Мета. Ознайомити учнів з декоративно-ужитковим мистецтвом
Мета. Ознайомити учнів з декоративно-ужитковим мистецтвом, народною іграшкою.
Вчити дітей перетворювати, стилізувати реальну форму в декоративну, використовувати народний візерунок в оформленні ескізу народної іграшки, вдало підбирати кольори, точно передавати форму.
Розвивати творчість.
Виховувати естетичний смак любов до народних іграшок.
Завдання, шо закладені в основний зміст уроку.
Вчити учнів бачити спільне і відмінне у реальній і декоративній формах. Вчити розуміти значення візерунків, що прикрашають іграшку.
Демонстрація зразків народних іграшок привернення уваж до різнома-н’пностіхудожніх оформлень. Виконання ескізу, переробка реальної форми на декоративну (стилізація). Виконання роботи в кольорі, створення форми оздоблення візерунком. Обговорення результатів.
Мистецька абетка.
ДЕКОРАТИВНИЙ РОЗПИС – сюжетні або орнаментальні малярські зображення.
ОРНАМЕНТ – візерунок з ритмічно упорядкованих елементів, що використовуються для оздоблення предметів.
ДЕКОРАТИВНО-УЖИТКОВЕ МИСТЕЦТВО – мистецтво виготовлення предметів побуту,
СТАТУЕТКА – зменшене скульптурне зображення.
Тип уроку. Створення самостійної творчої роботи.
Методи і прийоми. Розповідь, коментар, демонстрація наочності, зразків народних іграшок різних видів, бесіда, колективне обговорення, організація сприймання, педагогічне спостереження, порівняльний аналіз, демонстрація прийомів роботи гуашевою фарбою, стимулювання творчої активності дітей.
Обладнання для вчителя. Гуашеві фарби, олівець, папір, грамзапис, народна музика “Сопілка”, іграшки з глини, дерева, пластмаси, тканини.
Обладнання для учнів. Гуашеві фарби, папір, пензлики.
1. Актуалізація опорних знань.
– Ми з вами сьогодні будемо подорожувати в світ веселого і щасливого дитинства. Не буває дитинства без гри.
– Діти, ви любите гратися? (Відповіді дітей).
– Які іграшки вам подобаються найбільше? (Відповідідітей).
– Які іграшки бувають? (Відповіді дітей: м’які, пластмасові, залізні й ін.).
– Скажіть, а бувають іграшки, якими можна не тільки гратися? (Відповіді дітей).
– Іграшки, які мають художню цінність і виготовлені народними майстрами, називаються декоративними. А мистецтво їх виготовлення прийнято вважати декоративно-ужитковим.
2. Мотивація навчальної діяльності.
– Іграшки бувають різні, але якими б вони не були – великими чи
Маленькими, новими чи старими, вони – наші друзі. Іграшками ви граєтеся, їм
Довіряєте свої найпотаємніші думки. Саме з ними зв’язані ваші найкращі
Спогади.
– А ви хотіли б створити собі іграшку? (Відповіді дітей).
– Може, хтось з вас вже пробував виготовляти собі іграшки? (Відповіді дітей).
3. Засвоєння нових знань.
– Історія іграшки походить з сивої давнини. З тих часів, коли люди
Змальовували навколишній світ у вигляді маленьких статуеток обрядового
І культового значення. Вже тоді іграшка була предметом мистецтва і не
Лише передавала форму, а й виражала художні вподобання її творця.
Перші іграшки виготовляли з кісток, каменю, глини, ниток і т. д. Процес створення таких іграшок передавався з покоління в покоління. З часом змінювалась форма, візерунок і призначення іграшки. А з розвитком нових технологій іграшка, виготовлена дома з підручних матеріалів і за народними традиціями, отримала назву народної іграшки.
Народна іграшка відрізняється від звичайної тим, що виготовлена з глини, дерева, природного матеріалу, прикрашена візерунком і може використовуватись як іграшка, як народний інструмент (свищик) і як прикраса.
В Україні найпоширенішими є іграшки з глини. Вони виготовлялись в усіх регіонах, де були гончарі: в Опішні, Косові, Васильківці та ін. Зображали ці іграшки птахів і тварин в трохи спрощеній формі, яка називається стилізованою.
Прикрашали іграшки по-різному: де візерунки малювали, де гравірували. (Демонструю]. Зараз іграшки змінились, бо і час інший. Виготовляти іграшки почали не лише майстри-умільці, а підприємства. І зображають сучасні іграшки не лише істот, що нас оточують, а й придуманих, неіснуючих, фантастичних. Яка б ні була іграшка, перш ніж її виготовити, насамперед, треба намалювати, лише тоді втілити задумане в матеріалі.
4. Сприйняття нового матеріалу.
– Подивіться на ці іграшки і скажіть, як їх можна назвати? (Декоративно-ужиткові).
– Розглядаємо іграшки, порівнюємо, звертаємо увагу на орнамент.
5. Визначення практичних завдань.
– Ми сьогодні будемо малювати іграшку.
