Герой нашого часу характеристика образа Печорин ГриГорей Олександрович
ГЕРОЙ НАШОГО ЧАСУ (Роман, 1839-1840; опубл. окремим изд. без предисл. – 1840; 2-е изд.
Із предисл. – 1841) Печорин ГриГорей Олександрович – головний герой роману, по своєму типі пов’язаний з персонажами психологічних романів Р. Шатобриана (“Рене, або Наслідку страстей”), Б. Кін-Стана (“Адольф”), е. Сенанкура (“Оберман”), А. де Мюссе (“Сповідь сина століття”), незакінченого роману Н. М. Карамзина “Лицар нашого часу” і роману у віршах А. З. Пушкіна “Євгеній Онєгін” (походження прізвища “Печорин” від назви ріки
Але цього мало для створення об’ємного образа; Лермонтов уводить в оповідання інших оповідачів, не “печоринского”
Лермонтов ставиться до свого героя не іронічно; але сам тип печоринской особистості, що виник у певний час і в певних обставинах, – іронічний. Так задається дистанція між автором і героєм; Печорин аж ніяк не alter ego Лермонтова. Історія душі П. не викладається послідовно хронологічно (хронологія саме принципово зміщена), а розкривається через ланцюг епізодів, пригод; роман будується як цикл повістей Сюжет замкнуть кільцевою композицією: дія починається в міцності (повість “Бела”), у міцності ж і закінчується (повість “Фаталіст”), Подібна композиція властива романтичній поемі: увага читача зосереджена не на зовнішній динаміці подій, але на характері героя, що так і не знаходить гідної мети в житті, вертаючись до вихідного пункту своїх моральних шукань. Символічно – з міцності в міцність. Характер П. заданий із самого початку й залишається незмінним; духовно він не росте, але від епізоду до епізоду читач усе глибше поринає в психологію героя, чий внутрішній вигляд як би не має дна, принципово невичерпний.
У цьому й складається історія печоринской душі, її загадковість, чудність і привабливість. Рівна самої собі, душу не піддається виміру, не знає меж самозаглибленню й не має перспектив розвитку Тому П. постійно випробовує “нудьгу”, незадоволеність, почуває над собою безособову владу долі, що ставить межу його щиросердечної діяльності, веде його від катастрофи до катастрофи, що загрожує як самому героєві (“Тамань”), так і іншим персонажам (“Бела”, “Князівна Мері”). П. сам собі здається демонічною істотою, злим знаряддям неземної волі, жертвою її прокльону. Тому “метафізичне” самовідчуття героя, його людські якості важливіше для Лермонтова, чим “соціальна прописка” П. ; він діє не як дворянин, світська людина, офіцер, а як людина взагалі. Відчуваючи життя як банальність, П. проте щораз сподівається, що чергова любовна пригода освіжить його почуття й збагатить його розум.
Але роз’їдаючий, скептичний розум П. знищує безпосередність почуття. Любов до горянки Беле й Вірі взаємна, але нетривала; закоханість в “ундину” залишається без відповіді, а закохану в нього князівну Мері П. не любить сам. Зрештою влада над жінкою виявляється для нього важливіше, ніж щирість почуття. Любов перетворюється в гру, що направляється розумом, і в остаточному підсумку – у гру долями жінок, які повинні жертвувати собою, випробовувати “відданість і страх” і тим доставляти “їжу нашої гордості”.
Герой теж готовий жертвувати собою заради жінок (він пускається в небезпечне для його життя пригода в “Тамані”, стріляється із Грушницким, захищаючи честь Мері, ризикуючи, захоплює козака), але відмовляється жертвувати своєю волею заради чужого щастя По тій же причині Він не здатний до дружби. Вернерові П. тільки приятель, що зберігає дистанцію у відносинах. Свою посторонность він дає відчути й Максимові Максимичу, уникаючи дружніх обіймів.
Так П. мимоволі, несвідомо стає егоїстом. Вільна воля, що переростає в індивідуалізм, служить для П. принципом життєвого поводження. Вона тягне героя до нових і нових вражень, змушує П. ризикувати собою, поринати в саморефлексію; вона виділяє П. із середовища, повідомляє його особистості й характеру масштабність.
І вона ж розпорошує величезний щиросердечний потенціал П. , провокує його на думку про смерть, що могет розірвати те порочне коло, у якому замкнуть герой. Лише непримиреність П. із самим собою, зі своєю часткою в сьогоденні надає бунтівливість, незаспокоєність і значущість його особистості. У романі повідомляється про нову спробу знайти їжу для душі – П. відправляється на Схід; але Лермонтов дає зрозуміти, що в Росії його герой приречений на колишній стан, а подорож в екзотичні, невідомі країни також мнимо, тому що втекти від себе П. не може.
