ПЕЙЗАЖ ВІДПОВІДАЄ НАСТРОЮ ПЕРСОНАЖІВ ТВОРУ (гарно на душі гарно навколо)

Мета: почати ознайомлення учнів з новим розділом “Пейзаж у прозових творах”; удосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити аналізувати прочитане; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, творчу уяву; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над скоромовкою

Скільки важать пироги?

Покладу їх на ваги.

Їх не треба рахувати,

Краще гостей пригощати.

2. Артикуляційна розминка

– “Чашечка”.

Рот широко відкрити. Широкий язик підняти вгору. Потягнутися до верхніх зубів, але не торкатися їх. Утримувати в такому положенні протягом 10-15 с.

– “Голочка”.

Рот відкрити. Язик висунути далеко вперед, напружити його та зробити вузьким. Утримувати в такому положенні протягом 15 с.

– “Гірка”.

Рот відкрити. Бокові краї язика притиснути до верхніх кутніх зубів. Кінчиком язика доторкнутися до нижніх передніх зубів. Утримувати в такому положенні протягом 15 с.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Робота в групах. Гра “Ти – мені, я – тобі”

Учні в групах ставлять одне одному запитання за змістом рубрики “Повтори і пригадай”. Оцінюють роботу одне одного.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ.

– Прочитайте його назву.

– Як ви вважаєте, про що йтиметься у творах цього розділу?

– Які за жанром твори ми будемо вивчати?

– Твори яких авторів будемо читати?

– З ким із них ми вже знайомі?

– А з ким познайомимося?

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра “Рибки”

Самостійне читання учнями частини вступної статті до розділу (с. 62)

– Що таке пейзаж?

– За допомогою чого письменникам удається майстерно описати красу картин природи?

2. Фізкультхвилинка

3. Робота над другою частиною вступної статті до розділу (с. 63)

1) Робота над загадкою.

– Зріст у неї, як в ліщини,

А плоди, немов в калини.

Взимку пташечок годує,

Ягідками їх частує. (Горобина)

– Що ви знаєте про цю рослину?

2) Робота в парах.

Складання опису ягід горобини (демонстрування ілюстрації або слайду).

3) Гра “Бджілки”.

Самостійне напівголосне читання другої частини вступної статті до розділу

– Що автор говорить про ягідки горобини?

4) Словникова робота.

Корали – морські тварини, рід поліпів, які мешкають колоніями на морських та океанських скелях. У теплих краях зустрічаються рифи, скелі, складені з вапняків, які утворилися в результаті титанічної праці маленьких живих організмів – коралів. Вапнисті відклади деяких видів цих тварин – червоний, рожевий або білий камінь, який після обробки використовують як прикрасу. Цінними є корали, що мають чудовий рожевий і червоний колір.

Кетяг – пучок ягід або квітів на одній гілці, стеблині; китиця, гроно.

5) Цікаво знати!

– Мало хто здогадується про те, що, незважаючи на свій маленький розмір, ягоди горобини багаті на вітаміни і кислоти. А ще до їх складу входить сорбінова кислота – найпотужніший антисептик.

Незважаючи на те, що горобина широко застосовується в народній медицині, фарміндустрії досі так і не вдалося створити жодні ліки на основі її плодів.

Слід узяти на замітку, що ця рослина здатна знімати стрес у людини, для цього потрібно ненадовго притулитися спиною до дерева і заплющити очі.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра “Закінчи речення”

– Сьогодні на уроці я вчився…

– Я дізнався…

– Мене найбільше вразило…

– Хочу більше дізнатися…

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Знайти в художній літературі опис пейзажу.

ПЕЙЗАЖ ВІДПОВІДАЄ НАСТРОЮ ПЕРСОНАЖІВ ТВОРУ (гарно на душі гарно навколо)