– Яка це буде іграшка, здогадаєтесь, відгадавши загадку, їм овес, люблю я сіно,
Іду скоро, мов машина.
(Кінь)
– Правильно, коника, але не просто коника, а спрощеного, стилізованого
Коника – народну іграшку. Його форма буде простіша, ніж у звичайного коня. А
Щоб легше малювалось, спочатку потренуємось.
Тренувальні вправи.
– Зараз ми з вами повправляємось малювати форму коня.
(Діти виконують малюнок на тренувальних аркушах, а потім в альбомах).
– Але народних іграшок не буває без прикрас. Будемо вчитися малювати
Орнамент на тренувальних аркушах, доки сохне наш коник.
6. Самостійна творча робота учнів.
– Перш ніж ви почнете роботу над завершенням ескізу коника, подивіться, як його намалювали інші. (Демонстрація на дошці учнівських малюнків).
– Щоб вам легше працювалося, вмикаємо музику. (Грамзапис народних мелодій “Сопілка”).
7. Підсумок уроку. Виставка дитячих робіт. Споглядання, аналіз і естетичне оцінювання.
Схожі твори:
- Мета. Ознайомити учнів з картинами художника Айвазовського Мета. Ознайомити учнів з картинами художника Айвазовського. Збагатити знання учнів про світ моря. Вчити передавати за допомогою фарб життя підводного царства. Розвивати навички роботи акварельними фарбами, уяву, творчу фантазію. Виховувати допитливість, любов, бережливе ставлення до природи, естетичний смак. Завдання, що закладені в основний зміст уроку. Активізувати знання дітей про життя...
- Мета. Ознайомити учнів з картиною І. Левітана “Золота осінь” Мета. Ознайомити учнів з картиною І. Левітана “Золота осінь”, з художньою технікою коллаж. Вчити передавати спостереження за допомогою різноман’ггних матеріалів, вчити працювати групами над однією роботою. Розвивати навички роботи з природним матеріалом, тканиною, папером, соломкою. Виховувати допитливість, бережливе ставлення до природи, почуття міри. Завдання, що закладені в основний зміст уроку....
- Мета. Вчити учнів передавати особливості портрету клоуна Мета. Вчити учнів передавати особливості портрету клоуна, правильно зображати його в русі, доцільно використовувати кольори веселки для передачі настрою і характеру. Закріпити основні поняття з теми кольорознавства про яскраві та святкові кольори. Розвивати навички побудови композиції, почуття ритму. Виховувати в учнів любов до прекрасного. Завдання, що закладені в основний зміст...
- Мета. Закріплювати знання дітей про пейзаж, про холодні кольори в пейзажі Мета. Закріплювати знання дітей про пейзаж, про холодні кольори в пейзажі. Вдосконалювати навички роботи гуашевими фарбами. Вчити створювати образи Зими, Морозу, Весни у вигляді характерних живих істот; вчити зображати свій настрій і задум на папері, правильно вибирати формат, колорит малюнку. Знайомити з художніми творами про зиму. Розвивати естетичний смак відчуття...
- “Права та обов’язки учнів” Права і обов’язки є невід’ємним атрибутом кожної людини. Світ влаштований так, що права та обов’язки можуть існувати тільки разом. Комусь, мабуть, хотілося б мати тільки одні права і не мати ніяких обов’язків. Бажання це загалом нормальне, адже кожен хоче жити якомога краще, от тільки реалізувати його на практиці практично неможливо....
- “Заходи щодо мотивації навчання учнів 10-го класу” У будь-якому з видів діяльності найголовніше – це мотивація людини. Якщо людина дійсно мотивована, вона буде готова продовжувати свою діяльність, навіть якщо у неї щось не виходить. Як показує практика, про який б вид діяльності не йшла мова, на шляху людини до успіху завжди зустрічаються складності тієї чи іншої міри....
- Ознайомлення учнів початкових класів з творами різних жанрів “Школа – духовна колиска народу. Чим більше піклування про свою колиску виявляє народ, тим блискучіше його майбутнє”, – писав В. О. Сухомлинський. Сьогодні, коли взято курс на відродження й дальший розвиток національної культури, школи, мови всіх народів України, особливої актуальності набуло використання традицій народної педагогіки, фольклору. Великі можливості для цього...
- Революція або еволюція? Нове в методиці розвитку мовлення учнів Сучасна методика розвитку мовлення учнів як особлива область методики навчання російській мові перебуває на якісно новому етапі свого розвитку. По-перше, вона синтезує дані культурологии, філософії, логіки, дидактики, психології, фізіології, психолінгвістики, соціолінгвістики, етнолингвистики й інших наукових дисциплін, що вивчають мову, мовлення, мовну діяльність. Необхідність змін у змісті й технології методики розвитку...
