Грек Доменіко Теотокопулі згодом названий Ель Греко
У складній, емоційно наповненій формі у ньому відобразився новий погляд на людину. За періоду кризи гуманістичних ідеалів епохи Відродження художник наповнює образ людини незвичайною духовною силою. Людина у Ель Греко більше пов’язана з неземними силами, під владою яких вона перебуває, ніж з реальністю.
Саме тому майже всі свої Твори митець присвячує релігійно екзальтованим християнським сюжетам. Деякі з образів Ель Греко своєю статечністю і внутрішньою напругою нагадують візантійські ікони, інші належать до фантастично-нереального
Дієго Веласкес (1599 – 1660)
Творчість Веласкеса – вершина розвитку реалізму в іспанському живопису XVII ст Вона відзначається зображенням життя у всій його складності та суперечливості, глибокою змістовністю образів, витонченістю живописного виконання. Інтерес до повсякденного життя виявився у Веласкеса у його ранніх творах. Художник створив красу народного побуту. Навіть у релігійних
Роботи іспанських художників XVII ст. Сурбарана та Хоседе Ребери утверджували демократичні ідеали, поглиблювали реалістичну інтерпретацію дійсності, насичували образи психологічністю. їхні полотна відзначаються суровим аскетизмом та конкретністю образів.
Художній світ Ель Греко фантастичний, пройнятий релігійним фанатизмом, містикою. Веласкес відмовляється від традиційного трактування релігійних сюжетів, міфологічних сцен, спрямовуючи своє бачення на світ реальний).
Висновок. В Іспанії гуманістичні тенденції тісно перепліталися з церковними традиціями. На відміну від інших країн, тут не було культу античності. Іспанські художники зосереджені на внутрішніх переживаннях людини. Поряд із міфологією самостійне місце завойовують історичний та побутовий жанри, портрет, пейзаж. Мистецтво художників, за величезної різниці творчих темпераментів, художніх схильностей, характеризується спільною рисою: їм притаманні роздуми про сенс життя, увага до людини, їїхарактерута поведінки.