Раптова смерть рятує його від мучень
Схожі твори:
- Герой нашого часу характеристика образу Печорин Григорій Олександрович Печорин Григорій Олександрович – головний герой роману, за своїм типом пов’язаний з персонажами психологічних романів Р. Шатобриана(“Рене, або Наслідки пристрастей”), Б. Кон-стана(“Адольф”), Э. Сенанкура(“Оберман”), А. де Мюссе(“Сповідь сина століття”), незавершеного роману Н. М. Карамзіна “Лицар нашого часу” і роману у віршах О. С. Пушкіна “Євгеній Онєгін”(походження прізвища “Печорин” від назви...
- Особливості характеру Печорина, що проявляються в його взаєминах з героями роману М. Ю. Лермонтова “Герой нашого часу” (Печорин і Максим Максимич, Печорин і Грушницкий, Печорин і Вернер) 1. Печорин і його оточення. Розкриття характеру героя. 2. Печорин і Максим Максимич. 3. Печорин і Грушницкий. 4. Роль Вернера в оповіданні. ГриГорей Олександрович Печорин, головна діюча особа роману “Герой нашого часу” М. Ю. Лермонтова, протягом оповідання обертається в різних колах, серед різних шарів суспільства. Він показаний в оточенні світського...
- Герой нашого часу характеристика образа Віра ГЕРОЙ НАШОГО ЧАСУ (Роман, 1839-1840; опубл. окремим изд. без предисл. – 1840; 2-е изд. Із предисл. – 1841) Віра – персонаж повести “Князівна Мері”, світська дама, коханка Печорина. Віра відіграє помітну роль у сюжеті повести, беручи участь у двох “любовних трикутниках” ( Грушниц-Кий – Мері – Печорин; В. – Печорин...
- Герой нашого часу характеристика образа Мері, князівна ГЕРОЙ НАШОГО ЧАСУ (Роман, 1839-1840; опубл. окремим изд. без предисл. – 1840; 2-е изд. Із предисл. – 1841) Мері, князівна – героїня однойменної повісті. Ім’я Мері утворене, як сказано в романі, на англійський манер. Характер князівни М. у романі змальований докладно й виписаний ретельно. М. у романі – страдательное особа:...
- Печорин як тип зайвої людини в романі М. Ю. Лермонтова “Герой нашого часу” Лермонтов писав, що Історія життя людини буває часом интересней історії цілого народу. У романі “Герой нашого часу” він показав моменти життя людини, зайвого для своєї епохи. Цією людиною є Печорин, що у силу обставин стає “зайвою людиною”. Письменник розкриває причини що зробили Печорина “земною непотрібністю” на цьому світлі. Трагедія його...
- Печорин і “водяне суспільство” у романі М. Ю. Лермонтова “Герой нашого часу” Печорин і “водяне суспільство” у романі М. Ю. Лермонтова “Герой нашого часу”. Роман М. Ю. Лермонтова “Герой нашого часу”один із кращих добутків російської літератури. Цей роман коштує в одному ряді з такими шедеврами, як “Горі від розуму”, “Євгеній Онєгін”, “Ревізор”. Роман був написаний в епоху, що наступає після грудневого повстання...
- Герой нашого часу характеристкика образа Грушницкий ГЕРОЙ НАШОГО ЧАСУ (Роман, 1839-1840; опубл. окремим изд. без предисл. – 1840; 2-е изд. із предисл. – 1841) Грушницкий – один з головних героїв повести “Князівна Мері”, юнкер, що видає себе на Кавказьких водах за розжалуваного офіцера; спочатку граючий у любовному трикутнику (Г. – Мері – Печорин) роль першого коханця,...
- Печорин (“Герой нашого часу”) Лермонтовский роман – добуток, породжений після декабристської епохи. Спроба “ста прапорщиків” змінити суспільного лада в Росії обернулася для них трагедією. В “Герої нашого часу” одержали переломлення напружені роздуми письменника про загальні закономірності розвитку людства й про історичні долі Росії. У романі, як і у вірші “Дума”, увага Лермонтова зосереджено на...
- Герой нашого часу характеристика образа Максим Максимич ГЕРОЙ НАШОГО ЧАСУ (Роман, 1839-1840; опубл. окремим изд. без предисл. – 1840; 2-е изд. із предисл. – 1841) Максим Максимич – штабс-капітан, одне з головних діючих осіб роману. Він виконує функції оповідача й самостійного персонажа, протипоставленого Печорину. М. М. на відміну від інших героїв, крім Печорина, бере участь відразу в...
