ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ ВИВЧЕНИХ БУКВ. ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ І. ПРОКОПЕНКО “ПРО ЩО ШЕПОТІЛИ БЕРІЗКИ”
Мета: закріпити знання учнів про звукове значення вивчених букв; формувати свідомі навички читання слів; розвивати мислення, мовлення, пам’ять, увагу; виховувати любов до природи.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Мовленнєва розминка
1) Розучування скоромовки.
Пішли рясні дощі,
Ловилися лящі.
А хлопці – мов хлющі:
Забули про плащі.
Та що їм ті дощі,
Коли такі лящі!
В. Гринько
2) Робота над чистомовкою.
Ща-ща-ща – піймали ляща.
Щу-щу-щу
Ще-ще-ще – дуже смачно, дайте ще.
2. Читання вірша Г. Малик “Що для чого треба?”
3. Гра “Жук-буквоїд”
– Вставте пропущені букви в словах:
С. р. к.
Гн. здо (о, і, о, а, у, и)
Р. к. в. чка
4. Прочитайте правильно!
Висить, гілля (два наголоси), нове, гілочках.
5. Звуко-буквений аналіз слів берізки, шепотіли, про, що
– Складіть речення з цих слів.
– Це назва твору, з яким ми ознайомимося.
Міркування над змістом заголовка
– Чому шепотіли, про що шепотіли берізки?
Фізкультхвилинка
III. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ (с. 131)
Опрацювання оповідання
1. Читання казки вчителем
– Як ви розумієте слова “Сорока вмирала з цікавості”? (Сорока все хоче знати, все іншим розказати. Недарма говорять: “Сорока на хвості принесла”. Це вона побачила ремезове гніздо.)
– Чи можете ви відповісти допитливій сороці?
– Яка то пташка змайструвала собі таке незвичайне гніздечко?
– За якими ознаками ви впізнали, що сорока побачила гніздо ремеза?
2. Самостійне читання казки учнями
– Прочитайте, доведіть, що гніздо звила пташка ремез.
– у гіллі на вербі висіло гніздо, схоже на рукавичку;
– гарне, тепле, м’яке; на тоненьких гілочках;
– нехай спробує хто дістатися.
3. Читання тексту учнями вголос
– Знайдіть, що сказано про гніздечко. (Рукавичка, на тоненькій гілочці; висить)
– На якому дереві в’є гніздечко ремез? (На вербі)
– Де висить гніздечко? (Над водою, біля річки, над рікою)
– Яке гніздечко всередині? (Гарне, тепле, м’яке)
– Чому маленька пташка не заховала гніздечко? (Нехай спробує який хижак дістатися.)
4. Складання опису гнізда ремеза
– Ось який художній образ про маленьку пташку створила письменниця! Подивіться на фотографію гнізда ремеза. Який образ створив художник? Розкажіть, яке гніздечко в ремеза.
IV. РОБОТА З ДИТЯЧОЮ КНИЖКОЮ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ ЗІ ЗБІРКОЮ КАЗОК ІРИНИ ПРОКОПЕНКО “ПРИГОДИ НА ЗЕМЛІ ТА ПІД ВОДОЮ”
1. Розповідь учителя про письменницю
– Народилася Ірина Прокопенко в Росії. Її чоловіком став українець, поет і перекладач Гаврило Прокопенко. З ним опанувала українську мову настільки, що з часом змогла писати нею художні твори. Спочатку складала казки для власних дітей – сина та дочки, згодом це стало її покликанням.
В Ірини Миколаївни багато читачів. Найвдячніші з-поміж них – діти, які надсилають листи, малюють ілюстрації до її творів, складають власні казки, вірші. І для кожного знаходиться в неї добре слово, щира порада.
2. Ознайомлення учнів зі збіркою казок Ірини Прокопенко “Пригоди на землі та під водою”
V. ПІДСУМОК УРОКУ
– З яким твором ознайомилися на уроці?
– Чи задоволені ви своєю роботою?