Майстер і Маргарита Частина перша
Весняне сонце сідало, було надзвичайно спекотно. За Патріаршим ставків йшли двоє. Перший був Михайло Олександрович Берліоз, голова правління однієї з найбільших московських літературних асоціацій, скорочено МАССОЛІТ, та ще й редактор товстого художнього журналу, – коротенький, дебелий, лисий, гладко поголений, у величезних окулярах в чорній роговій оправі, чомусь ніс капелюх в руці, незважаючи на спеку, а другий – поет Іван Миколайович Понирєв, псевдонім Бездомний – плечистий, рудуватий молодий чоловік у ковбойці, жування білих брюках
Він витер зблідлий лоб, вирішивши, що це від перевтоми. “Мабуть, пора кинути все до біса і в Кисловодськ…”
Справа була ось у чому: за завданням редакції Іван написав велику антирелігійну поему, в якій Ісус, природно, був змальований дуже чорними фарбами. Але біда в тому, що Ісус все одно вийшов у нього ну прямо як живий, хоча і негативний. Треба було переписувати. Берліоз, людина начитана, сидячи на лаві, читає йому справжню лекцію про древніх релігіях. Найголовніше – довести, що ніякого Ісуса взагалі не існувало. Під час цієї розмови в алеї показався чоловік. Згодом його ніхто не зміг з точністю описати. А був він такий: “По виду – років сорока з гаком. У дорогому сірому костюмі, у закордонних, в колір костюма, туфлях. Рот якийсь кривий. Виголений. Брюнет. Праве око чорний, лівий чомусь зелений. Брови чорні, але одна вища за другу. Словом – іноземець “.
Берліоз між тим все доводив Івану, що за його розповіді виходить, ніби Ісус насправді народився… Бездомний голосно гикнув, а іноземець раптом піднявся з сусідньої лави, де сидів, підійшов до письменників, попросив дозволу присісти і якимось чином опинився посередині. Іноземець захоплений тим, що його співрозмовники атеїсти. Але як же бути з доказами буття Божний, яких, як відомо, існує рівно п’ять. Та ще шосте – Канта! І його турбує одне питання: якщо Бога немає, то хто ж керує життям людської і всім взагалі розпорядком на землі? Бездомний сердито відповідає, що сам людина і управляє. Але ж щоб керувати, треба мати план на певний, хоч скільки-небудь пристойний термін. А як же людина може скласти план, припустимо, на такий сміхотворно короткий строк, як тисячоліття, коли він не може ручатися навіть за свій завтрашній день? Наприклад, він раптом захворює саркомою – і йому вже ні до чого. “А буває ще й гірше: щойно людина збереться з’їздити до Кисловодська, – тут іноземець примружився на Берліоза, – посковзнеться і потрапить під трамвай! Хіба не правильніше сказати, що тут керував хтось інший, а не він сам? “
“Треба буде йому заперечити, – вирішив Берліоз, – так, людина смертна, ніхто проти цього не сперечається. А справа в тому, що… ” Його мова продовжив іноземець: “Так, людина смертна, але це було б ще півбіди. Погано те, що він іноді раптово смертна, ось у чому фокус! І взагалі не може сказати, що він буде робити в сьогоднішній вечір “. Берліоз не згоден, він знає, що буде робити, якщо, звичайно, на Бронній йому не звалиться на голову цеглина. “Ви помрете інший смертю, – іноземець щось пошептав і заявив: – Вам відріжуть голову”. Ні, Берліоз збирається головувати в МАССОЛИТе! “Ні, цього бути ніяк не може, – твердо заперечив іноземець. – Тому що Аннушка вже купила соняшникову олію, і не тільки купила, але навіть і розлила. Так що засідання не відбудеться “. Обурений Іван натякає іноземцю на те, що він шизофренік. Той радить йому самому дізнатися у професора у свій час, що таке шизофренія. Літератори відійшли в бік – це шпигун, ось хто, треба його затримати, перевірити документи. Коли вони підійшли, іноземець стояв з документами в руках. Виявилося, що він фахівець з чорної магії і запрошений в якості консультанта. Він історик, а сьогодні ввечері на Патріарших буде цікава історія. Професор поманив редактора і поета до себе і, коли вони нахилилися до нього, прошепотів: “Майте на увазі, що Ісус існував. І доказів ніяких не потрібно. Все просто, в білому плащі… “
Схожі твори:
- Майстер і Маргарита – Доказ – Так, було близько десятої години ранку, високоповажний Іван Миколайович, – сказав професор. Іван раптом виявив, що на Патріарших вже вечір. Значить, так довго професор розповідав. Або просто я заснув і все це мені наснилося? Ні, напевно, розповідав, тому що Берліоз заявив, що розповідь був надзвичайно цікавий, хоч і зовсім...