- Печорин і горці в романі М. Лермонтова “Герой нашого часу” Роман М. Лермонтова “Герой нашого часу” це ” Історія душі людської”, як визначив характер свого добутку сам автор. Роман складається з п’яти повістей: “Бэла”, ” Максим Максимыч”, “Тамань”, “Князівна Мэри” і “Фаталіст”. Кожна повість являє собою самостійний художній Твір і в той же час є частиною роману. Повести об’єднані образом...
- Характеристика жіночих образів (Бели, княжни Мері) в романі М. Лермонтова “Герой нашого часу” Жіночі образи в романі Лермонтова “Герой нашого часу” – це не тільки гарний фон, який доповнює портрет головного героя, але й неповторні особистості. Бела і княжна Мері – дуже різні жінки, яких об’єднує кохання до одного чоловіка – Печоріна. Головний герой розкривається у стосунках з цими героїнями. Бела – дикунка,...
- Образ і характеристика Печоріна в романі М. Ю. Лермонтова “Герой нашого часу” Поява роману М. Ю. Лермонтова “Герой нашого часу” викликало неоднозначну реакцію критики. Негативна оцінка стосувалася, в першу чергу, головного героя Печоріна. Професор Московського університету СП. Шевирьов бачив у Печоріна явище хибне, не властиве російського життя, навіяне впливом Західної Європи. Критика дратувала “гордість людського духу”, відображена в романі Лермонтова в “зловживання...
- Печорин і Онєгін люди нашого часу На зміну світлому й безпосередньому, відкритому погляду на мир, на зміну захвату життям приходить епоха розчарування, аналізу, скепсису й “туги за життям”. На зміну епосі Пушкіна приходить епоха Лермонтова. Ці дві епохи розділив 1825 рік, рік розгрому повстання декабристів. Як і два великих поети – Пушкін і Лермонтов, їхні герої...
- Герой нашого часу характеристика образу Бела Бэла – черкеська княжна, дочка мирно’го князя і сестра юного Азамата, який викрадає її для російського офіцера Печорина. Ім’ям Б., як головної героїні, названа перша повість роману. Про Б. розповідає простодушний Максим Макси-мыч, але його сприйняття постійно коригується словами Печорина, приведеними в розповіді. Б. – горянка; у ній збереглися природна...
- Характеристика образу Печоріна в романі М. Лермонтова “Герой нашого часу” Михайло Лермонтов в романі “Герой нашого часу” створює образ людини, яка є своєрідним дзеркалом сучасної йому дійсності. Цей персонаж схожий на Пушкінського Онєгіна, але в більшій мірі є філософом та навіть ідеологом. Григорій Олександрович Печорін за походженням являється дворянином, якого за нестриману поведінку відправляють на службу в заслання. Герой має...
- Герой нашого часу характеристика образу Віри Віра – персонаж повести “Княжна Мери”, світська пані, коханка Печорина. Віра грає помітну роль в сюжеті повісті, беручи участь в двох “любовних трикутниках”(Грушниц-кий – Мери – Печорин; В. – Печорин – Мери). З одного боку, завдяки стосункам Печорина з В. і її роздумам пояснюється, чому Печорин, “не стараючись”, здатний непереможно...
- Характеристика образу Максима Максимовича в романі М. Лермонтова “Герой нашого часу” Максим Максимович в романі Лермонтова “Герой нашого часу” виступає в якості оповідача. Автор не дає цілісної характеристики цьому героєві, обмежуючись окремими штрихами. Основна увага зосереджена на його розповіді про Печоріна – головного героя. Хоча дещо все ж таки Максим Максимович повідомляє і про себе. В нього немає сім’ї: більше дванадцяти...
- Сюжет і композиція роману М. Лєрмонтова “Герой нашого часу” І. Історія створення роману. (Початок роботи – 1838 рік, під враженням від поїздки на Кавказ. “Бела” і “Тамань” опубліковані окремими повістями. Спочатку не задумувався як роман (збірник повістей). Але в 1820 році “Герой нашого часу” вийшов у світ. Повісті, що ввійшли до нього, зв’язані єдиною композицією і сюжетом. Головна проблема...
- Жіночі образи у романі М. Лєрмонтова “Герой нашого часу” Чи спадало вам на думку, обговорюючи характер та вчинки Григорія Олександровича Печоріна, героя свого часу, подивитися на жіночі образи у романі не як на зло; що робить образ головного героя більш яскравим та повним, (і як на самостійне явище – теж героїнь часу? А чому б ні? Я, звичайно, маю...
- Дайте характеристику жіночім персонажам роману Михайла Лєрмонтова “Герой нашого часу” Образи жінок у романі “Герой нашого часу” грають велику роль у розкритті характеру головного героя – Печоріна. Адже найтонші грані його душі, його вади та позитивні сторони найяскравіше можна побачити, коли герой взаємодіє з жінками, в яких закоханий, чи які закохані у нього. Найяскравіший жіночий персонаж “Героя нашого часу” –...