- Українська іграшка – чарівний дивосвіт мистецтва Перша улюблена іграшка дитинства… У кожного з нас вона своя. Світ іграшок також переживає зміни, як і світ людей. Раніше популярними були одні іграшки, тепер – інші. Придивімося, як по вулиці ідуть в дитсадок мами з малюками. Іноді дітлахи несуть в руках улюблену іграшку. Не треба пильно придивлятися, щоб побачити,...
- Розвиток читацької культури учнів школи на уроках позакласного читання Вивчення художньої літератури в основній школі, як зазначено у Державних Стандартах базової і повної середньої освіти з літератури, спрямоване на досягнення багатьох завдань, серед яких: читання і аналіз художніх творів; виявлення у них конкретноісторичного і загальнолюдського змісту; розвиток пізнавальних інтересів, інтелектуальних і творчих здібностей учнів: потреба у самостійному читанні художньої...
- Доповіді учнів на семінарі під час викладання літератури Доповіді учнів на семінарі оцінюють як вчитель, так і самі школярі. Тому важливо ознайомити їх з критеріями оцінювання, а саме звернути увагу на певні вміння та навички доповідачів: – формулювати тему доповіді, яка може нести концептуальний чи проблемний характер, бути тільки рекламою чи тезою доповіді-огляду, – обирати оптимальну композицію доповіді,...
- “Те, що в нас зветься мистецтвом, по суті, не що інше, як мальовнича правда життя; потрібно вміти неї вловлювати, от і всі”. (В. Набоков). По твором Василя Шукшина 1. “Правда життя” у творах Шукшина. 2. Людська драма простої людини. 3. Ситуації, у які Шукшин ставить своїх героїв. Коли мовлення заходить про “мальовничу правду життя” на пам’ять мені приходять твору Василя Шукшина Його добутки добре відомі. Перу Василя Макаровича Шукшина належить біля ста двадцяти оповідань, кілька повістей, два романи,...
- Те, що в нас зветься мистецтвом, по суті, не що інше, як мальовнича правда життя; потрібно вміти неї вловлювати, от і всі Коли мовлення заходить про “мальовничу правду життя” на пам’ять мені приходять твору Василя Шукшина. Його добутки добре відомі. Перу Василя Макаровича Шукшина належить біля ста двадцяти оповідань, кілька повістей, два романи, п’єси й кіносценарії. Шукшин, без сумніву, є талантливейшим письменником XX століття. Його добутку набагато глибше, ніж можуть здатися на...
- Перша улюблена іграшка дитинства Українська іграшка, як і саме життя нашої нації, сягає глибокої давнини. Люблячі руки мам і бабусь завжди творили для своїх малюків забавки з того, що було в домі: з клаптика тканина, рослинки чи овочу. Ляльку робили з кукурудзяного качана, возика з дерева, корівку з маленького гарбузика… Вони були простими, ці...
- Про Підготовку учнів до сприйняття мистецтва модернізму починати з 10 класу Про особливості методики такої підготовки. Твори письменників-модерністів, що пропонуються чинною програмою із зарубіжної літератури до вивчення вії класі, надзвичайно складні у філософському, психологічному та естетичному планах і потребують грунтовної підготовки до сприйняття, без якої учні не тільки не зрозуміють це мистецьке явище, а й взагалі втратять будь-який інтерес до нього....
- Що розвивається в трагедії? Яка мета її? Ми занадто мало знаємо не тільки про самих героїв, але й про їх “справу”, їхніх відносинах з Великою Землею, з усім тим миром, від якого вони фізично відірвані, але з яким вони в той же час не можуть бути не зв’язані духовно тисячами різних ниток. Тому в їхній загибелі майже...
- Міркування: Як провчили пустуна Вона була дуже гарна дівчинка. У неї було багато іграшок. Але вона поводилася з ними зовсім не так, як деякі інші діти. Іграшки в неї були завжди цілі, не поламані й не розкидані по всій кімнаті. Усе було добре складене у Валинім куточку. Лялька сиділа на маленькому стільчику або лежала...
- Твір в обрамленням 4 клас: Як провчили пустуна Вона була дуже хороша дівчинка. У неї було багато іграшок. Але вона поводилася з ними зовсім не так, як деякі інші діти. Іграшки. в неї були завжди цілі, не поламані і не розкидані по всій кімнаті. Все було гарно складено у Валиному куточку.) Лялька сиділа на маленькому стільчику або лежала’в...
- В нас єдина мета – Україна свята Навiть коли стало ясно, що незалежнiсть України – реальнiсть, ще знаходяться люди з високою формальною освiтою, якi заперечують давню iсторiю української мови, державностi, культури. Жаль, звiсно, що для цих людей полiтика важливiша за факти. Саме з фактами ми й матимемо справу. Ми лише побiжно згадаємо декiлькох вiтчизняних громадських дiячiв рiзних...
- Твір роздум на тему “Вчому мета життя людини?” Наше життя подібне до подорожі – шляху, який судилося зробити людині від народження і до останнього дня перед порогом вічності. Упродовж всього життя людина постійно ставить собі запитання: ” А в чому сенс життя? Для чого я живу”? І жоден з нас до кінця не може знайти відповідь на нього....