Люсьєн Левен – герой незакінченого роману Стендаля “Люсьєн Левен”
Сюжет роману навіяний розповіддю пані Готьє, ініціатора роман під назвою “Лейтенант”. Виключений в 1832 р. з Політехнічної школи за свої республіканські погляди, Л. Л., син багатого паризького банкіра, надходить корнетом у 27-й уланський полк, розквартирований в Нансі. Зустрінутий з крайньою ворожістю товаришами по службі і став мішенню образливих анонімних листів, Л. Л. знайомиться з представниками місцевої знаті, вони страждають від нудьги і тому приймають його у своє коло. Справжнім змістом духовного життя героя стає його любов до пані
Однак, повіривши брудної інтризі, в якій опинилася замішаною пані де Шастле, Л. Л. вважав себе ображеним нею і поспішно покинув Нансі, свій полк і кохану. Батько переконує Л. Л. поступити на службу в особисте канцелярію міністра внутрішніх справ графа де Веза. Вибір якого б то не було життєвого терени для Л. Л. байдужий, і він вирішує підкоритися волі батька, від якого цілком залежить. Незабаром Л. Л. виявляється свідком закулісних сторін політичного життя
Ється на посаду другого секретаря посол-I ства в Римі і відправляється в “вічне місто”. “Правда переживання-осмислення молодою людиною своєї долі, цінностей справжніх і уявних на тлі достовірної хроніки Липневої монархії” (С. І. Великовський) – так у вітчизняному літературознавстві оцінюється сенс духовної еволюції Л. Л. Самий бальзаківський з романів Стендаля, “Люсьєн Лівіше” з початку розповіді стає романом “втрачених ілюзій”. Здавалося б, наділений розумом, красою, блискуче освічений, що займає завидне положення в суспільстві, герой здатний досягти усіляких гараздів в кар’єрі і в особистому житті, бо набуває різноманітний досвід і знання, пробуючи свої сили на різних життєвих теренах. Але перше розчарування чекає його в полку. Героїчний дух в армії, чиї ветерани пам’ятають про славу наполеонівських походів, навіки втрачений, служба перетворилася в сумну і нудну обов’язок, а військові загрузли в інтригах і метушні. Єдина “військова операція”, в якій довелося брати участь Л. Л., – безглузде стояння уланського полку в повному бойовому порядку з метою залякування беззбройних робітників. Крах ілюзій відбувається і на цивільній службі, де Л. Л. відмовляється від міністерської кар’єри. Він розуміє, що не здатний реалізувати себе в суспільстві, де все визначають тільки гроші, де панують шахрайство і підступність.
Становлення Л. Л. як особистості, його духовне зростання відбуваються в міру відмови від запропонованих йому варіантів вибору життєвого терени, у міру неупередженого пізнання життя і людей, у міру заперечення аморальних вчинків і діяльності, яка позбавлена справжнього сенсу. Єдиним моральним орієнтиром в житті героя стає його любов до пані Шастле – сюжетна лінія, що не одержала, однак, завершення в незакінченому романі Стендаля. Подібно іншим героям Стендаля, Л. Л. – Яскрава і сильна особистість, спрагла дії. Однак, як ніде у Стендаля, становлення героя в цьому романі відбувається на неупереджено і нещадно відтвореному тлі життя різних суспільних верств Франції. Саме громадські колізії зумовлюють логіку розвитку характеру Л. Л. Неможливість для героя справжньої реалізації своєї особистості, вибору гідного життєвого шляху обумовлюють в кінцевому рахунку незавершеність твору, відкритість його кінця і неясність подальшої долі Л. Л. Роман висуває новий тип героя, чия доля нерозривно пов’язана з сучасною йому громадським життям, чиї думки, почуття, відтінки душевних переживань відтворені з неперевершеною тонкістю і психологічною глибиною.
Схожі твори:
- Фабрицио герой роману Стендаля “Пармская обитель” Історичний прототип Алессандро Фарнезе (1468-1549), кардинал, з 1534 р. римський тато Павло III. Син маркіза дель Донго Фабрицио провів дитинство в родовому замку Грианта. Перейнявшись захопленим почуттям до Наполеона, ФАБРИЦИО біжить із рідного дому й приєднується до військ імператора, виявляючись наївним і недосвідченим свідком битви під Ватерлоо Особливу роль у...
