Зображення глибокого, безкорисливого почуття любові, багатства духовного світу героїв і причин, що зумовили трагічність їхніх доль
Відкриваєш зібрання творів О. І. Купріна і поринаєш у дивовижний світ його героїв. Всі вони дуже різні, але в них є щось, що змушує співпереживати їм, радіти і засмучуватися разом з ними.
Незважаючи на безліч драматичних ситуацій, в його творах життя б’є ключем. Його герої – люди з відкритою душею і чистим серцем, повстають проти приниження людини, що намагаються відстояти людську гідність і відновити справедливість.
Однією з найвищих цінностей у житті А. І. Купріна була любов, тому у своїх повістях “Поєдинок”, “Гранатовий
Кохання у творах Купріна завжди трагічна, вона свідомо приречена на страждання. Саме така всепоглинаюча любов торкнулася поліської відьми Олесі, яка полюбила “доброго, але тільки
Повість була написана в 1898 році. Головний герой Іван Тимофійович – пан, якого доля закинула в глуху село Волинської губернії, де він жив у старому поміщицькому будинку разом зі слугою. Саме після його розповіді про місцеву відьмі Мануйлихою герой знайомиться з Олесею – її внучкою. Купрін не вдавався в опис головного героя, тому про нього ми знаємо мало. Зате образ головної героїні автор показав чудово.
Олеся – красуня-дикунка, вона виросла в глушині лісів, в хатинці на болотах, після того, як її бабусю разом з нею вигнали з села за чаклунство. За словами Купріна, в дівчині не було нічого схожого на місцевих дівчат. Олеся відрізнялася добротою, свіжістю розуму, здатністю на глибоке почуття.
Відразу ж після знайомства між не! Про та Іваном Тимофійовичем зав’язується дружба. Дівчина все більше переймалася довірою до частого гостя, а він багато дізнається про Олеся. Вона розповіла йому, що ворожила на нього, але не хотіла відкривати, що випало: “Будь ласка, не просіть… Недобре вам вийшло”. Гість не повірив, а Олеся сказала: “От коли мої слова збудуться, ви мене тоді згадайте”. Адже не знав він, на відміну від дівчини, що пророкування збулося.
Отже, герой став частим гостем у хатинці. У нього з Олесею увійшло в звичку, що вона проводжала його до Іріновского шляху. По дорозі у них зав’язувався цікава розмова. Саме з того, про що вони говорили, можна судити про багатство їхнього духовного світу. Олеся розпитувала його про все, що її хвилювало, вона володіла свіжим уявою. Багато чого їй здавалося дивним, казковим, неправдоподібним, але дівчина охоче приймала все, що говорив гість. Пана вражали здатності Олесі: “Знаєш, що мене дивує в тобі, Олесю? Ось і ти зросла в лісі, нікого не бачили. Читати ти, звичайно, теж багато не могла… А між тим ти так добре кажеш, не гірше цієї панночки “. “Про любов між нами не було сказано ще ні слова, але бути разом для нас вже стало потребою”. Але одного разу відносини між ними змінилися. Олеся більше не проводжала гостя, вони ні про що не говорили. Кілька днів Іван Тимофійович не був у хатинці через хворобу, але коли прийшов, Олеся знову була йому рада. “На цьому чарівному, новому для мене особі в одну мить відбилися, змінюючи один одного, здивування, переляк, тривога і така сяюча посмішка любові…” У цей день Олеся зізналася в коханні, віщування стало збуватися. Дівчина знала, що буде нещасна, як все обернеться, але пішла на це: “Я думала, що можна піти від долі. Тепер мені все одно, все одно… Тому що я люблю тебе “. А слова: “Я ніколи не попрекну тебе, ні до кого ревнувати не стану…” У цьому виражається глибоке, безкорисливе почуття дівчини. Яким же сильним має бути це почуття, щоб заради нього потім бути нещасною: “… здається, все б на світі віддала, аби з тобою хоч хвилиночку ще побути. Нехай, думаю, що буде, те буде, а я своєї радості нікому не віддам “. Ваня, так вона його називала, теж боявся, але він любив її. Майже цілий місяць тривали їх зустрічі, але наближався час від’їзду. Ваня не міг сказати коханій це, тому відтягував час. Тоді Іван Тимофійович запропонував їй вийти за нього заміж. Йому було все одно, що вона незаконна, проста, неосвічена