“Значення освіти в житті людини” за повістю Вольтера “Простак”
Неможливо заперечити велике значення науки і освіти в розвитку будь-якого суспільства. Адже все, що оточує нас – техніка, речі, предмети повсякденного вжитку – все це є результатом натхнення і сумлінної праці багатьох людей, наукових винаходів і відкриттів. Завдяки здобутій освіті кожен з нас може стати фахівцем чи вченим – достатньо мати бажання та трохи схильності до тієї чи іншої справи. Тож добре зрозумілою стає необхідність освіти і знань для подальшого розвитку суспільства і прогресу людства.
Мабуть, не існує тієї сторони
Якби не освічені люди, ми не знали б, що таке фотографія, ми не дивилися б захоплюючих кінострічок. Та й у наші часи не було б чого поглиблювати та вдосконалювати, якби не знання, що закладалися багатьма попередніми поколіннями. Неможливо уявити таке життя, але це тільки поверхневий погляд на значення освіти у житті суспільства.
Наукові винаходи та відкриття роблять людей більш ерудованими, розширюють їх світогляд, примушують по-іншому подивитися не тільки на будь-яку окрему проблему, а й узагалі на оточуючий світ. У цьому зв’язку можна згадати твори епохи просвітництва, наприклад, повість Вольтера “Простак” або п’єсу Бертольда Брехта “Життя Галілея”, в якій головний герой пояснює з наукової точки зору особливості руху небесних тіл. Галілея страчують лише за те, що звичайний народ починає цікавитися роботами дослідника і астронома, а зайві знання простих людей ні в якому разі не вигідні можновладцям. Не менш характерний у цьому відношенні і твір “Простак”. У повісті Вольтер підкреслює значення освіти і відображує, наскільки важко було освіченій людині адаптуватися у тогочасному суспільстві. Аналізуючи ці твори, можна зробити висновок, що знання і освіта – це зовсім не “мертвий вантаж” для людської пам’яті, адже вони здатні принципово змінити наше уявлення про оточуючий світ.
При всьому тому, що знання дуже важливі у житті суспільства будь-якої доби, нашим сучасникам слід пам’ятати, що зловживання деякими винаходами людства можуть привести до прикрих, а досить часто і до трагічних наслідків. Це і зброя, і сильні синтетичні отрути, і ядерна енергія, і багато чого ще. Отже знання можуть стати причиною численних нещасть людства, починаючи з моменту його існування. А нерозумне використання багатьох відкриттів може бути прикладом зловживання набутими знаннями.
Сучасне суспільство ні в якому разі не повинне дозволити використання знань проти людства. Науковцям потрібно спрямовувати свою працю і зусилля не тільки на винайдення небезпечних для людства речей, а й на розробку ефективних способів ліквідації техногенних катастроф і на покращення екології нашої планети.
Я, як і Вольтер, вірю в те, що саме за наукою і освітою майбутнє людей. І якби не знання і освіта, то людство до цих пір залишалося б на рівні печерних мешканців. Окрім цього, я мрію стати більш “природною” людиною, як і герої творів Вольтера, та зробити свій внесок у науково-технічний прогрес, планую розвивати і підтримувати ту галузь, у якій буду працювати.