ЛЮДИНА I ПРИРОДА. ОЛЕКСАНДР КОПИЛЕНКО РОЗБИШАКА ЧИВ

Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів; навчати учнів помічати красу і неповторність природи; розвивати спостережливість, творчу уяву, здатність співпереживати, уявляти описані картини; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Читай виразно, намагайся передати настрій твору!

БДЖІЛКА

Бджілка летіла,

Над вушком гуділа,

Сердито гуділа,

Ще й шепотіла:

“А хто медком ласував

І дякую не сказав?”

– Не я,- сказало Ведмежа.

Не я,- відповіло Зайча.

І Мишеня, і Кошеня

Також відповіли: “Не я, не я!”

Лиш один Юрась мовчав.

Чому мовчав, хто відгадав?

К. Гнатенко

2. Робота над скоромовкою

Вибіг Гришка на доріжку,

На доріжці сидить кішка,

Взяв з доріжки Гришка кішку –

Хай спіймає кішка мишку.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Вернісаж”

Учні презентують свої малюнки, які вони намалювали до оповідання Олександра Копиленка “Ластівка”.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– З творчістю якого письменника почали ознайомлення

на попередньому уроці?

– Про що розповідав у своїх творах для дітей Олександр Копиленко?

– Сьогодні ми ознайомимося з оповіданням Олександра Копиленка, у якому він описав поведінку одного з братів наших менших.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра “Передбачення”

– Прочитайте заголовок оповідання.

– Про кого може йтися в цьому оповіданні?

– Як ви розумієте слово розбишака? (Той, хто любить бешкетувати, пустувати. Той, що б’ється (про птахів).)

– Кого автор міг назвати Чивом?

Загадка на допомогу

– Сірі крильця в нього є,

Дзьобом зернятка клює,

Проспівав нам “чив-чив-чив”,

З’їв зерно – і полетів. (Горобець)

1) Виразне читання оповідання вчителем.

– Чи сподобалося вам оповідання?

– Хто є його головним персонажем?

2) Словникова робота.

Читання стовпчиків слів “луною” за вчителем, потім – у парі одне одному.

Кортить

Оселі

Оселився

Вдачею

Зухвалий

Статечного

Звичайний

Безстрашного

– Доберіть синоніми до слова оселя (житло); кортить (хочеться); вдача (звичка).

– Знайдіть серед прочитаних слів спільнокореневі. (Оселився, оселі)

– Знайдіть у підручнику (с. 130) тлумачення слова статечний.

Статечний – розсудливий, розважливий у вчинках, поважний.

Фізкультхвилинка

3) Повторне читання оповідання учнями “ланцюжком”.

4) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.

– Чому автор назвав горобчика Чивом?

– Де оселилася пташка?

– Чому письменник називає Чива розбишакою?

– Чи погоджуєтеся ви з думкою, що письменник симпатизує Чиву? Доведіть відповідь рядками з тексту.

– Як ви гадаєте, чи засуджує автор поведінку Чива?

– На чиєму він боці: Чива чи п’ятьох горобців?

5) Робота за ілюстрацією.

– Розгляньте ілюстрацію.

– Кого зобразив художник?

– Знайдіть в оповіданні уривок, якому відповідає малюнок.

6) Гра “Голосування ногами”.

Діти встають у дві шеренги – права шеренга: “я вважаю, що твердження правильне”; ліва шеренга: “я вважаю, що твердження неправильне”.

– Я читатиму речення, деколи навмисне замінивши слово чи вираз, а ви швидко шукаєте його в тексті. Якщо речення правильне, то тупає ногами права шеренга. Якщо речення неправильне, тупає ногами ліва шеренга та зачитує правильну відповідь.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

– Чого навчилися?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Прочитати статтю “Чи знаєш ти?” за Юрієм Дмитрієвим, дати відповідь на запитання (с. 131).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...


ЛЮДИНА I ПРИРОДА. ОЛЕКСАНДР КОПИЛЕНКО РОЗБИШАКА ЧИВ

Categories: Конспекти уроків

Links