Розповідають, що із часів шаха Ісмаїла, який був правителем Ірану, у провінції Марага жив один аджам — хан-безбожник по імені Аскер-Хан. У провінції Хекари, прикордонної з Іраном, існувала неприступна й сабоно укріплена скеля; її називали міцність Димдим. Князь, який командував цим зміцненням, мав ім'я хан Абдал. Він був молодий і гарний, тому його прозвали Златорукий.
Цей хан-безбожник Аскер-Хан харчував пекучу ненависть до хана Абдалу й жителям Димдима. Безбожник Аскер-Хан зібрав на околицях Мараги армію у одинадцять тисяч вершників і піхотинців. Він побрав пушки, військо й направився до укріпленої міцності Димдим на війну з ханом Абдалом. Він зупинився перед нею й оточив її із чотирьох сторін так, що ніхто не міг не ввійти, не вийти.
У міцності Димдим було всього сімсот людей, молодих і старих. Щодня хан Абдал робив вилазку із сотнею воїнів, вступав у бій із загонами Аскер-Хана й вертався назад з невеликими втратами — у такий спосіб він вів боротьбу з іранською армією. Хан Абдал послав звістку паші Вану про облогу й попросив у нього допомоги.
Армія Аскер-Хана збільшувалася день у день. У обложеної ж міцності хана Абдала люди гинули, і сили його швидко зменшувалися. Одним словом, військо Аскер-Хана, обстрілюючи міцність Димдим з гармат протягом трьох місяців і відновляючи свої атаки, скоротило число людей у міцності хана Абдала із семисот до сімдесяти людей. Залишилося мало боєприпасів і продовольства, багато сімей і діти вмирали від голоду. Обложеним нівідкіля було чекати допомоги, вони більше не могли продовжувати боротьбу з ворогом.
Одного разу хан Абдал, не знаходячи ніякого виходу з положення зібрав на раду людей, які ще у нього залишилися. «Що ми будемо робити, — сказав він, — що почнемо? Ні турки, ні хекари, ні іншого народу ісламу нам дотепер ще не надіслали на допомогу; із семисот, які минулого, більша частина загинула у бої; на сьогоднішній день нас тільки сімдесят людей, боєприпасів і продовольства ні, сім'ї вмирають із голоду, що ми будемо робити? Потрібно нам здатися або зробити останній рішучий удар?» Кожний на цій раді висловив свою думку.
Мати хана Абдала, Гоар-Ханум, яка теж брала участь у раді, викликнула: «Немає! просити пощади й здаватися неможливо, нам це не підходить. Не можна вірити словам цих кизилбашей, вони не стримають обіцянок і не виконають угоди. Якщо навіть вони й підпишуть договір, то тільки потім, щоб його відразу ж порвати й зробити з нами як з ворогами. Ми боролися з такою відвагою протягом трьох місяців, ми пожертвували стількома воїнами, які волають до помсти. Краще ми між собою розв'яжемо зробити наступне: чоловіка відкриють ворота міцності, вийдуть із неї й зав'яжуть бій із супротивником, ми ж, жінки, — ті, у яких є сили, теж візьмемося до зброї й будемо битися поруч із вами. Що ж стосується дівчат і молодих дружин, нездатних іти у бій, те нехай вони приготують отруту й, коли ви усе загинете, приймуть його, щоб не потрапити у руки безбожникам. Одна з них збере у одному місці весь, що залишився порох і, коли міцність буде заповнена ворогами, підпалить його. Ми будемо висаджені, але безбожники теж загинуть».
Усе схвалили думка Гоар-Ханум і зробили відповідне розміщення сил. Кожний повинен бути готів до смерті. У п'ятницю близько полудня хан Абдал із семидесятью чоловіками й двадцятьма сьома жінками відкрили ворота міцності й, попрощавшись один з одним, з малими й старими, із дружинами й чоловіками, з бойовим кличем вибігли з неї.
Усе дівчини й нареченої, які залишилися, запаслися отрутою й зійшли на вежі, щоб бачити хід боїв, а у цей час дружина хана Абдала, Асима-Ханум, стала збирати весь порох і зсипати його у комору внизу під міцністю й потім теж піднялася на вежу, щоб там бути насторожі. Оскільки хан Абдал вийшов із замка з усіма своїми людьми, кизилбаши розв'язали, що вони тікають, схопилися за шаблі й кинулися їх переслідувати. Хан Абдал і його сміливці зав'язали запеклий бій у підніжжя міцності.
Горсточка героїв Димдима відважно захищалася проти безлічі безбожників. Жінки й дівчини, спостерігаючи з висоти вежі з напруженою увагою, молилися, ридали, видаючи несамовиті крики; діти плакали до знемоги. Загинули усе до останньої людини, але втрати кизилбашей були вдвічі й навіть утроє більше. Як тільки хан Абдал загинув разом зі своїми воїнами й жінками, які були з ним у бої, безбожники кинулися у міцність Димдим і юрбами заповнили її. Багато молодих дружин і нареченої прийняли отруту. Асима-Ханум кинула вогонь у порох і підірвала частина міцності з усіма персами, які у неї проникнули; загинуло також багато сімей і дітей Димдима, і тільки далеко не всі, самі спритні з безбожників урятувалися.
Жінки й діти, що залишилися у живих, були потім поведені у рабство, старі й жінки похилого віку вбиті, міцність спалена. Але й втрати кизилбашей виявилися незлічимими. Після них міцність Димдим залишилася пустельної й ненаселеною. Місце, на якому відбулася битва, є знаменитим і священним у Курдистані, і Молла Бати Мім-Хей склав поему про цю подію. На своїх зборах курди люблять її читати, вони зітхають, плачуть і виголошують молитви на згадку жертвам Димдима.