“Життя – це сон” – драматична філософія в особах
І. Драматичний твір Кальдерона – “це найвеличніша драматична концепція”. (І. С. Тургенев писав, що у цій драмі “…дика енергія, глибоке презирство до життя, дивовижна сміливість думки поруч із фанатизмом непереборного фанатика…”. Кальдерон створив справжній релігійно-філософський твір, але написав його у формі цікавої, фантастичної казки, у якій письменник змусив глядачів замислитися над найважливішими проблемами життя).
ІІ. Драма Кальдерона “Життя – це сон” як втілення філософських ідей епохи бароко. (У драмі
1. Втілення у драмі концепції світу, ворожого до людини. (Страшні скелі, темна башта – світ як тюрма людського духу.)
2. Поняття про людину як іграшку у руках безжальної, ворожої долі. (Передбачення астролога, що принц Сехісмундо буде жорстоким тираном.)
3. Використання християнських понять і християнської символіки у драмі Кальдерона. (Такі символи, як башта, кайдани та поняття про страждання і самопожертву надають драмі релігійного
4. Втілення у драмі філософії песимізму та відчаю. (Песимізм був характерний для літератури часів Кальдерона, коли людина вважалася грішною від самого початку життя: “.’.Найтяжчий гріх – у цьому світі народитись…”)
5. Роздуми про свободу і вибір людини. (Особиста свобода людини і її вибір загальнолюдських цінностей, їх пріоритет над особистим щастям – одна з найважливіших тем творчості Кальдерона. Бажання щастя за Кальдеро – ном – безумство, помилка, та Сехісмундо заспокоюється, зробивши вибір на користь державній необхідності.)
ІІІ. Катьдерон і епоха бароко. (Кальдерон та його сучасники – поет Луїс де Гон – гора, драматург. Попе де Вега.)