дівчина. Між ними відбулася розмова про церкву. Справа в тому, що Олеся не була хрещеною і в церкву не можна їй було ходити, тому що вона вважалася відьмою. Дівчина не погоджувалася, але вслід йому сказала: “… знаєш, мені страшенно хочеться зробити тобі що-небудь приємне… ти б дуже був задоволений, якби я коли-небудь пішла до церкви? “На це вона йшла ради нього! У Вані було неясне потяг серця відрадити її, але він не послухався його. З цього моменту їх відносини невблаганно наближалися до трагічної розв’язки. “Олеся переламала свою боязнь і прийшла до церкви. Іван Тимофійович дізнався від однієї людини, що на площі перебродскіе дівчата зловили відьму, оточили її, хотіли вимазати дьогтем, побили, але їй дивом вдалося втекти. Коли бігла, то вигукнула загрозу. Ваня примчав до хатки, де сиділа ст & руху Мануйлов-ха біля ліжка хворої Олесі. Він заплакав, а вона втішала його: “Не будемо ж плакати, поки ми разом, давай хоч останні дні проведемо весело”. Дівчина сказала, що їм з бабусею треба виїхати, тому що вона посварилася людям: “А тепер трохи що трапиться, зараз на нас скажуть… всі ми будемо винні…”, тому що були вже такі випадки. Олеся послухалася долі: “Значить, не хоче доля нашого з тобою щастя… А якщо б не це, хіба, ти думаєш, я чогось злякалася б?” Вони попрощалися. Побоювання героїні виправдалися. Вночі пішов сильний град, який побив жито у селян. Іван поїхав попередити жінок про небезпеку, але коли він приїхав, їх вже не виявилося. Герою самому треба було їхати, так як про нього громада кричала недобре.
Отже, ми бачимо, чим закінчилася любов героїв. Але все-таки, які ж причини зумовили трагічність їхніх доль?
По-перше, герой сам винен. Він виявився слабким, не треба було взагалі йому йти в цю хатинку, не треба було зустрічатися з Олесею. Послухав би він того, що сказали карти. Але врешті-решт він міг забрати її з собою туди, де б їх не знали. Може, якби Ваня послухав серця і не дозволив Олесі піти до церкви, ніхто б її не зачепив. Олеся теж знала, до чого можуть привести їх відносини, але продовжувала зустрічатися з ним. Ще у цій трагедії винні люди, їх темрява, затурканість, страх перед відьмами і чаклунами.
А як захоплює нас сюжет повісті “Гранатовий браслет”, де показано лицарська, романтична любов Жовто-кова до княгині Вірі Миколаївні, що поглинула все його єство! Любов чиста, нерозділене, безкорислива, “сильна як смерть”. Ніякі життєві зручності, розрахунки, компроміси не повинні її торкатися. Для жовткова життя – це любов. Втрутилися в його почуття, образили їх – значить, принизили його гідність. Князь Шеїн, чоловік Віри Миколаївни, – добрий і справедливий чоловік. Він зі співчуттям ставиться до поштової чиновнику жовткова, пристрасно закоханому в його дружину. Він розуміє, що на його очах розгорнулася “величезна трагедія душі”, і, відкинувши забобони, виявляє глибоку повагу до почуттів маленької людини. Але грубе втручання у святі почуття, в прекрасну душу вбили жовткова. Він йде з життя без скарг, без докорів, вимовляючи, як молитву: “Нехай святиться ім’я Твоє”. Жовтків вмирає, благословляючи кохану жінку.
Так описує любов А. Купрін. Читаєш і думаєш: напевно, так у житті не буває. Але, всупереч здоровому глузду, хочеться, щоб було.
Книги Купріна нікого не залишають байдужим, навпаки, вони завжди ваблять до себе. Багато чого можна вчитися молодим людям у цього письменника: гуманізму, доброти, душевної мудрості, вмінню любити, цінувати любов.
Схожі твори:
- Зображення глибокого, безкорисливого почуття кохання, багатства духовного світу героїв і причин, які обумовили трагічність їхньої долі (за повістями Купріна) ОЛЕКСАНДР КУПРІН ТВОРИ З ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ОЛЕКСАНДР КУПРІН Зображення глибокого, безкорисливого почуття кохання, багатства духовного світу героїв і причин, які обумовили трагічність їхньої долі (за повістями О. І. Купріна) Жить – так жить, Любить – так уж влюбляться. В лунном золоте целуйся и гуляй, Если ж хочешь мертвым Поклоняться, То живых тем...