- Багатозначність символічної назви роману Стендаля “Червоне і чорне” Естетичні погляди Стендаля склалися на грунті філософії епохи Просвітництва. Людина для Стендаля немислима поза середовищем, її психологію потрібно вивчати в зв’язку з її суспільним становищем. Прекрасне не може бути постійним для всіх часів і народів. Естетичний ідеал нового суспільства заснований на інтелекті і чутливості – художник має цікавитися не стільки...
- Герой роману Стендаля “Червоне й чорне” (1830). Підзаголовок роману – “Хроніка XIX століття”. Реальні прототипи – Антуан Берті й Адриен Лафарг. Берті – син сільського коваля, вихованець священика, учитель у сім’ї буржуа Мишу в містечку Бранг, поблизу Гренобля. Г-жа Мишу, коханка Берті, розбудувала його шлюб з юною дівчиною, після чого той спробував застрелити її й себе...
- “Які зміни можна внести, аби головний герой твору був щасливий” за романом Стендаля “Червоне і чорне” Герой роману Жюльєн Сорель – юнак з народу Він живе у Франції 20-х років XIX століття. Розумово обдарований син теслі з провінції, за Наполеона він зробив би військову кар’єру. Зараз же єдину можливість просунутися в суспільстві Жюльєн бачив лише в тому, щоб, закінчивши духовну семінарію, стати священиком. Молода людина низького...
- Жюльєн Сорель – герой роману Ф. Стендаля “Червоне і чорне” Реальні прототипи – Антуан Берті і Адрієн Лафарг. Берті – син сільського коваля, вихованець священика, вчитель у родині буржуа Мішу в містечку Бранг, поблизу Гренобля. Г-жа Мішу, коханка Берті, засмутила його шлюб з юною дівчиною, після чого той спробував застрелити її і себе в церкві під час богослужіння. Обоє залишилися...
- “Внутрішня драма головного героя роману Стендаля “Червоне і чорне” Головний герой роману Стендаля “Червоне і чорне” прагне за будь-яку ціну зробити кар’єру в тогочасному жорстокому, байдужому та навіть ворожому суспільстві. Нажаль, для досягнення мети усього свого життя у Жульєна Сореля немає ніяких можливостей і засобів, крім лицемірства. Цим мистецтвом він вимушений опановувати для того, щоб хоч якось пристосуватися до...
- Жіночі образи роману “червоне і чорне”. Психологізм творчості Стендаля СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА 10 КЛАС РІВЕНЬ СТАНДАРТУ АВТОРСЬКІ УРОКИ ВСТУП. ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ УРОК № 5 Тема. Жіночі образи роману “червоне і чорне”. Психологізм творчості Стендаля Мета: поглиблювати знання учнів про зміст роману; домогтися засвоєння поняття “психологізм твору”; розглянути жіночі образи роману; розвивати навички переказу, психологічного спостереження, виразного читання, зв’язного мовлення,...
- Контрольний твір-роздум за романом Стендаля “Червоне і чорне” УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 10 КЛАС I семестр 1. ВСТУП. ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ УРОК № 9 Тема. (РМ) Контрольний твір-роздум за романом Стендаля “Червоне і чорне” Мета: перевірити рівень розуміння учнями змісту художнього твору; удосконалювати навички ідейно-художнього аналізування вивченого твору за обраною темою; розвивати творчі здібності, писемне...
- Символіка назви роману Стендаля “Червоне і чорне” ВСТУП ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ СТЕНДАЛЬ, О. ДЕ БАЛЬЗАК, Ч. ДЕККЕНС Символіка назви роману Стендаля “Червоне і чорне” Два кольори – чорний та червоний, які склали назву роману, уособлюють дві епохи: наполеонівську і епоху Реставрації. Кольори – символічне визначення змісту цих епох. Червоний – колір мундирів армії Наполеона, колір прапорів Великої...
- Жіночі образи роману Стендаля “Червоне і Чорне” Роман Стендаля “Червоне і чорне” різноманітний за тематикою, цікавий і повчальний. Повчальні й долі його героїв. Мені хочеться розповісти, чого ж навчили мене дві героїні – пані де Реналь і Матильда де Ла-Моль. Щоб нам був зрозумілий внутрішній світ цих героїнь, Стендаль піддає їх випробовуванню коханням, тому що, на його...