- Парадокси роману “Майстер і Маргарита” Згадаємо про будову сцени на Патріарші. Вона вся перекладена відвертою іронією, вона перебивчата – що задається поводженням Воланда, часто балаганним. Він те валяє дурня, то повідомляє себе професором чорної магії, то причиняється божевільним. Коли він говорить про щось серйозному, суть замаскована або блазенством, або гаданою безглуздістю його слів – наприклад,...
- Булгаков Михайло Майстер і Маргарита (скорочено) Роман ЧАСТИНА ПЕРША Епіграфом до цієї частини Булгаков поставив рядки з трагедії Гете “Фауст”: “…та хто ж, нарешті, ти? – Я – частка тої сили, що одвіку Прагне зла й одвіку ж творить Благо”. Глава 1 НІКОЛИ НЕ РОЗМОВЛЯЙТЕ З НЕВІДОМИМИ Одного весняного вечора, у надзвичайно спекотливу годину під час...
- Особливості сатири у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Особливості сатири у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Роман “Майстер і Маргарита” створювався протягом 1928-1940 років. Булгаков, як будь-яка освічена людина, бачив вади і помилки устрою, що існував. Як письменник, він майстерно описав у своєму романі ці проблеми. Сатира – це висміювання чогось негативного. Читаючи уважно роман “Майстер і...
- Булгаков Михайло Майстер і Маргарита (детальний переказ) (скорочено) Майстер і Маргарита 1 “Ну, добре, хто ж ти є? – Я – тої сили часть, що робить лиш добро, бажаючи лиш злого…” Гете. “Фауст” 2 Частина перша Розділ 1 НІКОЛИ НЕ РОЗМОВЛЯЙТЕ З НЕВІДОМИМИ У пору спекотливого весняного заходу сонця на Патріарших ставках з’явилося двоє громадян. Перший – сорокарічний,...
- Сатира у романі “Майстер і Маргарита” Роман “Майстер і Маргарита” Михайло Булгаков писав протягом 1928-1940 років. Цей твір можна назвати сатиричним, бо в ньому автор яскраво висвітлив вади тогочасного суспільства. Роман починається з того, що Берліоз та його друг, поет Іван Бездомний, відпочивають у парку. А коли до них підходить Воланд, вони ставляться до нього насторожено....
- Майстер – герой роману М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита Майстер – герой роману М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита” (1928-1940). У велелюдному зібранні осіб, що населяють роман, роль цього персонажа позначена з усією визначеністю. Розділ, в якій з ним зустрічається читач, названа “Явище героя”. Тим часом у просторі сюжету М. займає небагато місця. Він з’являється у 13-му розділі, коли...
- Повість “Кайдашева сім’я” (Скорочено) – Частина перша Одного літнього дня перед паликопою Омелько Кайдаш сидів в повітці на ослоні й майстрував. Широкі ворота з хворосту були одчинені навстіж. Густа тінь у воротах повітки, при ясному сонці, здавалась чорною. Ніби намальований на чорному полі картини, сидів Кайдаш в білій сорочці з широкими рукавами. Кайдаш стругав вісь. Широкі рукава...
- Ернест Хемінгуей Острови в океані: Частина перша – Біміні Ернест Хемінгуей Острови в океані Частина перша – Біміні Будинок стояв на узвишші вузького мису між бухтою і відкритим морем. Він був міцний, мов корабель, і витримав уже три урагани. Від сонця його затіняли високі кокосові пальми, похилені додолу пасатами, а двері виходили на океан, і крута стежка вела від...
- Приколи зі шкільних творів. Частина перша У змаганнях брали участь гімнасти й гімнастерки За старих часів мавпи ходили голими, а коли наступив льодовик, вони покрилися волоссями, і це допомогло їм стати людьми… У США головою колгоспу є сам фермер У той час рэпа не було, тому пипл відтягався на балах У фамусовском суспільстві чулися не тільки...
