Батько Браун герой детективних новел письменника Честертона “Простодушність о. Брауна”
Дружба з цим священиком зіграла велику роль у житті й Творчості Честертона, який написав велику кількість книг і есе, присвячених питанням католицької морально-релігійної тематики: “Ортодоксія” (1908), “св. Франциск Ассізький” (1923), “Католицька церква і звернення “(1927). Від о. бКоннора Честертон отримав хрещення в католицтво в 1922 році в Біконсфілд. У низці багатьох літературних героїв-детективів, таких, як Шерлок Холмс, Еркюль Пуа-ро або Мегре, о. Б. займає особливе місце. Дивний його зовнішній вигляд: у нього “круте дитяче обличчя”,
У о. Б. немає зовнішньої дії – кілька швидкоплинних поглядів, малозначних реплік – і злочин розкрито. При цьому о. Б. найменше турбує, чи послідує за розкриттям злочину арешт злочинця – у багатьох оповіданнях читачеві здається, що злочинець встигає
Гостре відчуття будь-якого порушення цього закону дозволяє о. Б. заглянути в самий Корінь, що сталося, в якому злочинець – жертва своїх власних пристрастей. “Не можна втриматися на одному рівні зла”, – каже о. Б. – людина, хоча б у думках отступивший від заповідей і не розкаявся в цьому, буде опускатися все нижче, до самих тяжких злочинів. Боротьба не з людиною, а з пристрастями, обуревающими його, дозволяє о. Б. іноді навіть запобігти злочину – він ніби виправляє моральне почуття людини. Сан католицького священика підкреслює покликання о. Б. проникати в глибини людських сердець, що дозволяє безпомилково розгадувати найтемніші задуми. Образ о. Б. несе в собі суттєвий притчевий елемент. Це свого роду мудрий старець початку XX століття, що сполучає в собі риси християнського священика, доброго Мерліна і Порфирія Петровича. Його функція – розібратися у змішуванні білого і чорного, поставити, в моральному відношенні, все з голови назад на ноги.
“Людина може чесно вірити, що красти – похвально. Але чи розумно говорити, що він чесно вірить у безчесність “- так у притчевий стилі о. Б. спростовує кредо морального релятивізму. О. Б. – один з дуже нечисленних літературних героїв, для яких життя – це мистецтво дотримання моральної заходи, мистецтво, в якому кожен крок необхідно “перевіряти свідомістю і совістю”. Будь-яка крайність аморальна – і соціал-революціонери, і плутократи, які сповідують дарвінізм, представляють для о. Б. дві сторони однієї медалі. Небезпека виникає і тоді, коли до “моральної єресі” звикають, “приймають її як належне”. Англійські літературознавці відзначають, що детективні здібності о. Б. тісно пов’язані і з його естетичним почуттям: моральне каліцтво, вважає о. Б., завжди призводить до потворності естетичного. За влучним спостереженням М. Трауберг, о. Б., як і сам Честертон, – лицар порядку і свободи, ворог тиранії і анархії. Радість немислима для нього без співчуття, а протиставлені вони зневірі і благодушності. Дивацьких безтурботність невіддільна від любові до чіткості і міцності, ієрархії і укладу. Смирення неможливо без високої гідності, міцність духу – без м’якості серця.