- Схарактеризуйте образ Ж. Сореля у романі Ф. Стендаля “Червоне і чорне” Схарактеризуйте образ Ж. Сореля у романі Ф. Стендаля “Червоне і чорне”. Жульєн – син лісопильника Сореля. Його батько часто заставав не при роботі, а при читанні, але “ця пристрасть була йому осоружна: сам він не вмів читати”,- як говорить автор. “Це був тендітний, невисокий на зріст 18-19 років, з неправильними,...
- Роман Стендаля “Червоне і чорне” – широка панорама сучпільного життя Франції Роман видатного французького письменника ХІХст. Стендаля (псевдонім Анрі-Марі Бейля) (1830) можна без перебільшення назвати центральним як у творчості самого Стендаля, так і в процесі становлення французької літератури минулого століття в її поглиблених соціально-реалістично-психологічних зразках. Провідну роль в плані сюжетному тут відіграє біографія головного героя – Жюльєна Сореля, однак, згаданий твір...
- За романом Ф. Стендаля “Червоне та чорне” Фредерік Стендаль належав до письменників XIX ст., які писали свої твори в епоху реалізму. У романах та повістях, які будувались з матеріалу дійсності, автори відображали психологію людини, формування особистості під впливом різних обставин. За життя Стендаля як письменника оцінило небагато людей, та серед них були Бальзак, Гете, Пушкін. Більшість вважала...
- Главный герой романа Стендаля “Красное и черное” В 1828 году Стендаль набрел на сюжет сугубо современный. Источник был не литературный, а реальный, который соответствовал интересам Стендаля не только по своему общественному смыслу, но и по крайней драматичности событий. Здесь было то, чего он давно искал: энергия и страсть. Исторический роман уже был не нужен. Теперь нужно другое:...
- Твір за романом Ф. Стендаля “Червоне та чорне” Фредерік Стендаль належав до письменників XІX ст., які писали свої твори в епоху реалізму. У романах та повістях, які будувались з матеріалу дійсності, автори відображали психологію людини, формування особистості під впливом різних обставин. За життя Стендаля як письменника оцінило небагато людей, та серед них були Бальзак, Гете, Пушкін. Більшість вважала...
- Відповіді до теми: роман Стендаля “Червоне і чорне” 1. Які факти біографії Стендаля вплинули на його погляди? Захоплення ідеалами Просвітництва, читання праць Вольтера, Руссо, Дідро; участь у поході армії Наполеона 1812 року на Москву. 2. Які естетичні погляди Стендаля відбилися у романі “Червоне і чорне”? Естетичні погляди Стендаля склалися на грунті філософії епохи Просвітництва. Людина для Стендаля немислима...
- Аналіз роману “Червоне й чорне” Стендаля Жюльен – син теслі. Його кумир – Наполеон і він жалує, що народився занадто пізно, уже в часи Реставрації. Жюльен Сорель обдарований розумом, спрагою знань, різними здатностями. У маленькому містечку він страждає від того, що йому себе не реалізувати. Батько й брати дивляться на нього як на ледаря. Священик рекомендує...
- Характер и судьба Жюльена Сореля (по роману Стендаля “Красное и черное”) Я любил правду… А где она?.. Всюду одно лицемерие или по меньшей мере шарлатанство, даже у самых добродетельных, даже у самых великих! Стендаль Подзаголовок романа “Красное и черное” Стендаля – “Хроника XIX века”. На самом деле роман можно считать хроникой безвременья, которым стала для Франции эпоха Реставрации. Честолюбивые юноши из...
- Губительный путь в высшее общество (по роману Стендаля “Красное и черное”) Основной закон для всего сущего – это уцелеть, выжить. Вы сеете плевелы и надеетесь взрастить хлебные колосья. Н. Макиавелли Жюльен Сорель – один из самых сложных персонажей Стендаля. Роман “Красное и черное” был написан Стендалем в 1830 году и опирался на реальные материалы судебного процесса над семинаристом Антуаном Бертье, казненном...
- Герой роману Дж. Джойса “Портрет художника замолоду” Автор наділяє свого героя автобіографічними рисами й, використовуючи матеріал власного життя, описує роки його навчання в єзуїтських коледжах Клонгоуз Вуд і Бельведер, а також у Дублінському католицькому університеті. При всій автобіографічності героя, його образ витканий із символів, міфологічних і літературних. Символичен уже вибір імені героя У ньому схрестилося ім’я первомученика...