- “Краса духовного світу героїв О. Олеся” Більше третини століття твори талановитого українського поета О. Олеся зовсім не друкувалися в Україні. Чому ж так вийшло, чим же завинив цей щиро відданий рідній країні митець перед своїми співвітчизниками? Відповіді на ці запитання можна знайти в оцінці творчості О. Олеся С. Єфремовим, який казав про нього: “Обурення проти насильства,...
- “Що є виявом багатства духовного світу людини?” Духовний світ кожної людини складається з усвідомленості, душевного спокою, милосердя, любові та віри. В нашому уявленні душевна людина є людиною освіченою та творчою, яка має зацікавлення в мистецтві, надає перевагу походам в філармонію чи театр. І завдяки своїм цим вподобанням її внутрішній світ по-особливому розвинений, більш духовний чи гармонійний. Однак...
- Твір-роздум на тему “краса духовного світу героїв олександра олеся” Олександр Олесь – один з поетів початку XX століття, вже перша збірка якого засвідчила, що це поет-лірик. Вже перший друкарський вірш, датований 1903 роком, конкретизує витоки тих “срібних акордів, які з серця взялися. Ці перші поетичні рядки засвідчили щирість, простоту і емоційну складність почуття, а також свіжість, музичність поетичного слова....
- Зображення безкорисливого почуття кохання в повісті “Гранатовий браслет” “Гранатовий браслет” Олександра Купріна – повість про безкорисливе кохання. Головний герой твору – молодий дрібний чиновник, самотній і боязкий мрійник Г. С. Желтков. Вперше побачивши княгиню Шеїну в цирку, він сказав собі: “Я її кохаю…” і тривало його кохання вісім років, доки гранатовий браслет не поклав йому несподіваний кінець. Відбулося...
- Краса духовного світу героїв Олеся Гончара Значним творчим досягненням Олеся Гончара є відтворення краси духовного світу його героїв на сторінках романів, повістей, оповідань та новел. Авторське замилування героями у їх любові до Батьківщини, глибокій вірності у дружбі та коханні спостерігається уже на перших сторінках роману “Прапороносці”. Багатий внутрішній світ героїв трилогії, їх гуманізм і благородні пориви...
- Краса духовного світу героїв роману “Собор” Олеся Гончара Олесь Гончар – один із найвидатніших українських письменників. У своїх творах він порушує пекучі проблеми життя, а найбільше – проблему духовності. Адже тільки тоді людина є людиною, коли вона любить свій край, почуває відповідальність за збереження природи, історичної та національної пам’яті, коли вона працьовита, добра і щедра, чутлива до краси....
- “Михайлик – уособлення духовного багатства” Українська література знає безліч позитивних, добрих образів різних людей, в тому числі і дітей. Одним з таких можна з упевненістю називати Михайлика, головного героя твору Михайла Стельмаха під назвою “Гуси-лебеді летять”. У нього настільки багато позитивних рис і характеристик, що його цілком можна називати уособленням духовного багатства. Що є причиною...
- Ідея духовного багатства людини в романі “Собор” “Собор” – один із перших творів у літературі ХХ століття з екології в широкому розумінні слова – це і збереження архітектурних пам’яток, і народної пісні, і душі людської – а це чи не найголовніше в житті народу. Автор торкається найболючіших проблем у сучасному житті, він засуджує цинізм, кар’єризм, байдужість до...
- “Фольклор – невичерпне джерело духовного багатства” Усна творчість нашого народу являє собою невичерпне джерело духовного багатства, величезну культурну і літературну скарбницю української мови. На мій погляд – це надзвичайне надбання, без якого неможливо уявити собі становлення і повноцінний розвиток сучасної літератури. І якби у когось з’явилися сумніви щодо самобутності української культури, найкращою відповіддю стала б творчість...
- Ідея духовного багатства людини в романі Олеся Гончара “Собор” Коштує собор, мовчить… Німий свідок історії? Ні, він свідок спустошення, падіння людських душ. Своїм мовчанням кидає людству докір. Кінець XX сторіччя – епоха економічного, “морального” прогресу. Не хочемо визнати, що деградує майже кожними, поглиненими власними проблемами. Тому актуально звучить тема, що піднімає в романі “Собор” Олесь Гончар, – відродження духовності,...
