ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Хх. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “КАЗКОВІ ХМАРИНКИ”. ЗАГАДКА
Мета: закріпити знання учнів про звук, букву Хх, формувати мовленнєві вміння; розвивати мовлення учнів, творчу уяву; виховувати любов до прекрасного.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Робота над чистомовкою
Ха-ха-ха – засміялась буква “ха”.
Ох-ох-ох – виріс горох.
Ух-ух-ух – у дідуся теплий кожух.
Ах-ах-ах – у лісі багато комах.
Хи-хи-хи – геть розбіглись ховрахи.
2. Розучування вірша
АНДРЮХИНІ ВУХА
Наш малий Андрюха
Потилицю чуха:
– Чом у мене вух аж
А гусак безвухий?
От візьму я вуха,-
Думає Андрюха,-
І приклею гусаку:
Хай він маму слуха!
– Які слова зі звуком є у вірші?
ІІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота над загадками
– Черевань у кутку дріма,
Холод у череві трима.
Що ховає – віддає.
Упізнали, хто він є? (Холодильник)
– Соняшникова, запашна
Дітьми любима усіма.
Солодка і смачна така.
А зветься як вона?.. (Халва).
– Цей сухий старий дідище
За цибулю ще гіркіший,
Та стає він добряком
В страві разом з буряком. (Хрін)
– Народився на землі,
Зарум’янивсь на
І з’явився на столі
До борщу тобі й мені. (Хліб)
– Доки ми відгадували загадки, Незнайко до слів-відгадок побудував звукові схеми. Але, як завжди, припустився помилок. Давайте разом їх виправимо!
Холодильник
Халва
Хрін
Хліб
2. Гра “Розсипанка”
– Складіть слова із розсипаних букв.
Г, х, і, о, р;
О, й, е, к, х; м, х, у, а;
У, о, к, х, ь, л.
(Горіх, хокей, муха, кухоль)
Фізкультхвилинка
IV. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ (с. 98-99)
1. Робота над загадкою
– По голубому полі
Легкі, немов пір’їнки,
Пливуть собі поволі
Білесенькі перинки. (Хмари)
– Сьогодні ми помандруємо на гостину до хмаринок разом з допитливим хлопчиком.
– Розгляньте малюнок.
– Хто на ньому зображений?
– Що робить хлопчик?
– Яка пора року зображена на малюнку?
– Якими кольорами художник передав красу природи?
2. Гра “Словотворці”
– Продовжіть за зразком: легко – легенько, близько – близенько, тихо – …, весело – …
3. Опрацювання оповідання “казкові хмаринки”
1) Читання оповідання вчителем.
– Як звати головного героя оповідання?
2) Читання оповідання учнями “ланцюжком”.
– За чим Михайликові подобалося спостерігати?
– Прочитайте пісеньку, яку співав Михайлик.
– Кого побачив Михайлик у хмаринках?
– Над яким питанням замислився Михайлик?
– Чи доводилося вам спостерігати за хмаринками?
3) Вправа “Мікрофон”.
– Де домівка хмаринок?
4) Гра “Хвости”.
Учитель читає початок речення, учні відшуковують це речення і дочитують його до кінця.
А легкі білі хмаринки…
Он великого слона…
Оті хмарки – …
Та ось велика темна хмара…
І знову попливли…
4. Робота над загадкою “За лісом, за пралісом…”
– Які слова допомогли вам відгадати загадку?
– З чим у загадці порівнюється хмара? Чому?
V. ПІДСУМОК УРОКУ
– Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
– Чого навчилися?
– Що найбільше запам’яталося?