КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – МАРК ТВЕН, Е. ПОРТЕР, Р. БЕРНС
5 клас
СВІТ ДИТИНСТВА
МАРК ТВЕН, Е. ПОРТЕР, Р. БЕРНС
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ
До теми “Марк Твен (коротка інформація про письменника)”
1. Чи знаєте ви справжнє ім’я американського письменника Марка Твена?
Семюель Ленгхорн Клеменс.
2. Що означає псевдонім “Марк Твен” ?
“Мірка-два!”. Цей вислів річників Міссісіпі означає глибину, достатню для безпечного плавання суден.
3. Назвіть роки життя письменника.
4. Якою була заповітна мрія письменника у дитинстві?
5. Чи можете ви
Замолоду він змінив багато професій: був репортером, журналістом, шукачем срібла, друкарем, лоцманом. З 60-х років XIX століття – письменник.
6. Які твори Марка Твена відомі вам?
“Пригоди Тома Сойєра”, “Пригоди Гекльберрі Фінна”, “Принц та злидар”, “Ямки при дворі короля Артура” та багато інших.
7. Кому з героїв творів Марка Твена було поставлено пам’ятник?
У невеликому американському містечку Ганнібал, де пройшли дитячі роки майбутнього письменника, на високому скелястому березі стоїть пам’ятник двом нерозлучним підліткам, образи яких
До теми “Вплив світу дорослих на дитячі стосунки у повісті М. Твена “Пригоди Тома Сойєра””
1. Кого з дорослих героїв ви запам’ятали?
Тітка Поллі, суддя Тетчер, шкільний учитель, удова Дуглас, індіанець Джо та Інші.
2. Що цікавило дорослих жителів містечка?
Плітки, скандальні історії, що хоч якось урізноманітнювали їхнє сіре життя.
3. Якими зображені дорослі?
Лицемірними, галасливими, боягузливими, не дуже розумними.
4. Що дорослі найбільше цінували в людях?
5. Хто формував думку про Тома та Гека?
Звичайно, дорослі.
6. Чому дорослі забороняли свої дітям дружити з Геком?
7. Коли змінилося ставлення дорослих до Тома і Гека? Чи було воно щирим?
Ні. Просто дорослим засліпили очі гроші хлопчиків.
8. Що у світі дорослих викликає відразу в дітей?
Те, що дорослі постійно прагнули все утиснути в рамки певних законів і правил. Герої повісті не сприймали цього і намагалися протистояти їм своїми вчинками.
9. Чий світ у повісті кращий: дорослих чи дітей?
Звичайно, дітей.
До теми “Історія однієї дівчинки (за повістю Е. Портер “Поліанна”)”
1. Де тітка Поллі поселила Поліанну?
2. Хто зустрів дівчинку?
Слуги Ненсі і Тімоті.
3. Якою була гра Поліанни?
Слід усьому радіти, навіть тоді, коли немає чому радіти. Так навчив її батько.
4. Як поводила себе Поліанна у тітки?
Дівчинка неначебто була усім задоволена. І тільки вночі вона розплакалася. Поліанна уявно розмовляла з батьком, який помер, і жалілася йому, що їй самотньо і страшно.
5. Чого мала вчитися Поліанна у тітки?
6. Кого зустрічала дівчинка під час своїх прогулянок? Як його звали?
Чоловіка, якого назвала Мій Незнайомець. Джон Пендлтон.
7. Який висновок зробила Поліанна після відвідування школи?
“Ходити до школи – це теж жити”.
8. Який випадок змінив ставлення тітки Поллі до Поліанни?
9. Що найбільше любила Поліанна?
10. Як жителі містечка Белдінгсвілл реагували на новину про те, що Поліанна не зможе більше ходити?
Усі хвилювалися за неї і намагалися допомогти, відвідували.
11. Який фінал твору?
Лікар Чилтон відправив Полліанну до свого колеги, який поставив її на ноги.
До теми “Р. Берне “Чесна бідність””
1. Хто з українських письменників назвав Р. Бернса “поетом народним і великим” ?
2. Якою людиною, на вашу думку, був Р. Берне?
Надзвичайно порядною, працелюбною, талановитою, мав почуття власної гідності.
3. Який прийом використовується у вірші “Чесна бідність”? Наведіть приклади. Антитеза (протиставлення): багатий – бідний, вельможний лорд – шляхетний чоловік тощо.
4. Які художньо-виражальні засоби використовує автор у своєму вірші?
Епітети: чесна бідність, звання простого, вельможний лорд тощо. Порівняння:
Дурний, як пень; лихий, як чорт. Повтори: нічого, нічого.
5. Які фрази, на вашу думку, можуть слугувати афоризмами?
“Звання – лиш карб, людина – скарб, / Цінніший від усього”, “А чесним бути в бідності – / Найвище од усього”, “Людини ж праведної сан / Не дасться ні від кого” тощо.
6. Визначте головну ідею вірша.
7. Які проблеми порушує автор у своєму вірші?
Автор порушує моральні проблеми: людської гідності, честі, шляхетності.