Воротарський хліб не з медом. Позакласне читання
Матеріал уроку. Михайло Слабошпицький “Брат знаменитого воротаря” (продовження).
Мета. Розширити знання учнів про види спорту, можливості небезпеки під час гри у футбол; розвивати вольові якості характеру: наполегливість, безстрашність, витривалість; удосконалювати вміння виразно читати; вчити переказувати оповідання за планом; виховувати любов та повагу до своїх рідних братів чи сестер.
Обладнання. Ілюстрації з видами спорту, м’яч.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
II. Мовна розминка.
1. Відгадайте рецепт здоров’я.
Лиш
Всім-усім підходить дітям.
КОЛИСПОРТПОЛЮБИШСИЛЬНИМЗДОРОВИМБУДЕШ.
(Коли спорт полюбиш – сильним, здоровим будеш.)
– Поясніть рецепт здоров’я.
2. Гра “Спіймай м’яч та назви вид спорту”.
– Хто загадає найцікавішу загадку про спорт, той буде ведучим.
(Учні загадують загадки, які приготували вдома. Вибирають ведучого. Ведучий кидає м’яч. Учень, який отримав м’яч, називає вид спорту.)
– Розкажіть, яким видом спорту ви займаєтесь.
III. Перевірка домашнього завдання.
Гра “Так чи ні”.
1. Костик цього дня завжди чекає
2. Подія відбувалася у неділю? (Так)
3. Костик старший брат Олега? (Ні)
4. Старший брат Костика читав журнал? (Ні)
5. Костик грав у комп’ютерну гру? (Ні)
6. Чи обговорював брат гру з Костиком? (Ні)
7. Спортивну сумку брата ніс Костик? (Так)
8. Олег зачепився за бордюр і гепнувся на тротуар? (Ні)
9. Па вході до стадіону Олега вітають голосними вигуками? (Так)
10. Контролер не впізнав Олега? (Ні)
11. Чи заважав Костик брату під час гри? (Ні)
IV. Цікава інформація про футбол (розповідають учні).
Учень 1.
Футбол підкорив серця багатьох людей своєю доступністю і простотою, тому що в нього може грати кожний. Кожний 25-й житель Землі грає у футбол. До речі, в Китаї жінки грали в футбол вже 2 тисячі років тому. Багато мільйонів людей з різних континентів і країн об’єднуються на півтори години, щоб подивитись видовищну гру. За ці 90 хвилин можна побачити море емоцій – від захоплення до повного розчарування. Інтерес до футболу настільки високий, що люди придумують все нові й нові види цієї гри. У деяких країнах створили навіть свій особливий футбол американський, австралійський. Проводиться навіть чемпіонат світу з футболу для роботів.
У футбол багато хто грає, але мало хто знає його історію. У кожній країні футбол розвивався по-різному. До вашої увага – історія розвитку українського футболу.
Учень 2. (Розвиток українського футболу)
Англійські моряки зупинилися в одеському порту і “привезли” до України футбол. Саме вони створили першу команду, що складалася лише з одних англійців. Вперше в Одесі було створене футбольне поле. Майже в той же час гра проникла на Західну Україну. Перший футбольний матч проходив у Львові. Тоді львів’яни грали проти команди з Кракова. Гра тривала 7 хвилин до першого забитого голу. Граючи без схем і тактики, перемогли львів’яни. До речі, воротами в той час служили 2 прапорці, увіткнені в землю.
V. Опрацювання оповідання “Брат знаменитого воротаря”.
1. Читання оповідання вчителем.
– Чи сподобалось вам оповідання?
– Що найбільше ви запам’ятали?
2. Читання тексту учнями мовчки.
3. Поєднайте.
4. Читання за особами. Визначення дійових осіб.
5. Пошукова робота.
– Знайдіть у тексті речення, в яких є словосполучення “Олег раз по раз…”; “ходячи між рядами…”. “Костикові хочеться…”, “оплески на трибунах…”; “суперник рветься”; “Олега відпустили”.
6. Відповіді на питання за змістом.
– Чи сильна команда цього разу до них приїхала? Відповідь знайдіть і прочитайте. (Не засіла а обороні, а весь час атакує. Суперник – чемпіон області.)
– Які розмови почув Костик, ходячи між рядами глядачів?
– Чому Олег під час гри брату показав кулака?
– Чому суддя показує гравцеві червону картку?
– За що брат похвалив Костика?
– Чи важко бути братом знаменитого воротаря?
– Що є найважливішим у стосунках між братами?
VI. Робота над скоромовкою та прислів’ям.
– А які скоромовки про спорт ви знаєте?
– Поясніть, як ви зрозуміли прислів’я.
VII. Підсумок уроку.
– Чи сподобалось вам оповідання?
– Розкажіть про свої стосунки з братами, сестрами, однокласниками, друзями.
VIII. Домашнє завдання.
Читати та переказувати оповідання.
УРОК 103 Позакласне читання