Виклад біблійних мотивів “Про дарування тори”

Усе далі й далі йшли євреї по пустелі, харчуючись м’ясом перепелів, які самі летіли до них у руки, і манною небесної, що збирає щоранку з поверхні землі. Після трьох місяців мандрівок ізраїльтяни підійшли до гори Синай. На цій горі Господь дав Мойсеєві десять (головних) заповідей, щоб той потім передав їх всьому єврейському народу. “Я Господь, Бог твій, Котрий вивів тебе із землі Єгипетської, з будинку рабства

Так не буде в тебе інших богів перед особою Моїм”,- говорила перша заповідь. В інших заповідях заборонялося сотворять собі кумира,

вимовляти ім’я Добродії понапрасну, убивати, прелюбодействовать, красти, говорити неправду або брехати про іншу людину, заздрити йому. Важливими були також заповіді про повагу до батьків і про дотримання Суботи (святкового дня, присвяченого Господові).

Переказавши народу десять заповідей і деякі інші вказівки Добродії, Мойсей знову зійшла на гору Синай, щоб одержати всі закони Тори, записані на двох кам’яних скрижалях (дошках). Він пробув там “сорок днів і сорок ночей”. Тим часом ізраїльтяни, втративши надію на повернення Мойсея, зажадали, щоб його брат Аарон зробив зображення того божества,

що поведе їх далі по пустелі. Аарон наказав усім принести свої золоті прикраси (у надії, що люди не віддадуть свого золота і йому вдасться дочекатися Мойсея) і зробив золотого тельця, навколо якого стали танцювати радісні ізраїльтяни. Спускаючись із гори, Мойсей побачив це й у люті розбив скрижалі Одкровення. Господь сказав йому, що хоче стерти ізраїльтян з особи землі й “зробити” від нього, Мойсея, новий народ. Мойсей же просив простити євреїв або погубити його разом з ними. І коли Господь погодився простити народу Ізраїлю цей страшний гріх, Мойсей витесав дві нові кам’яні скрижалі й, піднявшись на гору Синай втретє, записав на них слова Завіту (вічного договору між народом Ізраїлю й Господом).

Одержавши Тору (священну книгу, що входить у Старий завіт), ізраїльтяни знову відправилися в шлях і незабаром наблизилися до Ханаану, “землі обітованої” (обеи;ганною їм Господом). Вони послали вперед невеликий загін дізнатися все про цю землю і її жителів. Почувши про те, що Ханаан дійсно прекрасний, але живуть у ньому сильні й рослі люди, євреї не повірили, що зможуть здолати їх, і стали нарікати на Добродії за те, що Він вивів народ Ізраїлю з Єгипту. Ізраїльтяни були покарані за невір’я. Їм довелося мандрувати по пустелі ще сорок років, щоб жоден єврей, якому в той час було більше двадцяти, не побачили землі обітованої. Не ввійшов у Ханаан і Мойсей, тому що один раз не повірив Господові й замість того, щоб витягти зі скелі воду за допомогою слова, двічі вдарив по скелі ціпком. Тільки видали, з вершини гори Навав, Господь показав Мойсеєві землю, у яку йому не призначене було ввійти. Тут, на горе, Мойсей і вмер. Незабаром після його смерті ізраїльтяни ввійшли в Ханаанскую землю й за допомогою Добродії завоювали її.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 2.50 out of 5)

Виклад біблійних мотивів “Про дарування тори”