КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – I. ФРАНКО, Т. ШЕВЧЕНКО, А. ЧАЙКОВСЬКИЙ, М. СТЕЛЬМАХ, Г. ТЮТЮННИК

ПРО ДАЛЕКІ МИНУЛІ ЧАСИ

I. ФРАНКО, Т. ШЕВЧЕНКО, А. ЧАЙКОВСЬКИЙ, М. СТЕЛЬМАХ, Г. ТЮТЮННИК

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ

До теми “Боротьба русичів проти монголо-татарських нападників (за повістю І. Франка “Захар Беркут”)”

1. Які риси вдані русинів виявилися у боротьбі з монголами?

2.Як тухольці вчинили з монголами, які спалили Тухлю?

Тухольці перекрили усі шляхи до відступу монголів, загнали їх у тісну котловину й змусили заночувати у спаленому селі.

3. Яким було рішення тухольців?

Вони вирішили

битися до останнього, щоб не пустити монголів через гори.

4. Яку зброю порадила зробити тухольцям Мирослава?

5.Для ного тухольці вирішили використати священний камінь?

Священний камінь, який звалили тухольці, впав поперек потоку. Вода полилася і затопила монголів.

6.Що допомогло тухольцям здолати ворога?

До теми “Основні мотиви лірики Т. Шевченка (вірші “Мені тринадцятий минало”, “Тополя”, “Заповіт”)”

1. Який основний мотив поезії “Мені тринадцятий минало” ?

Мотив життєлюбства, добра, любові.

2.Яким постає перед читачем ліричний герой вірша?

Це вірш-спогад про

минуле тяжке дитинство. Але у героя немає зла на світ і людей.

4.Які риси героїні балади “Тополя” привертають увагу читача?

5.Який прийом використовує автор у баладі?

Прийом метаморфози: дівчина перетворюється на тополю.

6.Визначте мотиви балади “Тополя”.

Мотиви кохання, відчаю, самотності.

7.Якою є провідна думка вірша “Заповіт”?

До теми “Хоробрість Павлуся у боротьбі з татарами (за повістю А. Чайковського “За сестрою”)”

1. З якого роду був Павлусь?

2.Яка трагедія сталася у родині Судаків?

Татари напали на село Спасівку, в якому жили Судаки, спалили село, матір ідідуся вбили, сестру взяли у полон. Павлусь вирішив знайти свою сестру Ганну.

3.З якою метою Павлусь вивчав татарську мову?

4.Яку історію вигадав Павлусь, щоб знайти Ганну?

Девлет-Гірей шукав свого сина і повірив тому, що Ганна бачила, де той був. Павлусь вигадав цю історію, щоб швидше знайти сестру.

5.Як ви думаєте, чому Павлусь не прийняв мусульманської віри?

Тому, що він був патріотом.

6.Як поводилися з Павлусем татари-купці?

До теми “Калинові мости дитинства (за повістю М. Стельмаха “Гуси-лебеді летять”)”

1.Кому присвячена повість М. Стельмаха?

Батькам письменника. Така присвята є свідченням любові до них і вічної пам’яті.

2.Хто є головним героєм повісті?

3.Яким зображено героя?

Михайлик з бідної сім’ї, він часто бідує, але ніколи не сумує. Він великий мрійник, любить читати і прагне вчитися.

4.Якими були мрії Михайлика?

5.За який вчинок Михайлика мати не покрала сина? Чому?

Михайлик потайки взяв насіння гарбуза, яке мати приготувала для садіння, щоб віддати за книгу “Пригоди Тома Сойєра”. Але половину його віддав голодному хлопчикові з Херсонщини. Мати не лаяла сина, бо він вчинив людяно.

6.Згадайте, чому батько носив Михайлика до школи, закутавши у кирею?

7.Як Михайлик сприймав природу?

Хлопчик любив природу, сприймав її як живий організм, вбачав у ній усілякі казкові дива.

8.Як Михайлик зрозумів слова діда: “…а сонце посміхнеться, і на промінні спустить у ліси, у луки, в поля і на воду ключі, а вони вже знають своє діло”?

Хлопчик спочатку подумав про звичайні ключі і боявся, щоб сонце не загубило їх так, як мати. А потім він заспокоївся: значить, сонце носить їх “на шиї або ув’язнює на руці”. Таким було дитяче сприйняття початку весни.

До теми “Сміливець з Донбасу (образ Климка в повісті Г. Тютюнника “Климко”)”

1.Що відомо про Климка, головного героя повісті?

Після того як Климко осиротів, він жив удвох з дядьком Кирилом у залізничному бараці.

2.Що сталося з дядьком Кирилом?

3.Як звали друга Климка?

4.Кого зустріли Климко і Зульфат на базарі?

Свою вчительку Наталію Миколаївну, яка намагалася продати яскраву сукню, щоб прогодувати свою маленьку донечку.

5.Подумайте, як свідчить про Климка той факт, що він прагнув піклуватися про Наталію Миколаївну?

Сам дитина, він хотів допомогти вчительці та її донечці. Це є свідченням його надзвичайної доброти і порядності, здатності до самопожертви. А вік тут ні до чого.

6.Куди вирішив йти Климко?

7.Що трапилося з хлопчиком у дорозі?

Багато пригод. Але найстрашніше те, що Климко захворів. Про нього піклувалася тітка Марина, яка хотіла, щоб він залишився у неї за сина.

8.Як ви думаєте, чому Климко не погодився залишитися?

9.Як ви вважаєте, чи одужає Климко після поранення?

Цього б дуже хотілося, адже він досить хороша дитина.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...


КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – I. ФРАНКО, Т. ШЕВЧЕНКО, А. ЧАЙКОВСЬКИЙ, М. СТЕЛЬМАХ, Г. ТЮТЮННИК

Categories: Твори з літератури

Links