасить їх, і, як наслідок, Ліза вмирає. Також часто зустрічається мотив ангела й Наташа, і князь Андрій хочуть літати. Але адже релігія Толстого не складається тільки із християн-ства, у нього є мотиви й інших религий. Так, можна помітити мотиви античних міфів

Можна простежити тему мойр трьох су-ществ, які пряли нитка життя й отмеряли, скільки кому жити. Ми зустрічаємо цей мотив у декількох місцях: насамперед, Ліза в’яже в салоні Ганни Павлівни, по-друге, князь Андрій просить Наташу навчитися в’язати, але вона роняє клубок, і князь Андрій умирає. Також зустрічається багато мотивів слов’ян-ской міфології. Так, наприклад, Наташа й Соня ворожать на звужене-го, і перед цим вони переодягаються в гусара й черкеса святоч-ные мотиви

Князь Андрій збирає полинь символ забуття, тому що він шукає заспокоєння й сну. Андрій також розмовляє з дубом слов’янським деревом предків і мудрості. Є також і мотиви східних религий. Князь Андрій це один з епітетів Будди, тому що Будда пробу-дился під деревом, а князь Андрій під дубом. По Толстому, душа не постійна, вона увесь час міняється. Це перегукується з даос-ским поданням про душ

Таким чином, можна сказати, що це книга книг, її не можна до кінця зрозуміти й не можна вичерпати всього її смыс-лы. Так само, як не можна знайти всіх символів, через які Тол-Стій доносить до нас своєї ідеї


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 2.50 out of 5)

МІФОЛОГІЧНА Й БІБЛІЙНА СИМВОЛІКА В