- Трагічність любові в лірику В. В. Маяковського 1. Значення любові в житті людини. 2. Особисті любовні переживання поета. 3. “Хмара в штанях”. 4. ” Флейта-Хребет”. 5. Поема “Людин”. 6. “Люблю” і “Про це”. 7. Народження нової любові Це була поезія майстерно виліплена, гордовита, Демонічна й у той же час безмірно приречена, Що Гине, що майже кличе на...
- Ідея духовного багатства людини у романі О. Гончара “Собор” Олесь Гончар – складна постать в українській літературі. Він не боявся відгукуватися на найсуперечливіші проблеми, які ставив час, тому його твори залишають неоднозначне враження. Складні проблеми буття людини в суспільстві знайшли своє втілення в романі “Собор”, доля якого склалася непросто. Певна публіцистичність роману загострювала поставлені проблеми, тому автор зазнав гонінь...
- Ідея духовного багатства людини у романі Олеся Гончара “Собор” Роман “Собор” – це твір інтелектуального наповнення, гостропроблемний і дискусійний. З’явившись в українській літературі у кінці 60-х років, він був тим сплеском, який зіткнув больові точки суспільства. У романі гостро поставлені питання збереження навколишнього середовища, збереження пам’яток минулого, збереження цільності людської душі. Олесь Гончар один із перших вказав на небезпеку...
- Продовження життєвих доль героїв твору О. Гончара “Собор”) Іноді буває таке, що, прочитавши книжку, перегорнувши останню сторінку, не хочеться розлучатися з героями, хочеться прослідкувати їхню долю далі. І тоді з’являються продовження відомих книг, які пишуть інші автори. І знову б’ються мушкетери, і Скарлетт знову живе повним життям. Після першого видання “Собору” пройшло 25 років. Герої твору у кінці...
- “Щирість особистих почуттів людини – невід’ємне багатство її духовного світу” за творами Сосюри, Лесі Українки, Олійника Вивчаючи рідну літературу та знайомлячись з творами видатних українських митців, можна побачити, що більшість цих творів відображують життя наших співвітчизників, щирість їх душі і щирість їх почуттів. Одне з самих прекрасних з них є кохання, почуття, без якого не може обійтись майже не один твір української літератури. Адже людина, яка...
- Система образів роману Ф. Достоєвського “Злочин і кара”. Розкриття складності та суперечливості духовного світу людини УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 10 КЛАС I семестр 1. ВСТУП. ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ УРОК № 27 Тема. Система образів роману Ф. Достоєвського “Злочин і кара”. Розкриття складності та суперечливості духовного світу людини Мета: допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художні особливості твору, майстерність автора у зображенні складності духовного світу...
- Зображення безкорисного почуття кохання у повісті Олександра Купріна “Гранатовий браслет” О. І. Купрін – один з останніх представників критичного реалізму в російській літературі. Головними особливостями творчості цього письменника є психологізм та реалістичне зображення побуту. Для нього характерна цікавість до “пересічної”, “інтимної”, “побутової” психології, у зображенні якої О. І. Купрін досяг надзвичайно високої художньої майстерності, що забезпечила йому видатне місце серед...
- Зображення вищого світу у романі Л. М. Толстого “Війна і мир” У романі “Війна і мир” Л. М. Толстой з усією суворістю вершить моральний суд над вищим світлом і бюрократичною верхівкою самодержавної Росії. Цінність людини, на думку Л. М. Толстого, визначається трьома поняттями: простота, доброта і правда. Моральність, як вважає письменник, – це вміння відчути своє “я” як частини загальнолюдського “ми”....
- Нові засоби зображення внутрішнього світу людини у модерністській прозі XX сторіччя Модернізм – це узагальнене найменування цілого ряду нереалістичних конструктивних літературно-мистецьких стилів, що склалися на початку XX сторіччя. Свою назву ця літературна течія дістала від французького слова moderne, що в перекладі означає новітній, сучасний. Ця назва ніби підкреслює розрив із мистецькими традиціями XIX сторіччя. Визначальна його прикмета – орієнтація на красу,...