- Король Генріх ІV Частина перша (переказ) Джерелом сюжету з’явилися кілька анонімних п’єс і літописи Холіншеда, з якими, однак, Шекспір обійшовся дуже вільно. П’єси про царювання Генріха ІV складають як би серединну частину тетралогії, початком якої є “Річард ІІ”, а кінцем – “Генріх V”. Всі вони пов’язані послідовністю історичних подій і спільністю деяких персонажів. Дія п’єси розгортається...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Берліоза Михайла Олександровича Берліоз Михайло Олександрович – літератор, голова МАССОЛИТа. Прізвище персонажа, по-перше, зближує його з відомим композитором – але саме як “антидвійника”, відміченого ознакою “немузичності”(ср. також “музичні” прізвища інших персонажів : Римський, Стравінський) : Б. передусім функціонер, чиновник від літератури; з іншого боку, ім’я героя асоціюється з самим автором роману, а ініціали...
- Колодязь і маятник. Эдгар По. Переказ частина перша Смерть утекла, тому що життя й рятування прийшли (панцира.). Я знеміг, смертельно знеміг від цих довгих мучень і, коли, нарешті, вирішили й мені дозволили сісти, відчув, що непритомнію. Вирок – моторошний смертний вирок – це було останнє, що я ще розчув. А потім голосу інквізиторів начебто злилися в неясний глухий...
- Скорочено Майстер і Маргарита Булгакова М. А – Я – частина тої сили, Що вічно хоче зла И вічно робить благо… Гете. Фауст Ніколи не розмовляйте з невідомими. Понтій Пілат. Сьомий доказ На заході в Москві, на Патріарших ставках, гуляють поет Іван По-нирев, що пише під псевдонімом Бездомний, і Михайло Олександрович Берліоз, голова Массолита (однієї з найбільших...
- “Образ Івана Бездомного” за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Обидва головні герої відомого роману М. Булгакова “Майстері Маргарита – і Ієшуа, і Майстер – мають у романі по одному учневі: Ієшуа – Левія Матвія, Майстер – Івана Бездомного. Причому початковий стан і того й іншого учня був самим невідповідним, непрезентабельним: Левій Матвій був митарем, тобто збирачем податків; Бездомний був...
- Скорочено “Майстер і Маргарита” Булгакова У творі – дві сюжетні лінії, кожна з яких розвивається самостійно. Дія першої розгортається в Москві протягом декількох травневих днів (днів весняного повного місяця) у 30-х рр.. Нашого століття, дія ж другий відбувається теж у травні, але в місті Ершалаиме ( Єрусалимі) майже дві тисячі років тому – на самому...
- Майстер і Маргарита – Недобра Квартира На наступний ранок Стьопа Лиходеев не погодився б встати з ліжка навіть під загрозою розстрілу. У голові гуло важкий дзвін, під закритими століттями плавали коричневі плями, нудило. Стьопа намагався хоч що-небудь пригадати, але пригадувалось тільки одне – здається, вчора він стояв невідомо де і намагався поцілувати якусь даму і напрошувався...
- Короткий огляд роману “Майстер і Маргарита” Російський письменник, драматург, есеїст, критик, журналіст Булгаков народився в Києві на Андріївському узвозі, № 13 – тепер тут знаходиться літературний музей його імені. Любов до літератури була з дитинства, будинки ставили вистави, писали вірші, прозу. Київський університет (медичний факультет) Булгаков закінчив з відзнакою, певний час працювало лікарем. Із вражень його...
- Проблематика і система образів твору Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита”. Особистість і влада, різні аспекти потрактування проблеми УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 11 клас І семестр ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ. УРОК № 16 Тема. Проблематика і система образів твору Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита”. Особистість і влада, різні аспекти потрактування проблеми Мета: допомогти учням усвідомити широту філософсько-етичної проблематики роману, значення системи образів для розкриття ідейного задуму...
- Проблема зіткнення особистості та влади в романі Михайла Булгакова „Майстер і Маргарита” На уроках світової літератури ми познайомились із творчістю російського письменника Михайла Булгакова, відомого своєю неординарністю. Його внесок у літературу був значним. Він першим розкрив тему надприродного. Доказом цьому є його останній роман „Майстер і Маргарита”, який містить багато чого і реалістичного, і надприродного. Цей роман важко зрозуміти і зрозуміти повністю,...